Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z kontrolką CE (podnoszone obroty)
Autor Wiadomość
bander 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1.3 GLi kat. 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-12-2009, 20:45   Problem z kontrolką CE (podnoszone obroty)

Witam Wszystkich, jestem nowy na forum, choć miśkiem jeżdzę od 3 lat. Bardzo zależy mi na Wasze opinii odnośnie problemu, który trapi mojego miśka.

Opiszę nieco szerzej problem:

Misiek w zimie zachowuje sie w następujący sposób (piszę w zimie bo najlepiej widać zachowanie):
Kontrolka CE nie zapala się do momentu osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury. W momencie zapalenia podnoszone są obroty silnika, o ile - nie wiem - nie mam niestety obrotomierza. Ogólnie nie widać innych zmian w zachowaniu silnika. Samochód nie traci mocy i dalej jest żwawy. Co więcej nie pali większej ilości paliwa.
Po zatrzymaniu wozu i równomiernej niskiej prędkości zaczyna dławić i rwać. Zdarza się, że potrafi zgasnąć jak wcisnę sprzęgło. Po "dojechaniu" miśka na wysokich obrotach CE gaśnie. Niemniej jednak za jakiś czas zapala się ponownie.
Co ciekawe po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu misiek ma od początku niskie obroty - czekam na zapalenie CE - dzięki temu mam pewność, że silnik nie zgaśnie jak wcisnę sprzęgło...
W trasie kontrolka CE gaśnie samoczynnie w nieokreślonym momencie i samochód lekko szarpie (prawdopodobnie zamiana obrotów). Za jakiś czas z regóły zapala się ponownie.
Żadnemu ze speców nie udało się podpiąć do ECU - byłem u 3 osób.

Co zrobiłem do tej pory:
Wyczyszczona przepustnica
Wymiana sondy lambda
Wymiana czujnika temperatury silnika - sterowanie komputerem. (2 pin, czarny)
Świece sprawne oczywiście, kable chyba również.

W planach sprawdzenie ECU (kondensatory i ścieżki)

Proszę o pomoc, już mi ręce opadają... i brak mi pomysłów co jeszcze może dokuczać łobuzowi.
Pozdrawiam
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 23-12-2009, 19:06   

Powiedz czy posiadasz instalacje gazową?
 
 
bander 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1.3 GLi kat. 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-12-2009, 19:40   

Colcik nie ma i nie miał nigdy instalacji LPG.

Doszło nowe:
Byłem na stacji diagnostycznej i przebadałem spaliny - wyszło kiepsko, jeśli nie tragicznie.

np.
CO > 10%
HC ok. 1500 ppm

Co prawda pomiary wykonał mi magik na letnim silniku, ale jest to dla mnie co najmniej bardzo niepokojące...

Stwierdził, że mam padnięty katalizator.

Spalanie mieści się w normie - miasto ok. 7,5l/100 trasa ok. 5,5l/100km.

Być może ważne jest również to, że przed wymianą sondy lambda (mam Bosch niestety),
miałem strzelony wydech w okolicach łącznika elastycznego. Sonde po założeniu nowego łącznika i zespawaniu wydechu.

Co o tym sądzicie?
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 23-12-2009, 23:47   

ja na Twoim miejscu sprawdzil bym wlasnie ECU a dopiero pozniej ewentualnie szukal przyczyny gdzie indziej.
 
 
bander 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1.3 GLi kat. 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-12-2009, 21:44   

Sprawdziłem ECU - wyglądało jakby z fabryki wyszło, na wszelki wypadek wymieniłem kondensatory. Problem niestety nie ustąpił.
Po raz drugi zahaczyłem o analizę spalin - tym razem na rozgrzanym silniku - wyniki podobne do poprzednich.
Wg. mechanika mogę mieć problem z sondą lambda...
Postaram się diodą wyświetlić błędy - może w ten sposób się uda podpiąć.

[ Dodano: 09-04-2010, 12:59 ]
udało mi się podpiąć do ECU - metoda z diodą zadziałała choć nie obyło się bez kombinowania. Mianowicie mam dwa gniazda do podpięcia ECU - OBD2 oraz starsze (chyba 10 pin).

Do OBD2 podpięta jest cała wiązka przewodów i do niego próbowałem się podpiąć w pierwszej kolejności - nieskutecznie.
W drugim przypadku ze złącza wystaje tylko JEDEN pin. Okazało się iż to właśnie ten właściwy. Spiąłem go wraz z masa z gniazda zapalniczki i dioda wreszcie zamrugała.

Błąd - czujnik podciśnienia powietrza.
Po wymianie wszystko wróciło do normy i co zaskakujące dla mnie - spadło znacząco zużycie paliwa. Obecnie przy jeździe miejskiej pali < 7l/100km a na trasie ok. 5l/100km.

Wszystkim, którzy starali się pomóc dziękuję za zainteresowanie.

PS> Po zamianie na licznik z obrotomierzem okazało się, że colt... obniżał obroty a nie podwyższał jak napisałem. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Hałas się zwiększał i to mnie wprowadziło w błąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.