Wymiana turbosprężarki na nową i większą. |
Autor |
Wiadomość |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 10-01-2010, 17:06 Wymiana turbosprężarki na nową i większą.
|
|
|
Mam Di-D 102KM. Czy wrzucenie turbosprężarki od renault dci 120KM (to chyba ta sama co w Di-d 115KM, jesli nie, to poprawcie ) pociąga za sobą jakieś przeróbki mechaniczne?
Czy ten "siłowniczek podciśnieniowy" do regulacji kąta łopatek będzie działać prawidłowo, bo w 102-ce regulowany jest zawór przelotowy?
Jak jest z rurkami od oleju, będą pasować? |
|
|
|
 |
skubi25
Nowy Forumowicz Rysiek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 10-01-2010, 18:10
|
|
|
Witam . A nie lepiej pojechać na warsztat do chłopaków żeby ci zrobili tzw. czip tuning to tylko chwila i te 115 czy 120KM będziesz miał napewno w zależności ile się da wycisnąć jeszcze. |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 10-01-2010, 21:53
|
|
|
Wiem że tak można tylko i tak moja turbinka ma już swój przebieg i trzeba będzie ją wymienić nie długo więc wpadłem na pomysł wrzucenia czegoś większego |
|
|
|
 |
tom17
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 115 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11-01-2010, 21:57
|
|
|
interesowałem się tym tematem ponieważ planowałem to zrobić w swoim aucie i z założeniem większej turbiny nie ma problemu tylko pociąga to za sobą również zmianę programu (przynajmniej w VW tak jest ale zasada działania silnika ta sama więc tutaj też powinno to pójść). w naszym regionie jest gość który się tym bawi i ma dobrą renomę. jak coś mogę podać ci namiar to pogadasz sobie |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:37
|
|
|
Pewnie trzeba bedzie jeszcze zwiększyć dawkę na kompie...
zobaczę na razie musze upolować turbo |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 13:09
|
|
|
Turbinka o zmiennej geometrii od DID HP 115 na pewni nie podejdzie Ci tak plug&play. Ewentualana rzeźba z tym związana z pewnością nie będzie opłacalna finansowo. Poza tym weź pod uwagę, że jak uprzesz sie na grubsze zmiany i większe przyrosty parametrów to w ciemno do wydatków możesz doliczyć sprzęgło i dwumasę. Najlepiej zrobić porządny remap softa na starej turbinie i zobaczyć czy efekt jest zadowalający. Myślę, ze spokojnie uzyskasz >20 KM i 40-50 Nm i poczujesz znaczącą różnicę. Jeśli turbina nie wytrzyma zbyt długo to i tak liczyłeś się z jej wymianą a przynajmniej będziesz wiedział czy wystarczy Ci seryjna turbina z chipem czy szukasz czegoś większego=droższego.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
|