Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Zapalanie z podwójnym skokiem obrotów
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-10-2009, 21:45   [Cari 1.8 GDI] Zapalanie z podwójnym skokiem obrotów

Witam!

Walczę od 2 miesięcy ze zjawiskiem w tytule. Czasem przy odpalaniu zimnego silnika (ale nie tak na 100% zimnego jak po nocy) strzałka obrotomierza idzie do góry tak pod około 1800 obrotów, jest chwila zawahania i drugi skok ponad 2000 obrotów. Jak wystąpi to zjawisko jest duża szansa, że po wrzuceniu biegu (automat) silnik zgaśnie. Od 2 miesięcy regularnie odwiedzam ASO i nie mogę się tego pozbyć. Wymieniłem przepustnicę bo to było pierwsze podejrzenie, oczywiście nic to nie zmieniło. Potem panowie poprosili żeby zostawić auto na parę dni do przejrzenia połączeń elektrycznych - wszystko jest w porządku. Obstawiono w takim razie główny komputer sterujący silnikiem. Został on wysłany do specjalistycznego zakładu zajmującego się naprawą takich rzeczy - elektronik stwierdził, że faktycznie są jakieś nieprawidłowości w reakcji na temperaturę. Podobno naprawił (przeprogramował), jest trochę lepiej (rzadziej to występuje), ale nie do końca dobrze. Czy ktoś miał podobne objawy? Może komuś się udało to wyeliminować? Mam kupiony drugi zestaw - komputer, immobiliser, kluczyk - i chcę to zamontować i zobaczyć czy na innym komputerze problem zniknie. Jeśli tak to ok, ale jeśli będzie nadal to już ani ja ani ASO nie wiemy gdzie szukać. :( Jeszcze jedno pytanie - czy za takie rzeczy mogą odpowiadać zużyte kondensatory w w tym sterowniku? Czytałem, że parę osób je wymieniało bo były spuchnięte, a nie wiem czy ten elektronik przejrzał układ pod tym kątem. Podpowiedzcie coś. Niby to niegroźne bo jak już wrzucę bieg po drugim zapaleniu jest ok i nie ma to żadnego wpływu na samą pracę samochodu, ale denerwuje mnie. Wydałem 800PLN i problem nie ustąpił. :(
Zjawisko nie występuję na ciepłym silniku, ani na całkowicie zimnym.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Raffil 
Mitsumaniak
GoldCariManiak


Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-10-2009, 22:34   

Witam.

Chętnie też poznam przyczynę i się dowiem czy powinienem sie tym zjawiskiem martwić..

U mnie to występuje raz na jakieś 20 zimnych odpaleń.. Tak jak piszesz Moomin.. Odpalam.. obroty podskakują tak jak zwykle ale po ok 1s podbija je do 2-2,2k i po 3-6 sekundach wraca do normalnych obrotów na ssaniu tj. ok 1,4k.

Pozdrawiam
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 26-10-2009, 23:03   

Moomin ma problem , ponieważ gaśnie motor , a u Ciebie ssanie działa normalnie

[ Dodano: 26-10-2009, 23:07 ]
jednak coś w tym jest , że jak japończyk to tylko wyprodukowany w Japonii , u mnie mama ma Yarisa z Francji niestety i tez sa y nim rozne problemy
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-11-2009, 15:46   

Odgrzeję temat. Czy za takie objawy jak opisałem może odpowiadać czujnik temp. silnika? Tak mi ktoś zasugerował, ale nie wiem czy to możliwe.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-11-2009, 16:19   

metoda sprawdzania czujników jest w manuale podane są wartości i jak zrobić pomiary.
Wypadało by również podpiąć pod kabel i podejrzeć wskazania czujników w czasie tego odpalania. Gdzieś na forum jest watek o evoskanie i kablu vag
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-11-2009, 16:23   

ASO to wszystko robiło, samochód stał u nich kilka dni żeby mogli na spokojnie posprawdzać elektrykę. Twierdzą, że nic złego tam nie ma. Nie wiem tylko właśnie jak sprawdzali ten czujnik, czy przez odczyt z MUTa czy wykręcali go i mierzyli rezystancję. Obstawiam to pierwsze i właśnie się zastanawiam czy nie sprawdzić go "fizycznie".
Problem jest ewidentnie związany z temperaturą - jak było zimniej, w okolicy 0 stopni, zapalał OK. Jak się teraz ociepliło i temperatura jest koło 10 stopni to odstawia cyrki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 30-11-2009, 11:19   

Moomin ja mam takie same objawy jak ty tylko dodatkowo przy wrzuceniu biegu widac wyraźnie spadek obrotów.Po za tym wyskakuje błąd 89.,którego procedura mówi o przepływomierzu,pompie wysokiego cisnienia i wielu innych rzeczach.Na razie wymieniłem przepływomierz , przepustnicę i nic.W koncu wezmę sie za tą pompę chyba bo to satndartowa usterka naszych aut,tylko zastanawia mnie fakt jak temperatura powietrza moze wplywac na jej pracę tak jak pisałeś jesli na dworze jest cieplej to przy odpalaniu sa problemy duzo wieksze włącznie z gasnięciem auta.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-11-2009, 18:02   

Hagi, a Twoja Cari to też automat? Dobrze wiedzieć, że to nieodosobniony przypadek. W więcej osób może szybciej uda się rozwiązanie znaleźć. Jak spróbujesz z pompą WC to napisz jaki jest rezultat. Jak mi się to uda wyeliminować to na pewno poinformuję. Ciągle nie byłem jeszcze na wymianie komputera, ale już chcę się umówić konkretnie to napiszę czy to pomogło.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 01-12-2009, 09:15   

Moomin , jesli ten czujnik nie jest drogi to go wymien , na moje oko jest niesprawny , u ojca wymienialem taki czujnik , poniewaz objawy byly podobne ( na cieplym nie odpalal , gdy silnik ostygl to palil 8 na 10 razy ) . w kazdym razie pomogło
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-12-2009, 18:22   

Wymieniłem czujnik temperatury. Niestety bez zmian dalej mu się zdarza tak dziwnie odpalać choć póki co jeszcze nie zgasł, ale to kwestia czasu. :(
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
bodzilla 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 14
Skąd: Marki
Wysłany: 28-12-2009, 18:11   

Moomin a czy jak odpalasz na ciepłym to nie masz takiego odwrotnego zjawiska że obroty ustawią się normalnie po czym na chwilę jest spadek i znowu normalnie. Może sprawdź czujnik położenia przepustnicy. Ja miałem podobnie jak kleiłem elektromagnes u siebie w przepustnicy. Po podłączeniu i odpaleniu z podwójnym skokiem wchodził na 3000 obrotów i tak zostawał. Fakt u Ciebie obroty się stabilizują. Dopiero po ustawieniu wartości 0,55V wróciło do normy. Chociaż u mnie w te mrozy jak teraz odpalałem to najpierw jak zaskoczył wchodził na jakieś 1800 i po dosłownie sekundzie na 1400 czyli niby ok. W sumie nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Wiem że opisuję trochę odwrotny przypadek ale może warto sprawdzić ten czujnik.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 28-12-2009, 18:15   

Kiedy widzisz, przepustnice wymieniłem bo to było pierwsze podejrzenie i na obu było/jest identycznie. :( Chyba, że TPS jest jakiś niezależny? To jednak musi być komputer, niby zrobiony, ale jak widać nie do końca. Muszę pojechać do tego ASO i wymienić na już kupiony drugi egzemplarz. Tylko teraz pogoda taka, że nie bardzo jest jak jechać 150km.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.