Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Haczenie na trójce
Autor Wiadomość
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2009, 13:45   Haczenie na trójce

Witam,

Czy ktoś natknął się na problemy z haczeniem skrzyni biegów przy próbie szybkiego włączenia trójki? Zdarza mi się to średnio raz na miesiąc i jest lekko wkurzające :(
 
 
zbyszko_orzech 
Forumowicz


Auto: Outlander Intense+ SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 49
Skąd: Z Nienacka
Wysłany: 29-12-2009, 13:54   Re: Haczenie na trójce

jedrys napisał/a:
Witam,

Czy ktoś natknął się na problemy z haczeniem skrzyni biegów przy próbie szybkiego włączenia trójki? Zdarza mi się to średnio raz na miesiąc i jest lekko wkurzające :(


Tylko przy przełączaniu na 3 bieg? Z 2 na 3 czy z 4 na 3 dzieje ci się tak samo? Może to być wina synchronizatora który nie zdąży prawidłowo się załączyć. Jeśli powtarza ci się to częściej może podjedz do ASO niech zobaczą co i jak bo później będą większe problemy i nie będzie co liczyć na usunięcie w ramach gwarancji a skrzynia to już jest kosztowna sprawa. No chyba że zdarzy ci się za szybko puścić pedał sprzęgła :twisted: a bieg jeszcze się nie załączył.
_________________

 
 
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2009, 16:07   Re: Haczenie na trójce

zbyszko_orzech napisał/a:


Tylko przy przełączaniu na 3 bieg? Z 2 na 3 czy z 4 na 3 dzieje ci się tak samo? Może to być wina synchronizatora który nie zdąży prawidłowo się załączyć. Jeśli powtarza ci się to częściej może podjedz do ASO niech zobaczą co i jak bo później będą większe problemy i nie będzie co liczyć na usunięcie w ramach gwarancji a skrzynia to już jest kosztowna sprawa. No chyba że zdarzy ci się za szybko puścić pedał sprzęgła :twisted: a bieg jeszcze się nie załączył.


Dzieje się tak tylko przy przełączeniu z 2 na 3, kiedy obroty nie są zbyt wysokie (zwykle nie więcej niż 2.5k). Wygląda to w ten sposób, że przez chwilę nie można wrzucić 3 - inne biegi wchodzą normalnie. W przyszłym miesiącu jadę na przegląd, więc zgłoszę ten problem.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-12-2009, 17:24   

A przed pojawieniem się tych dolegliwości nie zmieniałeś czasem klocków hamulcowych?
 
 
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2009, 21:43   

sylb napisał/a:
A przed pojawieniem się tych dolegliwości nie zmieniałeś czasem klocków hamulcowych?


Nie, jeżdżę jeszcze na oryginalnym komplecie.
 
 
wtw 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-01-2010, 18:50   

W moim Outku też coś takiego się zdaża, wprawdzie nie jest to częste ale wkurza. Zauważyłem że przeważnie ma to miejsce gdy samochód jes zimny.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2010, 20:05   

sylb napisał/a:
A przed pojawieniem się tych dolegliwości nie zmieniałeś czasem klocków hamulcowych?

Jaki związek maja klocki hamulcowe z pracą skrzyni biegów?
_________________

 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12-01-2010, 20:39   

Nie jestem fachowcem, wiec mogę to pisać nie fachową terminologię. W poprzednim samochodzie układ wspomagania sprzęgła jest "zasilany" płynem hamulcowym. Przy wyminie kloców odpowietrzyli tylko hamulce a sprzęgło już nie i miałem kłopoty z wrzucaniem biegów 1 i 3 i to też nie zawsze. Stąd też moje pytanie o wyminę klocków.

P.S.
Być może takie rozwiązanie jest stosowane tylko w Fordzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.