 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
O2 więcej pije po wymianie EGR a turbinka startuje przy 3tys |
Autor |
Wiadomość |
wtw
Forumowicz
Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-06-2011, 10:36 O2 więcej pije po wymianie EGR a turbinka startuje przy 3tys
|
|
|
Witam, mam taką sprawę. Niedawno w moim Outlanderze padł EGR, samochód był jeszcze na gwarancji więc wymiana mnie nic nie kosztowała. Po awarii zauważyłem, co nie powinno dziwić, że wzrosło zużycie paliwa ale prócz tego zaobserwowałem też, że turbina załącza mi się dopiero w okolicy 3 tys obrotów również wtedy gdy chwilowo EGR wrócił do normy. Gdy samochód był nowy turbina startowała w okolicy 2,2-2,3 tys obrotów, po około 2 latach użytkowania przy 2,5 tys. Moment startu był łatwo wyczuwalny (takie a'la delikatne szarpnięcie). Pod koniec maja samochód trafił do serwisu w celu naprawy rzeczonego układu, przy okazji zgłosiłem swoje uwagi. Osoba przyjmująca auto powiedziała mi, że przy padniętym układzie EGR wzrost zużycia paliwa nie powinien dziwić, natomiast co do późniejszego startu turbiny, otrzymałem informację, że taka sytuacja nie może mieć miejsca gdyż turbina kontrolowana jest i sterowana z komputera pokładowego, w którym moment jej odpalenia przypisany jest do stałej wartości obrotów, czy coś takiego. Zasugerowano mi też, że może to być związane z walniętym układem EGR, co przyjąłem do wiadomości licząc, że po naprawie będzie ok.
No cóż miną kolejny tydzień od naprawy, samochód od początku czerwca nie jest już na gwarancji, EGR niby działa poprawnie, ale spalanie jest nadal trochę większe niż poprzednio (Outek średnio pije mniej więcej tyle co w zimę), turbina nadal startuje dopiero przy 3 tys obr. Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić o co chodzi, a może to ja mam jakieś omamy.
Z góry dzięki za pomoc w dojściu do prawdy.
Pozdrawiam
Wojtek |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 29-06-2011, 14:24
|
|
|
Słuchaj samochód nie ma już gwarancji ale czy nie możesz zareklamować ostatnie usługi związanej z EGR ? wówczas był jeszcze na gwarancji |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 29-06-2011, 14:53
|
|
|
wtw napisał/a: | turbina nadal startuje dopiero przy 3 tys obr |
Turbo powinno ciagnac w Twoim outku juz przy okolo 1700 rpm.
Jesli wstaje dopiero przy 3 tysiakach to faktycznie jest cos nie tak.Jesli po wcisnieciu buta na drugim biegu gwaltownie nie skoczy do przodu (charakterystyczne) to na Twoim miejscu sprawdzil bym cały uklad Turbo za i przed pod katem przedmuchow.
Potem wgral w serwisie na nowo softa. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
wtw
Forumowicz
Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 30-06-2011, 10:56
|
|
|
No właśnie to charakterystyczne szarpnięcie. Gdy samochód był nowy było wyraźnie odczuwalne przed 2,5 tys obr. potem przy około 2,5 a teraz przy 3 tys jest zdecydowanie słabsze i nie zawsze je czuć.
Ile może kosztować takie sprawdzenie układu turbo i reinstalacja softu? Chciałbym wiedzieć co mnie czeka, gdyby nie chcieli zrobić tego w ramach jakiejś rękojmi na EGR. |
|
|
|
 |
|
|