Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] co się dzieje?
Autor Wiadomość
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2010, 13:56   [1G 90-94] co się dzieje?

Witam
wyczyściłęm ostatnio przepustnice i oto co się dzieje:

http://www.youtube.com/watch?v=2rICRdsPZcE

czy to normalne i teraz czeka mnie znowu grzebanie w IPS-ie???
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 04-01-2010, 14:17   

Zjawisko jak najbardziej typowe/prawidłowe po czyszczeniu przepustnicy.
Teraz wejdź tutaj http://mitsubishifan.webpark.pl/ i poczytaj o regulacji koniecznej po każdym czyszczeniu przepustnicy.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2010, 19:58   

ok ale czemu mi ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400 chociaż tyle że teraz już nie faluja
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2010, 20:37   

beben1982 napisał/a:
ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona


IPS to czujnik zamknięcia przepustnicy - jakie zero masz na myśli ??

beben1982 napisał/a:
jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400


A wprowadziłeś auto w tryb serwisowy podczas regulacji obrtów, w/g instrukcji Krzyżaka z jego strony, podanej dwa posty wyżej przez HouseM ??
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2010, 07:11   

tak tryb serwisowy był a zero ma pokazywać miernik przy regulowaniu IPS-a
"Teraz wkręcamy IPS do momentu aż na mierniku pojawi się 0 - oznacza to moment, w którym trzpień dotknie masy."
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2010, 09:14   

beben1982, IPS to zwykły czujnik masowy, zasada działania taka jak czujnika w drzwiach do oświetlenia wnętrza. Jak przepustnica jest zamknięta (puszczony pedał gazu) ma być rozwarty, minimalne naciśnięcie pedału ma go zewrzeć. Jeśli jest zwarty cały czas tzn. jest uszkodzony.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-01-2010, 13:49   

IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach. Na jego pinie ECU odczytuje opór elektryczny, który powinien wskazać wartość zero po zdjęciu nogi z gazu. Uszkodzony/stary czujnik pokazuje więcej niż zero mimo, że linka gazu jest luźna. Wprowadza to w błąd ECU.
_________________

 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2010, 19:11   

Serek napisał/a:
IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach


A jak działa czujnik w drzwiach ?? Na zaszdzie styku jak są otwarte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta) i na zasadzie bezstyku (na mierniku 0) jak drzwi są zamknięte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta). Uszkodzony czujnik w drzwiach nie zgasi światła, uszkodzony TPS nie powie ECU że przepustnica jest zamknięta :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-01-2010, 23:30   

Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.
_________________

 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 06-01-2010, 07:22   

A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-01-2010, 12:25   

Serek napisał/a:
Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.


W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Ja swój IPS ustawiałem "kontrolką żarówkową" i działa bez zarzutu.

Nikoś napisał/a:
A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf?

To również cenna uwaga :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2010, 07:12   

czyli że uszkodzony jest czujnik IPS? śrubka regulacji działa bo jak ją odkręcam to obroty się podnoszą natomiast teraz jest wkręcona do oporu i obrotomierz pokazuje 1400 no chyba że włączę całą elektryke szyby zapalniczkę itp to wtedy spadają do ok 900
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 11:14   

IPS, TPS, być może CPS jeżeli nierówno pracuje...
TPS - throttle position sensor
CPS - camshaft position sensor

a tak wogóle to czy po czyszczeniu przepustnicy pozostawiłeś auto w spokoju aby samo "nauczyło' się obrotów?
_________________

 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 11-01-2010, 16:03   

Serek napisał/a:
Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.



Pleciesz głupoty. IPS to zwykły mikrostyk ON/OFF. Mylisz terminy. TPS to czujnik o zmiennym oporze .
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-01-2010, 17:36   

HouseM, jeżeli obaj mamy na myśli ten jednopinowy czujnik, to manual dla DOHC wyraźnie określa zasadę jego działania.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.