Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dolot w Eclipse 2G 98r. 2.0 150KM 4G63
Autor Wiadomość
Shakers 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse 98` 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Jarocin
Wysłany: 06-05-2010, 08:40   Dolot w Eclipse 2G 98r. 2.0 150KM 4G63

Witam, chciałbym prosić kolegów mających tą samą wersję auta o refleksje o wymianie dolotu powietrza. Wasze rozwiązania, problemy, propozycje. Mile widziane foty.
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 06-05-2010, 08:54   

Eclipse to nie Honda jesli chodzi i stożki i te tematy, ja bym zostawił ori, w PL jak na razie chyba nikt nie ma dolotu do GS'a ze wzgledu na przepływke w rurze, trzeba by to zrobić z jakimś adapterem jeszcze, można zrobić ale za 400-500zł,gdzieś miałem zdjecie jak to wyglada poszukam i wrzuce
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-05-2010, 09:55   

Zależy co chcesz uzyskać, jeśli tylko dźwięk to jakoś da radę założyć stożek przez dorobiony adapter na przepływkę, takie rozwiązanie może jednak zmniejszyć moc (zasysanie ciepłego powietrza z komory silnika).

Jeśli chcesz uzyskać trochę mocy to już trzeba więcej porzeźbić i wydać więcej kasy. Trzeba pozbyć się przepływomierza (który dość mocno ogranicza przepływ powietrza), w tym celu trzeba zaopatrzyć się w ECU Mastera, aby wystroić autko. Zrobić dolot z kwasówki z jakimś stożkiem, najlepiej gąbkowym zapewniając mu dopływ zimnego powietrza oraz robiąc przegrodę termiczną od reszty komory silnika. Koszt takiej operacji to około 2tyś złotych a mocą może dobijesz do tej magicznej bariery 150KM (seria 2G ma 145KM), choć i tego nie byłbym pewien. A skoro zrobi się dolot to, aby efekty były lepsze to należałoby też popracować nad wydechem, tytaj koszty to jakieś 2-4tyś w zależności, czy robisz z kolektorem wydechowym, czy bez (sam kolektor to koszt 1-2tyś).

Podsumowując trzeba wydać ok. 4-6tyś, aby zrobić to dobrze a zysk w porywach może wyniesie z 15-20KM (to już bardzo optymistyczna wersja). W mojej opinii zupełnie się to nie kalkuluje skoro można sprzedać auto, dołożyć te 6k i wyrwać GST/GXS.

Jeśli jednak taka opcja nie wchodzi w grę (bo np. wyremontowałeś sobie już aktualny egzemplarz) to musisz się przyzwyczaić do myśli, że nic więcej z tego autka nie wyciągniesz. Ewentualnie możesz pakować worki kasy w mozolne dążenie do tego co jest w serii GST/GSX za dużo mniejszą kasę...

Odrazu napiszę tutaj, że wszelkie swapy i uturbianie jeśli nie robisz tego sam to koszt 20-30 tyś (do wymiany masz poza silnikiem także skrzynię, wiązkę, ECU, półosie, hamulce itp. itd...). Za tą kwotę kupujesz seryjne GST/GSX i masz 2 auta (zostaje Ci Twoje).

Może wyszedłem z tematem trochę szeroko ale chce Ci uświadomić, że mechaniczny tuning eclipse jest bardzo kosztowny i z ekonomicznego punktu widzenia bezsensowny. Lepiej skupić się na detalach dających radość z wyglądu i prowadzenia auta. Jakieś dobre, delikatnie obniżone zawieszenie, ładna felga, odnowa lakieru, obszycie wnętrza nową tapicerką itd. Chociaż to kolejne kilka worków pieniędzy...
 
 
 
Shakers 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse 98` 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Jarocin
Wysłany: 06-05-2010, 10:37   

viader masz racje nie warto uderzac na moc. Tutaj chcialem wlasnie uzyskac efekt dzwiekowy. W mazdie mialem zalozony stożek bezposrednio do przeplywomierza jednak bylo wiecej miejsca na wstawienie grodzi. Tutaj widzialem sporo juz gotowych rozwiazan na allegro z profilowanych rur ocynkowanych z zaczepami montażowymi ktore koncowką stożka sięgają miejsca w okolicach lampy. Z tego co patrzylem jest tez mozliwosc zejscia poniżej lampy w okolice halogenu. Jest tam nie wykozystana zaslepka! wtedy juz calkowicie odseparowane miejsce. Tłumik mam beznadziejny basowy. takiego efektu nie chce ;)

zmienie na standard.
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 06-05-2010, 15:36   

Wydech można zawsze zalożyć od GST/GSX seryjny i drobna poprawa mocy i dzwieku bedzie bo jest wiekszy ,ale on tez swoje kosztuje, modzenie w wolnossącym eclipsie to tak samo jak patykiem w ...nie powiem czym :lol:

nawet jeśli to porobisz czyli wydech dolot wystroisz i zyskasz te maks 20 koni ,dalej można sie bawić w wałki ,zamach i całą głowice,ale problemem jest tutaj skrzynia która w GS'ie nie daje sobie rady z mocami rzedu 170-180koni, oczywiscie odrazu sie nie rozleci ale po jakimś czasie zakończy swój żywot,
lepiej taka jak kolega viader, pisze sprzedac i kupić turbo i wtedy można sie bawić

Niestety ale Mitsubishi nie ma zbyt mocnych silników ,które nie posiadają doładowania,to nie Honda :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.