[1G 90-94] co się dzieje? |
Autor |
Wiadomość |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 13:56 [1G 90-94] co się dzieje?
|
|
|
Witam
wyczyściłęm ostatnio przepustnice i oto co się dzieje:
http://www.youtube.com/watch?v=2rICRdsPZcE
czy to normalne i teraz czeka mnie znowu grzebanie w IPS-ie??? |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 19:58
|
|
|
ok ale czemu mi ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400 chociaż tyle że teraz już nie faluja |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:37
|
|
|
beben1982 napisał/a: | ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona |
IPS to czujnik zamknięcia przepustnicy - jakie zero masz na myśli ??
beben1982 napisał/a: | jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400 |
A wprowadziłeś auto w tryb serwisowy podczas regulacji obrtów, w/g instrukcji Krzyżaka z jego strony, podanej dwa posty wyżej przez HouseM ?? |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2010, 07:11
|
|
|
tak tryb serwisowy był a zero ma pokazywać miernik przy regulowaniu IPS-a
"Teraz wkręcamy IPS do momentu aż na mierniku pojawi się 0 - oznacza to moment, w którym trzpień dotknie masy." |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-01-2010, 09:14
|
|
|
beben1982, IPS to zwykły czujnik masowy, zasada działania taka jak czujnika w drzwiach do oświetlenia wnętrza. Jak przepustnica jest zamknięta (puszczony pedał gazu) ma być rozwarty, minimalne naciśnięcie pedału ma go zewrzeć. Jeśli jest zwarty cały czas tzn. jest uszkodzony. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-01-2010, 13:49
|
|
|
IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach. Na jego pinie ECU odczytuje opór elektryczny, który powinien wskazać wartość zero po zdjęciu nogi z gazu. Uszkodzony/stary czujnik pokazuje więcej niż zero mimo, że linka gazu jest luźna. Wprowadza to w błąd ECU. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-01-2010, 19:11
|
|
|
Serek napisał/a: | IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach |
A jak działa czujnik w drzwiach ?? Na zaszdzie styku jak są otwarte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta) i na zasadzie bezstyku (na mierniku 0) jak drzwi są zamknięte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta). Uszkodzony czujnik w drzwiach nie zgasi światła, uszkodzony TPS nie powie ECU że przepustnica jest zamknięta |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-01-2010, 23:30
|
|
|
Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 06-01-2010, 07:22
|
|
|
A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-01-2010, 12:25
|
|
|
Serek napisał/a: | Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa. |
W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Ja swój IPS ustawiałem "kontrolką żarówkową" i działa bez zarzutu.
Nikoś napisał/a: | A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf? |
To również cenna uwaga |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2010, 07:12
|
|
|
czyli że uszkodzony jest czujnik IPS? śrubka regulacji działa bo jak ją odkręcam to obroty się podnoszą natomiast teraz jest wkręcona do oporu i obrotomierz pokazuje 1400 no chyba że włączę całą elektryke szyby zapalniczkę itp to wtedy spadają do ok 900 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:14
|
|
|
IPS, TPS, być może CPS jeżeli nierówno pracuje...
TPS - throttle position sensor
CPS - camshaft position sensor
a tak wogóle to czy po czyszczeniu przepustnicy pozostawiłeś auto w spokoju aby samo "nauczyło' się obrotów? |
_________________
 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 11-01-2010, 16:03
|
|
|
Serek napisał/a: | Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa. |
Pleciesz głupoty. IPS to zwykły mikrostyk ON/OFF. Mylisz terminy. TPS to czujnik o zmiennym oporze . |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-01-2010, 17:36
|
|
|
HouseM, jeżeli obaj mamy na myśli ten jednopinowy czujnik, to manual dla DOHC wyraźnie określa zasadę jego działania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|