Przesunięty przez: Kibloo 01-01-2010, 12:38 |
HP bez mocy - pomocy!! |
Autor |
Wiadomość |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:06 HP bez mocy - pomocy!!
|
|
|
cześć
witam wszystkich....
nigdy bym sie nie spodziewał, że cos takiego mi się przytrafi...
ale do rzeczy:
w zeszłym tygodniu odebrałem nowe HP (sprawdzone numery nadwozia i w systemie widnieje jako HP), ale coś mi się nie podobała praca silnika i postanowiłem go trochę podrasować.
grom poraził mnie jak tylko wyszedł pierwszy wydruk z hamowni...
silnik o mocy nominalnej (wg dealerów) 178KM i momencie 400Nm
osiągnął:
156,7 KM (115,2 kW) oraz oszałamiający moment 326Nm.
jak zadzwoniłem do Mitsubishi Polska to kazali mi zrobić ponowny pomiar na innej hamowni, a potem w przypadku braku innego wyniku kontakt z serwisem.
czy ktoś może mi to wytłumaczyć i dać ewentualne wskazówki co z czymś takim robić?
z góry dziękuje za wszelkie informacje. |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:27
|
|
|
mitsu daje inne współczynniki. Jeden wynik hamowni z atestem to powód do walki z mmc. Mitsu podaje moc na wyjściu z silnika a Ty masz wynik na kołach. Robiles badania na hamowni jedno czy dwuosiowej? Pozdrawiam
P.s. 2.0 TDI CR zamiast katalogowych 143km potrafi na hamowni pokazać 168km mimo standardowego oprogramowania. Po prostu inne podejście do tematu |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:37
|
|
|
namotore napisał/a: | P.s. 2.0 TDI CR zamiast katalogowych 143km potrafi na hamowni pokazać 168km mimo standardowego oprogramowania. Po prostu inne podejście do tematu |
To mogę potwierdzić. A szczególnie w 1.9TDI i słabszych i ciut starszych jednostkach bez PD tj. ALH, AGR - zamiast 90km pokazywały czasem ponad 110km... Oczywiście seryjny soft i sprawdzany kod silnika. |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:58
|
|
|
namotore napisał/a: | Robiles badania na hamowni jedno czy dwuosiowej? |
badania na jednej osi i u renomowanego specjalisty u p. Chojnackiego z Nadarzyna.
w tzw. między czasie dowiedziałem się że możliwy jest wzrost mocy po przejechaniu pierwszych 5 tysięcy km, ale jakoś nie wydaje mi sie to prawdopodobne... |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:02
|
|
|
snowrider22 napisał/a: | namotore napisał/a: | Robiles badania na hamowni jedno czy dwuosiowej? |
badania na jednej osi i u renomowanego specjalisty u p. Chojnackiego z Nadarzyna.
w tzw. między czasie dowiedziałem się że możliwy jest wzrost mocy po przejechaniu pierwszych 5 tysięcy km, ale jakoś nie wydaje mi sie to prawdopodobne... |
A eL200 powinno być badane na dwie osi z tego co wiem. A że po 5kkm wzrośnie moc - ciężko powiedzieć. Ja znajduję tyle samo "za" co "przeciw". |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:53
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | snowrider22 napisał/a: | namotore napisał/a: | Robiles badania na hamowni jedno czy dwuosiowej? |
badania na jednej osi i u renomowanego specjalisty u p. Chojnackiego z Nadarzyna.
w tzw. między czasie dowiedziałem się że możliwy jest wzrost mocy po przejechaniu pierwszych 5 tysięcy km, ale jakoś nie wydaje mi sie to prawdopodobne... |
A eL200 powinno być badane na dwie osi z tego co wiem. A że po 5kkm wzrośnie moc - ciężko powiedzieć. Ja znajduję tyle samo "za" co "przeciw". |
to tym bardziej potrzebuję konkretnej wiadomości co robić, żeby albo potwierdzić brak koników lub potwierdzić ich właściwą liczbę. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2009, 19:09
|
|
|
snowrider22 napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | snowrider22 napisał/a: | namotore napisał/a: | Robiles badania na hamowni jedno czy dwuosiowej? |
badania na jednej osi i u renomowanego specjalisty u p. Chojnackiego z Nadarzyna.
w tzw. między czasie dowiedziałem się że możliwy jest wzrost mocy po przejechaniu pierwszych 5 tysięcy km, ale jakoś nie wydaje mi sie to prawdopodobne... |
A eL200 powinno być badane na dwie osi z tego co wiem. A że po 5kkm wzrośnie moc - ciężko powiedzieć. Ja znajduję tyle samo "za" co "przeciw". |
to tym bardziej potrzebuję konkretnej wiadomości co robić, żeby albo potwierdzić brak koników lub potwierdzić ich właściwą liczbę. |
Najpierw zrób pomiar na hamowni 4x4 |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 30-12-2009, 21:22
|
|
|
na 4x4 może wyjść jeszcze mniej-większe straty. Co do przebiegu diesle vw,audi najczęściej miały najlepsze parametry po 40-70tys. Km |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:28
|
|
|
no dobrze, ale skoro l200 nie ma permanentnego napędu na 4 koła to dlaczego konieczny jest pomiar na dwie osie?
przecież przy napędzie na tylną oś nie ma rozłożenia na inne napędy i nie powinno być strat na mocy, czy źle rozumuję? |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 31-12-2009, 13:39
|
|
|
żaden ze mnie ekspert ale w przypadku eli z napędem na tył, jeśli fabryka podaje moc 178ps wg DIN to na kołach może wyjść np. tylko 150 przez straty w układzie przeniesienia napędu, czyli sprzęgło, skrzynia biegów, tylny most i opony. Spytaj chojnackiego o szczegóły. Pozdrawiam i życzę dużo mocy w 2010! |
|
|
|
 |
|