[2.5 TD] Moje pierwsze holowanie i wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:35 [2.5 TD] Moje pierwsze holowanie i wyciek oleju
|
|
|
Witam wszystkich dzisiaj wyciągałem ciągnik c-360 z garażu oczywiście za moim misiakiem włączyłem 4h i poszło jednak zauważyłem teraz wyciek oleju z pomiędzy przednim mostem, a reduktorem co to może być?? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:57 Re: Moje pierwsze holowanie i wyciek oleju
|
|
|
kawekk napisał/a: | Witam wszystkich dzisiaj wyciągałem ciągnik c-360 z garażu oczywiście za moim misiakiem włączyłem 4h i poszło jednak zauważyłem teraz wyciek oleju z pomiędzy przednim mostem, a reduktorem co to może być?? |
A nie szarpnąłeś tej "sześćdziesiątki"? Bo to całkiem typowe dla tego ciągnika, że na zimno bez prostownika z rozruchem czy innego szarpiącego pomocnika ma problemy z odpalaniem. Szczególnie przy -15st.C. Może powstały jakieś naprężenia i powstała na jakimś łączeniu mała nieszczelność? Możliwe, że uszczelka na skutek naprężeń została wypchnięta lub wciągnięta i leci. Warto położyć się pod samochód. Może uda zrobić się jakąś fotkę? Przy tego typu przeciąganiach warto włączać 4HLc, a nawet chociaż to się wydaje bezsensowne i głupie 4LLc. Ja akurat swojej "sześćdziesiątki" nie wyrywałem, ale widlaka to często. Raz nawet ważącą 6t ciężarówkę po placu z powodu braku przyczepności. I nic nie leci. |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 20-12-2009, 13:01
|
|
|
nie szarpnąłem normalnie i powoli na odległość jakieś 15m potem postawiłem w garażu i zobaczyłem wyciek. Dokładnie jest pomiędzy reduktorem, a przednim mostem. Pomóżcie |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 24-12-2009, 11:24
|
|
|
pomiędzy przednim mostem a reduktorem??? tam jest przedni wał ...
Wytrzyj dokładnie i sprawdź czy cieknie spod uszczelki czy gdzieś pękła obudowa, jeśli spod uszczelki to kup nową (w ostateczności załóż starą na silikon), jeśli z obudowy to spawanie aluminium (w ostateczności kleje czy kity epoksydowe - płynny metal). |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-12-2009, 18:12
|
|
|
kawekk napisał/a: | poszło jednak zauważyłem teraz wyciek oleju z pomiędzy przednim mostem, a reduktorem co to może być?? | Raczej nie z winy ciągnięcia (chyba ze za most zaczepiłeś->> co jest mało prawdopodobne)i jeśli nie szarpałeś tylko zgrało się w czasie->wyciek->ciągnięcie.Rada na przyszłość->> jesli zapalasz inny pojazd na zaciąg to umów się że na dany przez ciebie sygnał pojazd ciagnięty puszcza sprzęgło a Ty wciskasz no oczywiście po rozpędzeniu się->> na pewno zaoszczędzi się przekładni i NIGDY nie zapalajcie na zaciąg przy automacie->> nawet holować nie można na miękkim holu tylko na sztywnym |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 26-12-2009, 13:52
|
|
|
CHCIAŁBYM TROSZKĘ SPRECYZOWAĆ NIE ZNAŁEM DOKŁADNEJ BUDOWY I NAPISAŁEM, ŻE JEST TO POMIĘDZY MOSTEM, A REDUKTOREM - POMYŁKA. DZISIAJ SPOJRZAŁEM I JEST TO PRZY MISCE OLEJOWEJ POMIĘDZY MISKĄ A CHYBA SKRZYNIĄ. JEST TAM JAKAŚ METALOWA OSŁONKA I JAKBY TO BYŁO Z NIEJ JEDNAK NIE JESTEM PEWNY BO USZCZELKA POD MISKĄ JEST TROSZKĘ OD STRONY SKRZYNI WILGOTNA. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-12-2009, 17:49
|
|
|
ten wyciek spowodowany jest najprawdopodobniej przez uszkodzony uszczelniacz wału korbowego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 26-12-2009, 18:01
|
|
|
co trzeba zdemontować żeby go wymienić?? czy to dużo roboty?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-12-2009, 18:02
|
|
|
trzeba odsunąć skrzynie biegów. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 26-12-2009, 18:09
|
|
|
a to czasochłonna operacja?? jakie koszta?? jakie są objawy tego wycieku ślizganie sprzęgła?? ja na szczęście nie mam |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-12-2009, 14:21
|
|
|
Nie jestem pewien,ale to chyba typowy wyciek dla pajero w dieslu... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
|