Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiekszy prześwit. Jak to zrobić?
Autor Wiadomość
dany642
[Usunięty]

  Wysłany: 19-09-2006, 09:21   Wiekszy prześwit. Jak to zrobić?

Zbliża się zima - więc przydał by się większy prześwit. Mieszkam w rejonie gdzie lubi spaść niewiarygodna ilość śniegu. Dlatego aby auto mogło rywalizować z zaspami myślałem o zwiększeniu prześwitu - zapobiegło by to zawiśnięciu.
Pytanie brzmi - w jaki sposób można by dokonać takiej modyfikacji? Np. wymiana sprężyn i amortyzatorów, czy założenie większych kapci? Co o tym myślicie.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 10:17   

Można zrobić tak jak napisałeś, ale jest troszkę prostszy sposób, można zastosować gumy pod amortyzatory w ten sposób zyskasz parę centymetrów.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-09-2006, 10:29   

Najproście to byłoby Tobie założyć opony 175/80R15 lub R16, ale niewiem czy nie będą opcierać.
Możesz też powkładać specjalne gumowe "wkładki" między zwoje w sprężynach
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-09-2006, 10:37   

akbi napisał/a:
Możesz też powkładać specjalne gumowe "wkładki" między zwoje w sprężynach
Dobre na poprawe samopoczucia 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 10:38   

akbi napisał/a:
Najproście to byłoby Tobie założyć opony 175/80R15 lub R16, ale niewiem czy nie będą opcierać.
Możesz też powkładać specjalne gumowe "wkładki" między zwoje w sprężynach
No właśnie o te wkładki mi chodziło ale są takie pod spręzyny albo nakładane na gwint.
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 10:45   

Założenie opon
akbi napisał/a:
175/80R15 lub R16
i zastosowanie gum między zwoje sprężyn nie wyeliminowało by ocierania????
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-09-2006, 10:49   

co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-09-2006, 12:16   

Matejko napisał/a:
co to za opona 175/80/15??


Znalazłem taki rozmiar tu: http://www.opony.com.pl
... ale fakt :lol: chyba nikt tego nie produkuje
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-09-2006, 12:20   

Matejko napisał/a:
co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora


To chyba nie widziałes jaki prześwit miała moja Corsa :D - przynajmniej 18cm więcej od Carismy :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-09-2006, 12:29   

saphire napisał/a:
Matejko napisał/a:
co to za opona 175/80/15??
wiekszy przeswit?? przeciez carisma ze standardowym zawieszeniem i oponami 175/70/14 juz ma przeswit zblizony do traktora


To chyba nie widziałes jaki prześwit miała moja Corsa :D - przynajmniej 18cm więcej od Carismy :mrgreen:


a ty nie widziales jaki ja mam w htb i w sedanie, htb jak traktor, a w sedanie sie sasiedzi ciesza jak po ulicy przejade bo juz praktycznie wszystko odgarniete :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 13:40   

Ja mam sedana no i nie jest niski ale w zime to i tak może być przymało - a choć raz chciałbym dojechać do pracy bez szuflowania ;////
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-09-2006, 15:24   

no to najprosciej bez kombinowania zalozyc jakis wysoki profil opony - 175/75/14 powinno wejsc i byc ok
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 18:25   

dla mnie carisma na seryjnym zawieszeniu wyglada jak Steyer przygotowany do rajdu Paryz-Dakar i nigdy bym nie pomyslal ze ktos bedzie chcial z niego zrobic BIG-FOOT'a.
ale jak ktos by sie uparl to mozna sprawdzic czy sprezyny od gdi lub 1.8 sa takie same, a jesli tak to te silniki sa pewnie ciezsze wiec i sprezyny twardsze, po takiej wymianie auto bedzie stalo o kilka cm wyzej.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2006, 18:31   

Matejko napisał/a:
no to najprosciej bez kombinowania zalozyc jakis wysoki profil opony - 175/75/14 powinno wejsc i byc ok


zrób tak jak pisze Mateusz. Ja zimą założyłem własnie takie gumy od Bartka na tył i auto stało jak dragster, tzn. dupka w górze a przód lekko nachylony. Nie ma problema :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 20:19   

Z bardziej wysublimowanych polecam "metodę kozy" bazującą na starym żydowskim dowcipie: pojeżdzić po głębokim śniegu Laguną II, a później przesiąść się z powrotem na Carismę. Gwarantuję że prześwitu nie będzie Ci już brakować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.