[CJ1A 1.3] Szarpanie podczas jazdy na niskich obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2009, 14:11 [CJ1A 1.3] Szarpanie podczas jazdy na niskich obrotach.
|
|
|
Witam,
Mój colcik ma dziwną przypadłość, dotychczas się tym zbytnio nie przejmowałem ale stwierdziłem że warto się temu bliżej przyjżeć.
Warunki wystąpienia objawu:
- auto jedzie na 1 lub 2 biegu (na 3 i wyższym jest to 'prawie' nieodczuwalne)
- auto jedzie na niskich obrotach (1500 - 2000 rpm)
- gaz prawie nie wciśnięty
Np. Chcę jechać 25km/h na drugim biegu.
Po rozwinięciu powyższej prędkości luzuje pedał gazu aby już nie przyspieszać. Auto przestaje przyspieszać, utrzymuje prędkość 25km/h przez kilka sekund po czym jest dość mocne szarpnięcie wyhamowujące troche auto. Jak jadę na 2. biegu 40km/h to jest super stabilnie, puszczam gaz żeby hamować silnikiem, hamuje do 25km/h, wciskam lekko gaz żeby utrzymać prędkość i po kilku sekundach mocne szarpnięcie.
Podobnie jest na 1 biegu jeżeli chcę jechać jednostajnie np. 10-15km/h.
W każdym innym przypadku auto sprawuje się bardzo fajnie. Normalnie przyspiesza, normalnie hamuje silnikiem, nie ma podwyższonego spalania, temperatura ok, nie bierze oleju, na biegu jałowym również nie ma tej przypadłości.
Rzeczy które były robione już w aucie i nie pomogły:
- wymaina świec na NGK
- wymiana kabli WN na NGK
- regulacja zapłonu (ze zmasowanym złączem)
Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie i porady. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 01-02-2010, 15:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 27-11-2009, 17:40
|
|
|
na pierwszym biegu tylko się rusza ,a nie jeżdzi.
opisane przypadki szarpnieć to przy jakich obrotach W naszych samochodach nie powinniśmy schodzić poniżej 2000 obr,min a jazda 2500 to minimum .Najlepsza praca silnika to 3000-4000 obr na min . |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 19:15
|
|
|
szczerze? mam bardzo podobnie... fakt, momentami to trochę irytujące ale sam nie wiem czy da się z tym walczyć |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2009, 19:18
|
|
|
Zgadzam się z tym, że nie jeździ się na pierwszym biegu.
Niestety czasami trzeba jechać 25 km/h. Skoro nie na pierwszym to na drugim, prawda ? |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2009, 19:38
|
|
|
U mnie też to było, chyba po protu ten typ tak ma |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 19:41
|
|
|
jeżeli Ci nie przerywa/szarpie na wyższych prędkościach to chyba faktycznie, to nic poważnego. ja na przykład, nauczyłem się bardzo delikatnie operować sprzęgłem i gazem przy wspomnianych przez Ciebie prędkościach. da się żyć, chociaż - jak pisałem - momentami to jest faktycznie irytujące. pozdr. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-11-2009, 16:13
|
|
|
na drugim biegu spokojnie nawet 5-10 km/gdz bez gazu .Nic nie przerywa nic nie szarpie .Na 4 biegu też idzie jechać bez gazu operując bardzo delikatnie gazem na początku .Dlatego nie możemy mówić w tej sytuacji że ten typ tak ma . |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2009, 16:47
|
|
|
Może więc trafimy jednak na kogoś kto ma ten objaw i jakoś sobie z nim poradził |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-11-2009, 22:06
|
|
|
kłania się wyregulowanie wolnych obrotów ,czyszczenie przepustnicy . |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2009, 16:35
|
|
|
Wolne obroty są bardzo równe, autmatyczne ssanie działa bez zarzutów. Natomiast pomysł z czyszczeniem przepustnicy mi się podoba Jak to się robi ?:) |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 30-11-2009, 19:23
|
|
|
czyszczenie przepustnicy opisane wielokrotnie na forum .Wpisz w -szukaj . |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2009, 14:54
|
|
|
W takim razie pięknie dziękuje za wskazówki
Jeżeli ktoś ma coś jeszcze do dodania to śmiało
Pozdrawiam.
[ Dodano: 09-12-2009, 11:54 ]
Przeszukałem forum i przestudiowałem stronę Krzyżaka. Mam jednak kilka małych pytanek
1) Czy wymontowywać całą przepustnice czy czyścić tylko to co jest dostępne po odłączeniu trąby ?
2) Czy ew. wymontowywanie całej wiąże się z wylaniem jakiś płynów z tych wężyków ?
3) Czy muszę mieć przygotowaną jakąś uszczelkę na wymianę ? |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2009, 23:48
|
|
|
Mam to samo. Nauczyłem się z tym żyć i to kontrolować. Generalnie im prędzej wrzucisz bieg II tym lepiej i ograniczysz szarpanie. Dodatkowo nie trzeba wcale wciskać gazu by samochód się toczył na II/III biegu. A tak po za tym... Jazda w korkach... sUUUUUUUUUUx..... |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2009, 20:28
|
|
|
@mani4c
A czyściłeś przepustnice ?
Jeżeli NIE - to chodź, spróbujemy
Jeżeli TAK - to ja już nie wiem ...
Jutro rano planuje tam zajrzeć ... troche się boje, że coś popsuje bo nie mam warunków (blok) ani porządnych kluczy |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2009, 21:45
|
|
|
ja planuję ten zabieg wykonać (nie sam, w warsztacie) w przyszłym tygodniu.
dam znać czy się coś poprawiło |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
|