[E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU |
Autor |
Wiadomość |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 16-01-2010, 16:01 [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU
|
|
|
Witam! Posiada ktoś schemat elektryczny ECU galanta z 1992r W manualu jest coś takiego Jak tak to może ktoś wstawić ten schemat gdzieś Bo mam zbyt wolnego neta aby ściągnąć całego manuala A dokładniej chodzi mi o wartość opornika R101
Pozdrawiam |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 16-01-2010, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 16-01-2010, 18:07
|
|
|
Na 100% nie ma tego w manualu.
Pytaj na japońskich forach może jakiś (były)pracownik Mitsubishi ma coś takiego. Może jakieś forum reverse engineeringu?
Co do wartości tego rezystora - jak się jutro zbiorę to wyjmę ECU z mojego rozbitka i spiszę. |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 16-01-2010, 18:40
|
|
|
będę bardzo wdzięczny
[ Dodano: 17-01-2010, 12:08 ]
Mam jeszcze pytanie:
Może ktoś wie czy prąd do czujnika przepustnicy idzie prosto z ECU? Wydaje mi się jakby komputer zmieniał mi prąd na czujniku przepustnicy i nie mogę go ustawić na 0,5v (znaczy mogę ale dodam i puszcze gazu i wartość nie jest już 0,5v tylko raz dużo mniejsza a raz większa)
Kondensator na ECU o wartościach:
22uF/50 V mogę zastąpić 22uF/100 V |
_________________
 |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18-01-2010, 07:55
|
|
|
Kondensatory możesz zastąpić takimi na większe napięcie ale nie może być mniejsze niż wartość wskazana przez producenta. Pojemność musi być taka sama. Jak w ecu masz 22uF to musi być 22uF. Jak je wymieniasz to nie oszczędzaj na kondensatorach kup jak najlepsze najlepiej jakieś japońskie one wytrzymują dłużej. |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:24
|
|
|
ok Dave89 Kondensatory mam już wymienione..
A co może mi zmieniać te wartości na potencjometrze Kable sprawdzałem.. idą z czujnika prosto do komputera.. Czyli coś w kompie mi jeszcze szwankuje Tylko co Możliwe ze jeden rezystor zrobi takie coś (bo wygląda na spalony.. Jest cały taki brązowy, ale jak go sprawdzam miernikiem to ma 170 omów a wszystkie pozostałe oporniki w tym ECU mają o wiele większą wartość)
A jakie są objawy spalonego rezystora Może się on palić stopniowo czy jak się spali to od razu całkowicie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:34
|
|
|
R101 - podaj jeszcze jaką masz wersję płytki lub lepiej wrzuć jakieś zdjęcie - mniemam, że chodzi Ci o opornik na "wyjściu" 5v do czujników (pin 24 gniazda ECU z jednej strony, a z drugiej np. + kondensatora 100uF). Ten ma mieć 15 om i 2W mocy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:35
|
|
|
Jeszcze taka informacja:
ECU do czujnika przepustnicy zewn kablami (czyli ten z lewej i z prawej, bez środkowego) daje mi cały czas tą samą wartość czyli 4,95v i ona jest zawsze taka sama, niezależne czy kręcę przepustnicą.. Wywnioskowałem z tego że środkowy kabel na czujniku jest tak jakby kablem "zwrotnym" i ECU z niego odczytuje wartość.. Problem w tym że czujnik mam na 100% dobry a wartości się ciągle zmieniają.
Gdy odłączę środkowy kabel i ustawie czujnik na 0,5v jest wtedy wszystko ok.. Tylko tyle ze wtedy ECU nie dostaje sygnału z czujnika.. Wpinam się w kabel po lewej stronie i w środkowy kręcę przepustnicą i gdy wraca na swoje miejsce zawsze ma te 0,5v. Czyli jestem na 100% pewny że te wartości zmienia mi coś w ECU. I o to jeszcze raz moje pytanie: co może te wartości tak zmieniać
Może trochę namieszałem tym postem ale jak ktoś dokładnie przeczyta będzie wiedział o co chodzi A jeśli nie to niech pyta Pozdrawiam
Fotka mojego ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
Trochę niewyraźna ale lepszej niestety nie mam.
R101 jest zaznaczony nr. 1 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:43
|
|
|
to miałem rację, że chodzi Ci o 15 om/2W |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 18-01-2010, 14:04
|
|
|
ok dzięki Jutro wymienię i zobaczymy co z tego będzie Jest jakaś różnica jak go wlutować Muszę patrzeć gdzie - a gdzie + |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2010, 16:45
|
|
|
charzun, nie ma różnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:22
|
|
|
Bartek Ty go mierzyłeś? Jak tak to wylutowywałeś go czy mierzyłeś gdy był wlutowany w płytkę?
Na pewno powinien mieć 15 om a nie 0,15 om?
[ Dodano: 18-01-2010, 20:44 ]
A może jest coś w ECU co stabilizuje napięcie Wlutowałem inny opornik i zwiększył mi napięcie na czujniku na 12v ale wartości zwrotne nadal falowały.. Gdy ustawiłem na 0,5v pokręciłem przepustnica to się zrobiło raz na 0,23v a raz na 0,76v
Wlutowałem również inny opornik który dał napięcie na czujnik 4,97v. Gdy ustawiłem na 0,5v działo się to samo co wyżej.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:50
|
|
|
charzun wartości rezystancji musisz zawsze podawać na wylutowanym rezystorze ewentualnie jedna noga wylutowana inaczej po podpięciu miernika zgarniesz na odczycie wszystkie opory dookoła a jest tego sporo bo dookoła są tez rezystory smd. Radze nie próbować na chybił trafił dobierać rezystora bo może się to źle skończyć dla ECU. Odnośnie spalania rezystorów to z tym różnie bywa czasem w ogóle nie mają oporu a czasem jest on zupełnie inny niż znamionowy. Kolor nie ma znaczenia bo przy tak niskich wartościach raczej nie powinno go w żaden sposób zwęglić a ten ciemno brązowy kolor to standard dla rezystorów z tamtych lat bo teraz to raczej "pasiaki" sprzedają u nas ale wszystko też zależy od producenta. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-01-2010, 07:25
|
|
|
na pewno ma 15 - mam taki niespalony. Ma oznaczenie 150, czyli 15 i 0 zer .
Jeżeli pojawia Ci się tam 12v - dalej masz uszkodzony stabilizator i raczej po tylu próbach i procesor..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 19-01-2010, 10:18
|
|
|
A jak wyglada ten stabilizator napiecis? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-01-2010, 10:38
|
|
|
kilka(naście) elementów w okolicach 47uF/50V z zielonym tranzystorem mocy na radiatorze..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|