Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Szyszkowa
15-12-2009, 12:47
Wyrywanie "wtopionego" auta
Autor Wiadomość
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 12:27   Wyrywanie "wtopionego" auta

Słyszałem ostatnio o metodzie na "wyrywanie wtopionego" auta używając sprzęgła.
Podkręcasz obroty i wrzucasz bieg (jakbys na swiatlach chcial zapiszczec oponami)
Pytanie brzmi co na to automat ?
Czy wrzucenie na "N", podkręcenie obrotow i wrzucenie na "D" da podobne efekty jak przy manualu i czy nie jest to szkodliwe ?
Czy taka metoda zdaje egzamin ? (pomijajac efekty uboczne w postaci większego zuzycia elementów)
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2009, 12:46   

A nie prościej w manualu na wysprzęgleniu podkręcić obroty i wtedy puścić sprzęgło, rownoważąc pedałem gazu ?

Z automatem podobny efekt przyniesie Ci wciśnięcie hamulca na wrzuconym D przy jednoczesnym dodaniu gazu. Jednak to jest szkodliwe dla skrzni i to bardzo.
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 13:19   

Do wyrywania wklejonego auta lepiej uzywac liny kinetycznej. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 13:21   

Szyszkowa: jeżeli chodzi o manual to miałem właśnie to co piszesz na myśli.
Gene: o linie wiem :D Ale na nic ci lina jak jesteś sam w lesie bez wyciągarki ;)
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-12-2009, 14:12   

a no widzisz, problem w tym, że jak próbujesz nowego błotka, to najlepiej mieś asekurację...
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 14:23   

Pytanie zadałem czysto teoretycznie i raczej oczekiwałem odpowiedzi dotyczącej kwestii technicznych.
Jakie elementy są narażone na zepsucie czy większe zużycie w przypadku stosowania takiej metody w automacie ?
Czy metody tej ktoś używał i z jakim powodzeniem ?
Czy może jest ona tak niebezpieczna (pod względem uszkodzenia auta) że lepiej o niej zapomnieć i zawezwać pobliski traktor...
Przyznam że w sytuacji w której kiedyś się znalazłem - zawis na mostach w głębokich koleinach po starach 666 w bieszczadach późnym popołudniem, jedyną opcją była wycieczka po drewno do lasu i podkładanie belek pod koła.
Po 4h walki UAZ wyjechał o własnych siłach :)
Wtedy nawet przez mysl mi nie przeszło wyrywanie auta za pomocą sprzęgła, zresztą nie sądzę żeby na coś to się wtedy zdało.
Ale w lżejszej opresji może ma to sens ...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 15:03   

Czysto teoretycznie do momentu do ktorego nie stracisz calkowicie trakcji mozesz probowac roznych metod przejechania lub wyjechania z opresji. Jesli jednak auto unieruchomisz, zadne czary ze sprzeglem nie pomoga a tylko spowoduja nastepne klopoty w postaci uszkodzen skrzyni biegow lub przypalenia tarczy.
Oczywiscie jesli masz winch'a to lina kinetyczna nie jest potrzebna. "Kinetyk" przyda sie wtedy kiedy potrzeba wyrwac wklejone auto lub samochod wyciagajacy nie ma tyle mocy lub przyczepnosci aby wyciagnac Cie zwykla lina lub tasma.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2009, 15:48   

watcher79 napisał/a:
Pytanie zadałem czysto teoretycznie i raczej oczekiwałem odpowiedzi dotyczącej kwestii technicznych.
Jakie elementy są narażone na zepsucie czy większe zużycie w przypadku stosowania takiej metody w automacie ?
Czy metody tej ktoś używał i z jakim powodzeniem ?
Czy może jest ona tak niebezpieczna (pod względem uszkodzenia auta) że lepiej o niej zapomnieć i zawezwać pobliski traktor...
Przyznam że w sytuacji w której kiedyś się znalazłem - zawis na mostach w głębokich koleinach po starach 666 w bieszczadach późnym popołudniem, jedyną opcją była wycieczka po drewno do lasu i podkładanie belek pod koła.
Po 4h walki UAZ wyjechał o własnych siłach :)
Wtedy nawet przez mysl mi nie przeszło wyrywanie auta za pomocą sprzęgła, zresztą nie sądzę żeby na coś to się wtedy zdało.
Ale w lżejszej opresji może ma to sens ...


Ta metoda to tzw. "strzał ze sprzęgła". Może sz ją zastosować w zasadzie tylko w manualu.
Co narażone? W zasadzie wszystko: od samego sprzęgła (tarcza, docisk), przez półosie, krzyżaki itd.
Takie ruszanie generuje skokowo b.duży moment i ma na celu gwałtowne przemieszczenie samochodu o te kilka cm.
Pamiętaj tylko że auto nie waży 600kg a pewnie ponad 2 tony ;)
Rusz takie coś "gwałtownie" :D

W automacie takie numery (np start na 1/4 mili) robi się ze specjalnymi skrzyniami, które mają możliwość przeniesienia takiego momentu oraz możliwość jak gdyby "odłączenia" skrzyni na czas podkręcania obrotów. Przy cywilnej skrzyni można zarżnąć konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) i/lub samą skrzynię.
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 16:16   

Dziękuję wszystkim za wypowiedź.
Sprawdziły się moje podejrzenia co do ryzyka w używaniu tej metody, nie wiedziałem tylko że automat zniesie to dużo gorzej niż manual.
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 16:26   

Watcher79 napisał/a:
...że automat zniesie to dużo gorzej niż manual
i wszelkie przygody w ktorych bedzie narazony na dluzsze przebywanie w roznej postaci wodzie. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 15-12-2009, 16:33   

Gene napisał/a:
...i wszelkie przygody w ktorych bedzie narazony na dluzsze przebywanie w roznej postaci wodzie. :wink:


a tego nie znam, dlaczego akurat tak?
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 16:35   

Chyba dlatego że smarowanie w autmacie ma bardzo duże znaczenie.
Dlatego tez tak ważna jest częsta wymiana oleju, co w manualu nie ma tak dużego znaczenia.
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-12-2009, 17:26   

W automacie mas taką opcję "1" duży moment do wyszarpnięcia z ciężkiego terenu ale jeśli nie stracisz trakcji.Jeśli już wkleisz i wisisz na mostach to żadne metody typu "strzał sprzęgła" czy inne cuda na nic się nie zdadzą.Jedynie pomoc kogoś lub wyciągarka lub podnośnik.Czemu postój w wodzie może przynieść szkody??? 1)przez odpowietrzniki może dostać się woda do oleum 2) automat sterowany jest przez elektryczne sterowniki,które co prawda są schowane,ale kable do nich dochodzą elektryczne i może powstać zwarcie. Automatem umiejętnie można rozbujać samochód ale jest to duże ryzyko->>uszkodzić można skrzynkę.
watcher79 napisał/a:
Chyba dlatego że smarowanie w autmacie ma bardzo duże znaczenie.

Olej w skrzyni ma KOLOSALNE znaczenie bo dzięki niemu biegi się zmieniają :wink:
KorreS napisał/a:
Ta metoda to tzw. "strzał ze sprzęgła". Może sz ją zastosować w zasadzie tylko w manualu.
Co narażone? W zasadzie wszystko: od samego sprzęgła (tarcza, docisk), przez półosie, krzyżaki itd.
Takie ruszanie generuje skokowo b.duży moment i ma na celu gwałtowne przemieszczenie samochodu o te kilka cm.
Pamiętaj tylko że auto nie waży 600kg a pewnie ponad 2 tony ;)
Rusz takie coś "gwałtownie" :D

Najlepiej wtedy to już w kierunku złomowiska :D :wink:
Gene napisał/a:
to lina kinetyczna nie jest potrzebna. "Kinetyk" przyda sie wtedy kiedy potrzeba wyrwac wklejone auto lub samochod wyciagajacy nie ma tyle mocy lub przyczepnosci aby wyciagnac Cie zwykla lina lub tasma.

Uważajcie na kinetyki->> bardzo dobra sprawa jeśli zaczepy w obu autach są pewne na 10000000 %. Niestety znamy przypadki kalectwa a i śmiertelne też gdy urwał się zaczep w jednym z samochodów.Zresztą wyciągarka też może być niebezpieczna gdy nie fachowo się ją zastosuje->> ale tutaj to przydał by się oddzielny temat->> BHP przy kinetyku i wyciągarce.

[ Dodano: 15-12-2009, 18:31 ]
watcher79 napisał/a:
Pytanie brzmi co na to automat ?
Czy wrzucenie na "N", podkręcenie obrotow i wrzucenie na "D" da podobne efekty jak przy manualu i czy nie jest to szkodliwe ?

Oj żebyś Ty widział rozebraną na czynniki pierwsze skrzynię. Wielkie było moje zdziwienie na widok tych sprężynek,zaworków,tarczek,kanalików i mnóstwa innych bardzo małych części :shock: :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2009, 19:05   

jawaldek napisał/a:

Olej w skrzyni ma KOLOSALNE znaczenie bo dzięki niemu biegi się zmieniają


A nawet więcej. Olej (lub ATF - płyn hydrauliczny) pełni 3 funkcje:
1. jako rzecze Waldek: jako medium powoduje przełączanie biegów
2. smaruje
3. chłodzi
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 15-12-2009, 19:29   

Jakos wciaz nie mam pelnej odpowiedzi dlaczego woda szkodzi automatowi bardziej niz manualowi. Nowe manuale sa nie gorzej okablowane niz automaty, odpowietrzniki sa wszedzie i mozna je "przedluzyc" tak jak robi sie to z odpowietrznikami mostow, a co postoj w wodzie ma do oleum vel ATF wewnatrz skrzyni to nie bardzo rozumiem (przy zalozeniu szczelnosci, izolacji i odpowiedniego odpowietrzenia)...

pzdr
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.