Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] rozrząd i znak na kole zamachowym
Autor Wiadomość
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 06-01-2010, 21:43   [Cari 1.9TD] rozrząd i znak na kole zamachowym

Witam.
CZy wie ktos na której kresce na skrzyni biegów powinien znależć się rowek koła zamachowego przy ustawieniu rozrządu?
Chodzi o to, że jak ustawie pasek dokładnie z oznaczeniami na kołach to wycięcie na kole zamachowym nie pokrywa sie z żadną kreską na obudowie skrzyni biegów. Czy tak powinno być? Bo według mnie jest coś nie tak tylko dokładnie nie wiem co.
Chciałem zablokować wał trzpieniem, ale nie mogę wykręcić śruby i dlatego próbuje dojść do tego po oznaczeniach przy skrzyni.
Z góry dzięki
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2010, 22:00   

MAłY, Jak dobrze pamietam to oznaczenie na kole zębatym wału korbowego powinno być na dole, a na kole zębatym wałka rozrządu na górze, do tego pasek który zakładałem miał oznaczenia zgodne z oryginałem, niestety nie sprawdzałem ani razu czy na kole zamaachowym pokrywaja sie jakies wyciecia, bo w zasadzie robilem to na blokadzie, pomimo tego ze nawet bez blokady jakbys poskladal pasek zgodny z oryginalem ktory ma wlasciwie nakreslone oznaczenia nie powinno byc problemu, ja zawsze przeliczam pasek na zgodnosc zebow i oznaczen, tak dla pewnosci, nawet jezeli jest to oryginal.
Dodatkowo jak dobrze pamietam pompa paliwowa ma oznaczenie od strony chłodnicy, zawsze dla pewności po załozeniu paska powinno sie wykonac recznie okolo 3 walem aby pasek sie ulozyl, jezeli w tym przypadku nie bedzie problemow z obrotem to mozna sprobowac odpalac silnik, jezeli znaki sie zgadzaja powinno gadac, ewentualnie trzeba bedzie minimalnie przeregulowac kat wtrysku na pompie, zalezy od tego jak auto bedzie odpalac i jak bedzie pracowal silnik
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 06-01-2010, 22:46   

Zgadza się z tymi oznaczeniami na kołach. Na pasku były też znaki pomocnicze i wszystko jest ok. Chcę zweryfikować to oznaczenie na kole zamachowym. Na zdjęciu w manualu w dziale 11A-19-3 znak na kole wałka rozrządu odpowiada znakowi koła zamachowego na drugiej kresce na skrzyni(TDC). Czyli inaczej niż u mnie.
I własnie chcę wyjaśnic rozbieżnośc. Bo podejrzewam, że albo mogę mieć złe oznaczenia na kołach albo może ścięty któryś z klinów.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2010, 23:03   

W manualu Suplement A plik 11.pdf na stronie 31 masz napisane jak zainstalować pasek, mozliwe że klin się zerwał na kole zębatym wałka rozrządu, albo ktos sie nie bal i Ci buchnął klin z wału korbowego, powinienes to sprawdzić, a czy przed robieniem rozrządu silnik chodził bez zarzutu :?: zawsze jeżeli nie masz 100% pewności możesz wykrecic swiece zarowa czy to na 1 czy na 4 komorze spalania i sprawdzic wziernikiem/drucikiem GMP, jak sciagniesz pokrywe rozrzadu do jezeli znaki sie pokrywaja na kole zebatym walka rozrzadu to krzywki na 1 komorze spalania (tej od strony rozrzadu) powinny byc obie do góry skierowane na tej samej wysokości.

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-01-2010, 20:38   

znaki na kołach mam zgrane tak jak na rysunku. W manualu też jest pokazane, że przy ustawieniu GMP(TDC), znak na kole rozrządu powinien zgrywać sie ze znakiem na kole zamachowym i skrzyni biegów. U mnie znak na zamachu jest w miejscu oznaczonym czerwoną kreską jak na rysunku
Poczekam jeszcze troche, może ktoś się zlituje i zobaczy jak to wygląda w innym samochodzie. POgoda jest nieciekawa i nie chce mi sie rozbierać rozrządu jak nie mam pewności czy obrazek mówi prawde.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 21:25   

a czy blokowałes wał specjalna blokada ? daje fotke pogladową przy blokadzie jest słyszalne "klik" , dla ciekawostki powiem ze w tym silniku występowały aż trzy rózne paski rozrzadu :wink: róznica plegała na tym ze rózniły sie iloscią zebów pomiedzy wałkiem rozrzadu i pompa wtryskowa , bardzo łatwo mozna się złapac na tym i kombinowac co jest nie tak :D i silnik bedzie ciężko palił :)

[img][/img]

Ps: w tym silniku czyli F8Q bardzo ważne jest za każdym razem po wymianie rozrzadu kontrola i ewentualne ustawienie kąta wtrysku :!:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2010, 21:42   

deejay napisał/a:
a czy blokowałes wał specjalna blokada ?


MAłY napisał/a:
Chciałem zablokować wał trzpieniem, ale nie mogę wykręcić śruby i dlatego próbuje dojść do tego po oznaczeniach przy skrzyni.


deejay, odnośnie tych pasków masz całkowita racje, dlatego już wcześniej wspominałem ze warto dla własnej pewności przeliczyć zeby w pasku, ja to robie tak ze odznaczam znaki na kolach na starym pasku, a pozniej porownuje je z nowymi, dla przykladu ostatnio robilem nierząd w Citroenie, i odchyl pomiedzy znakami jakie ja wykonalem na starym pasku, a pomiedzy tymi co byly na nowym pasku byl 3 zeby(pasek byl tej samej szerokości mial te same zeby ich ilosc tez, wiec nie wiem skad az taka roznica), najdziewniejsze to ze znaki sa na kolach a na obudowie nie ma (bynajmniej ja ich nie dojrzalem, a usilnie probowalem), no i gdyby nie ta moja glupia przezornosc to bym sie zrobil w konia. Teraz to juz lipa bo MAłY, potrzebuje info na temat znaków na kole zamachowym :-(
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 21:47   

robertdg napisał/a:
Teraz to juz lipa bo MAłY, potrzebuje info na temat znaków na kole zamachowym


nie sie nie odnosi do kresek na skrzyni , tylko zrobi tak jak mu napisałem , czyli wsunie blokade na wale , moze to zrobic za pomoca wiertła 8-ki tez pasuje , my w serwisie mamy ory przyządy , ale na prywacie trzeba sobie jakoś radzic :P
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-01-2010, 21:53   

Ja zmieniałem pasek w swoim w wakacje i jakoś te znaki mnie nie interesowały przed zdjęciem paska sam sobie oznaczyłem korektorem w płynie wszystkie 3 koła potem zdjąłem napinacz pasek rolkę prowadząca i rolkę zwrotna Potem zamontowałem nowe części na odwrót tylko napinacz nie do końca przekręcasz wałem 3 razy w celu sprawdzenia czy zawory nie walą o tłok następnie trzeba napiąć napinacz tak zęby na tensometrze ileś tam było nie pamiętam akurat wartości.

CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 21:59   

pawelsonx napisał/a:
CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów


w przypadku Renault były trzy rodzaje , dobierało sie je po wyznaczniku silnika
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-01-2010, 22:07   

deejay napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów


w przypadku Renault były trzy rodzaje , dobierało sie je po wyznaczniku silnika


w przypadku edycji dla carismy były 2 i różniły się kształtem zęba



do końcówki numeru silnika 3534 to stosujesz pasek gatse 5212xs zaś jeżeli 4 ostatnie cyfry masz większe od 3534 to stosujesz pasek 5485xs.
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 22:12   

pawelsonx napisał/a:
w przypadku edycji dla carismy były 2 i różniły się kształtem zęba


zgadza sie

tutaj fotka jak blokowac

Ostatnio zmieniony przez deejay 07-01-2010, 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-01-2010, 22:15   

deejay napisał/a:
a czy blokowałes wał specjalna blokada

No własnie tego zrobić nie moge bo po zakupie cari rozrząd wymieniał mechanik i teraz łeb śruby jest tak zmasakrowany, ze nie mam możliwości wykręcenia tego.`
pawelsonx masz możliwość porównania z rys.który wkleiłem wyżej, jak to u Ciebie wygląda?-bo widze,że masz ten sam motor.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-01-2010, 22:44   

Koło zębate na wale korbowym do paska jest o wiele mniejsze niż koło zamachowe z drugiej mańki wystarczy że nie będzie się zgadzało pokrycie o mm na znaczniku to z drugiej mańki wyjdzie np 1 cm zasada proporcji Napnij pasek przekręć kilka razy wałem i powinno być ok potem napnij do odpowiedniej wartości znacznik powinien się zgadzać
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
skubi25 
Nowy Forumowicz
Rysiek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Krosno
Wysłany: 07-01-2010, 22:53   

Witam co dotej specjalnej blokady to wystarczy kawałek pręta fi 8mm i bmokada gotowa. a tą śrubę to musisz jakoś odkręcić przyspawaj nakrętke jaką albo młotek i przecinak i coś drgnie a później żabka i musi się odkręcić. Jak zblokujesz wał to będziesz na 100% pewiem że jest dobrze po znakach będzie ciężko bo tam na kole jest ich kilka jak zapewne zauważyłeś. Pozdro i do dzieła. :wave:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.