Wiekszy prześwit. Jak to zrobić? |
Autor |
Wiadomość |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 09:21 Wiekszy prześwit. Jak to zrobić?
|
|
|
Zbliża się zima - więc przydał by się większy prześwit. Mieszkam w rejonie gdzie lubi spaść niewiarygodna ilość śniegu. Dlatego aby auto mogło rywalizować z zaspami myślałem o zwiększeniu prześwitu - zapobiegło by to zawiśnięciu.
Pytanie brzmi - w jaki sposób można by dokonać takiej modyfikacji? Np. wymiana sprężyn i amortyzatorów, czy założenie większych kapci? Co o tym myślicie. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 10:17
|
|
|
Można zrobić tak jak napisałeś, ale jest troszkę prostszy sposób, można zastosować gumy pod amortyzatory w ten sposób zyskasz parę centymetrów. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-09-2006, 10:37
|
|
|
akbi napisał/a: | Możesz też powkładać specjalne gumowe "wkładki" między zwoje w sprężynach | Dobre na poprawe samopoczucia |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 10:38
|
|
|
akbi napisał/a: | Najproście to byłoby Tobie założyć opony 175/80R15 lub R16, ale niewiem czy nie będą opcierać.
Możesz też powkładać specjalne gumowe "wkładki" między zwoje w sprężynach | No właśnie o te wkładki mi chodziło ale są takie pod spręzyny albo nakładane na gwint. |
|
|
|
 |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 10:45
|
|
|
Założenie opon akbi napisał/a: | 175/80R15 lub R16 | i zastosowanie gum między zwoje sprężyn nie wyeliminowało by ocierania???? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 19-09-2006, 10:49
|
|
|
co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-09-2006, 12:20
|
|
|
Matejko napisał/a: | co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora |
To chyba nie widziałes jaki prześwit miała moja Corsa - przynajmniej 18cm więcej od Carismy |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 19-09-2006, 12:29
|
|
|
saphire napisał/a: | Matejko napisał/a: | co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora |
To chyba nie widziałes jaki prześwit miała moja Corsa - przynajmniej 18cm więcej od Carismy |
a ty nie widziales jaki ja mam w htb i w sedanie, htb jak traktor, a w sedanie sie sasiedzi ciesza jak po ulicy przejade bo juz praktycznie wszystko odgarniete |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 13:40
|
|
|
Ja mam sedana no i nie jest niski ale w zime to i tak może być przymało - a choć raz chciałbym dojechać do pracy bez szuflowania ;//// |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 19-09-2006, 15:24
|
|
|
no to najprosciej bez kombinowania zalozyc jakis wysoki profil opony - 175/75/14 powinno wejsc i byc ok |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 18:25
|
|
|
dla mnie carisma na seryjnym zawieszeniu wyglada jak Steyer przygotowany do rajdu Paryz-Dakar i nigdy bym nie pomyslal ze ktos bedzie chcial z niego zrobic BIG-FOOT'a.
ale jak ktos by sie uparl to mozna sprawdzic czy sprezyny od gdi lub 1.8 sa takie same, a jesli tak to te silniki sa pewnie ciezsze wiec i sprezyny twardsze, po takiej wymianie auto bedzie stalo o kilka cm wyzej. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-09-2006, 18:31
|
|
|
Matejko napisał/a: | no to najprosciej bez kombinowania zalozyc jakis wysoki profil opony - 175/75/14 powinno wejsc i byc ok |
zrób tak jak pisze Mateusz. Ja zimą założyłem własnie takie gumy od Bartka na tył i auto stało jak dragster, tzn. dupka w górze a przód lekko nachylony. Nie ma problema |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 20:19
|
|
|
Z bardziej wysublimowanych polecam "metodę kozy" bazującą na starym żydowskim dowcipie: pojeżdzić po głębokim śniegu Laguną II, a później przesiąść się z powrotem na Carismę. Gwarantuję że prześwitu nie będzie Ci już brakować. |
|
|
|
 |
|