[Cari 1.9TD] Szarpanie. |
Autor |
Wiadomość |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 17:28 [Cari 1.9TD] Szarpanie.
|
|
|
Witam. Posiadam carisme 1.9 td z 2000roku. Problemem jest szarpanie silnika. Na wolnych obrotach silnik skubie a pod obciazeniem przy dodawaniu gazu szczegulnie na wysokich biegach szarpie mocno i nie chce przyspieszac. Auto odpala bez problemu i nie kopci. Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:39 Szarpanie.
|
|
|
Problem jest taki ze mi zadna kontrolka sie nie zapala i na desce jest wszystko ok po odpaleniu silnika. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:47
|
|
|
Filtr paliwa polecił bym wymienić. |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:56 Szarpanie.
|
|
|
Jest nowiutki. Dodam ze objawy pojawily sie nagle w czasie jazdy po autostradzie. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:01
|
|
|
A co mam rozumieć przez znaczenie: odpala bez problemu i nie kopci. Może być marne paliwo. Może podasz więcej objawów tego? Wyjeździć to paliwo zatankować na dobrej stacji zrobić pare kilometrów zobaczyć co będzie później jak nadal to samo to przyczyn może być kilka, wtryski, pompa |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:15 Szarpanie.
|
|
|
Zmiana miejsca tankowania nic nie dala. Bez obciazenia silnik wchodzi na obroty bez problemu. Tak jak napisalem na poczatku, "skubie" na wolnych obrotach i szarpie pod obciazeniem. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-01-2010, 22:25
|
|
|
a co z błędami??
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
jak szarpie to moze byc klika przyczyn
jakis czujnik nie kontaktuje najprościej sprawdzić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Pod obciązeniem turbina daje wiecej powietrza bo więcej przepala silnik sprawdź organoleptycznie cały przebieg zaczynający sie od turbinki do kolektora włącznie z intercoolerem czy gdzieś nie puszcza
Wypadało by sprawdzić egr przeczyścić i dla świętego spokoju zaslepić
zdiagnozował bym również LDA
a na samym końcu system sterowania ciśnienia na turbinie a wszczegulnosci ten mieszek
czy otwiera sie przy prawidłowym ciśnieniu |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 22:54 Szarpanie.
|
|
|
To co mozna bylo sprawdzic recznie (organoleptycznie) zostalo sprawdzone. Zastanawiam sie czy nie walnela sekcja na pompie wtryskowej. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-01-2010, 23:19 Re: Szarpanie.
|
|
|
shoki666s60 napisał/a: | To co mozna bylo sprawdzic recznie (organoleptycznie) zostalo sprawdzone. |
Jeżeli egr się nie zacina
LDA turbo booster nie ma zapieczonego trzpienia lub membran porozrywanych
Mieszek na turbinie pracuje tak jak powinien
Sterownik (ecu nie wyłapał anomali w czujnikach).
Układ jest szczelny
To pozostaje sprawdzić pompę
Oprócz pompy mogą lać wtryskiwacze. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 12-01-2010, 23:46 Szarpanie.
|
|
|
Wiem juz ze to pompa.Prawie nie podaje paliwa do pierwszego wtrysku. Ile moze kosztowac regeneracja ewentualnie nowa lub urzywana? |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2010, 13:29
|
|
|
......winne jest paliwo a dokładnie jego niski wydatek. Nie wyrywaj pompy bo wpędzisz się w kłopoty i wydatki.
Omiń filtr zapodając paliwko z butelki zasilanie i powrót do butelki i przejażdżka ...i już będziesz wiedział gdzie leży przyczyna małego wydatku paliwka Pozdro |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:33 Szarpanie.
|
|
|
Pomysl jak najbardziej dobry. Pompa jednak jest juz wyrwana i sprawdzona. Jedna sekcja nie podaje paliwa tak jak potrzeba. To tlumaczy skubanie na wolnych obrotach tzn. jak cos paliwa poda to skubnie obroty w gore. Pod obciazeniem cylinder praktycznie nie pracuje i chamuje reszte silnika. Jestem teraz w Angli i jeszcze nie mialem tutaj problemu z paliwem. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2010, 08:27
|
|
|
no to nie porzebnie ja wyrywaliście, to jest pompa rotacyjna, nie jeśli pompa jest w stanie wytworzyć ciśnienie na pierwszy cylinder to na nastepne tez będzie w stanie, poprostu niewydatek paliwa ot co, albo na drodze bak pompa jest gnój, albo łopatki pompki przetłaczającej te grafitowe do wymiany-ale je wymienia się bez wyjmowania pompy.
Jak sprawdzali pompę po demontażu? |
|
|
|
 |
shoki666s60
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma classic td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 8 Skąd: Przyborów koło Nowej Soli
|
Wysłany: 14-01-2010, 11:56
|
|
|
Na to pytanie odpowiem dzis wieczorem. Sam jestem ciekaw co moi "specjalisci" dzis mi powiedza. Teraz jestem po za miejscem zamieszkania i wszystko sprawdze po powrocie z pracy.
[ Dodano: 14-01-2010, 20:38 ]
Auto chodzi jak zegarek. Pompa po demontazu poszla do sprawdzenia na maszynke do drugiego warsztatu. Stwierdzili "niewydolnosc"? pompy. Za regeneracje zaspiewali prawie tyle co za nowa pompe tj. ok. 300£. Kazalem podziekowac. Na szrocie mechanik znalazl pompe z demontarzu. Po zamontowaniu auto nie odpalalo. Komputer nie czytal imobilazera z drugiej pompy. Kazalem zamienic ze starej. I to dopiero byl problem. Po cierzkiej walce sie im udalo. Ato zyje. Troche to wszystko kosztowalo ale sie udalo. Dziekuje wszystkim za doradzanie. Przyda sie na przyszlosc. Pozdrawiam. |
_________________ lukasdamian |
|
|
|
 |
|