Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spaliny
Autor Wiadomość
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 22:03   spaliny

Siema mogłby mi ktos powiedziec na temat spalin mierzone byly na wolych obrotach
CO2: 10.7
CO: 0.62
HC: 990
O2: 5.83
Lambda: 1.281
Co moze byc nie tak ?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2007, 01:19   

Katalizator zeby utrzymac spaliny w dopuszczalnych granicach musi miec Lambde bliską "1" , 1.281 to stanopwczo za duzo wiec Twoj katalizator nie dziala.Twoje pytanie teraz sie sprowadza do " wiec czemu ta lambda jest taka wysoka?" Pierwsza rzecz to sonda lambda ktora mierzy na biezaco ten wspolczynnik i stara sie go korygowac, druga rzecz to "chip tuning" w postaci opornika w czujniku temperatury zasysanego powietrza,on oszukuje ECU ze temperatura jest wyzsza czyli potrzeba mniej paliwa do stworzenia mieszanki stechiometrycznej, skutek:" zbyt malo paliwa w mieszance,wieksza temperatura spalania,wypalanie zaworów,tlokow,uszczelki i zwiekszenie wsp. Lambda.ostatnia rzecz to zasysanie lewego powietrza ale musialbys miec napradwe duzą dziure zeby Lambda az tak skoczyla.

Sprawdz sondę w pierwszej kolejnosci bo to ona powinna trzymac Lambde w ryzach.
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-10-2007, 21:53   

Jesli mierzone bylo na zasilaniu Pb to sprawdz lambde tak jak mowi mitutoyo a jesli na LPG to trzeba skorygowac dawke gazu
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2007, 23:03   

Lambda steruje gazem również.
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2007, 15:29   

Jeśli autko bylo badane na rozgrzanym silniku to mieszanka jest za bogata albo sonda uszkodzona (wartość max lambda to 1,03, z reguły jest bliska 1,00)
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19-10-2007, 18:43   

mitutoyo napisał/a:
Lambda steruje gazem również.

Zalezy jaka instalacje LPG sie posiada. Jesli z komputerkiem to owszem
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2007, 18:52   

Szczerze wątpię aby miał pierwszą generację.

[ Dodano: 19-10-2007, 18:55 ]
Tomasie79,piszesz że max współczynnika Lambda to 1.03 a jednocześnie piszesz o za bogatej mieszance. Bogata mieszanka to Lambda mniejsza od zera, Lambda to inaczej współczynnik NADMIARU powietrza.
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 19:11   

jezdze na pb niemam lpg, w warsztacie powiedzieli ze sonda dziala ok, wiec nieweim dalczego spaliny sa takie, tez wydawalo mi sie ze cos jest z sonda, co moze moze byc jeszcze odpowiedzialny za spaliny, moze egr ? zaciął sie i jest otwarty cały czas byłem tylko na badaniu składu spalin, i gosc powiedział ze sonda jest sprawna ;/ jak auto chodzi to dosyc wyraznie czuc zapach niedopalonej benzyny ;/
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 21-10-2007, 11:18   

Kondensatory w ECU wylane, co powoduje przekłamania sondy lambda. Sprawa przeanalizowana już bardzo dogłębnie przeze mnie i Adaho.

Czyli kolejność prac taka.
1)wyciągasz ECU
2)Idziesz z nim do pana elektronika (moze być taki co telewizory naprawia)
3)pan elektronik wymienia kondziorki , naprawia ścieżki (ewentualnie)
4)zakładasz ecu do auta
5)zmieniasz sondę lambda uszkodzoną przez ecu zbyt wysokim napięciem spowodowanym wylaniem kondziorków)
6)najbliższe 2 lata masz spokój ze składem mieszanki .
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.