| [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2010, 16:01   [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Posiada ktoś schemat elektryczny ECU galanta z 1992r  W manualu jest coś takiego  Jak tak to może ktoś wstawić ten schemat gdzieś  Bo mam zbyt wolnego neta aby ściągnąć całego manuala  A dokładniej chodzi mi o wartość opornika R101 Pozdrawiam
   |  
				| _________________ 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 16-01-2010, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zajc3w   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Toyota Celica
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 05 Mar 2009
 Posty: 801
 Skąd: Londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2010, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na 100% nie ma tego w manualu. 
 
  Pytaj na japońskich forach może jakiś (były)pracownik Mitsubishi ma coś takiego. Może jakieś forum reverse engineeringu?   
 Co do wartości tego rezystora - jak się jutro zbiorę to wyjmę ECU z mojego rozbitka i spiszę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2010, 18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | będę bardzo wdzięczny   
 [ Dodano: 17-01-2010, 12:08 ]
 Mam jeszcze pytanie:
 Może ktoś wie czy prąd do czujnika przepustnicy idzie prosto z ECU? Wydaje mi się jakby komputer zmieniał mi prąd na czujniku przepustnicy i nie mogę go ustawić na 0,5v (znaczy mogę ale dodam i puszcze gazu i wartość nie jest już 0,5v tylko raz dużo mniejsza a raz większa)
   
 Kondensator na ECU o wartościach:
 22uF/50 V  mogę zastąpić 22uF/100 V
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dave89   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 19 Wrz 2009
 Posty: 49
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 07:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kondensatory możesz zastąpić takimi na większe napięcie ale nie może być mniejsze niż wartość wskazana przez producenta. Pojemność musi być taka sama. Jak w ecu masz 22uF to musi być 22uF. Jak je wymieniasz to nie oszczędzaj na kondensatorach kup jak najlepsze najlepiej jakieś japońskie one wytrzymują dłużej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok Dave89  Kondensatory mam już wymienione.. A co może mi zmieniać te wartości na potencjometrze
  Kable sprawdzałem.. idą z czujnika prosto do komputera.. Czyli coś w kompie mi jeszcze szwankuje  Tylko co  Możliwe ze jeden rezystor zrobi takie coś  (bo wygląda na spalony.. Jest cały taki brązowy, ale jak go sprawdzam miernikiem to ma 170 omów a wszystkie pozostałe oporniki w tym ECU mają o wiele większą wartość) A jakie są objawy spalonego rezystora
  Może się on palić stopniowo czy jak się spali to od razu całkowicie   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 13:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | R101 - podaj jeszcze jaką masz wersję płytki lub lepiej wrzuć jakieś zdjęcie - mniemam, że chodzi Ci o opornik na "wyjściu" 5v do czujników (pin 24 gniazda ECU z jednej strony, a z drugiej np. + kondensatora 100uF). Ten ma mieć 15 om i 2W mocy |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze taka informacja: ECU do czujnika przepustnicy zewn kablami (czyli ten z lewej i z prawej, bez środkowego)  daje mi cały czas tą samą wartość czyli 4,95v i ona jest zawsze taka sama, niezależne czy kręcę przepustnicą.. Wywnioskowałem z tego że środkowy kabel na czujniku jest tak jakby kablem "zwrotnym" i ECU z niego odczytuje wartość.. Problem w tym że czujnik mam na 100% dobry a wartości się ciągle zmieniają.
   
 Gdy odłączę środkowy kabel i ustawie czujnik na 0,5v jest wtedy wszystko ok.. Tylko tyle ze wtedy ECU nie dostaje sygnału z czujnika.. Wpinam się w kabel po lewej stronie i w środkowy kręcę przepustnicą i gdy wraca na swoje miejsce zawsze ma te 0,5v. Czyli jestem na 100% pewny że te wartości zmienia mi coś w ECU. I o to jeszcze raz moje pytanie: co może te wartości tak zmieniać
   
 Może trochę namieszałem tym postem ale jak ktoś dokładnie przeczyta będzie wiedział o co chodzi
  A jeśli nie to niech pyta  Pozdrawiam     
 Fotka mojego ECU:
 http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
 Trochę niewyraźna ale lepszej niestety nie mam.
 R101 jest zaznaczony nr. 1
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | to miałem rację, że chodzi Ci o 15 om/2W |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok dzięki  Jutro wymienię i zobaczymy co z tego będzie  Jest jakaś różnica jak go wlutować  Muszę patrzeć gdzie - a gdzie +   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | charzun, nie ma różnicy |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek Ty go mierzyłeś? Jak tak to wylutowywałeś go czy mierzyłeś gdy był wlutowany w płytkę? Na pewno powinien mieć 15 om a nie 0,15 om?
 
 [ Dodano: 18-01-2010, 20:44 ]
 A może jest coś w ECU co stabilizuje napięcie
  Wlutowałem inny opornik i zwiększył mi napięcie na czujniku na 12v ale wartości zwrotne nadal falowały.. Gdy ustawiłem na 0,5v pokręciłem  przepustnica to się zrobiło raz na 0,23v a raz na 0,76v Wlutowałem również inny opornik który dał napięcie na czujnik 4,97v. Gdy ustawiłem na 0,5v działo się to samo co wyżej..
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dave89   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 19 Wrz 2009
 Posty: 49
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | charzun wartości rezystancji musisz zawsze podawać na wylutowanym rezystorze ewentualnie jedna noga wylutowana inaczej po podpięciu miernika zgarniesz na odczycie wszystkie opory dookoła a jest tego sporo bo dookoła są tez rezystory smd. Radze nie próbować na chybił trafił dobierać rezystora bo może się to źle skończyć dla ECU. Odnośnie spalania rezystorów to z tym różnie bywa czasem w ogóle nie mają oporu a czasem jest on zupełnie inny niż znamionowy. Kolor nie ma znaczenia bo przy tak niskich wartościach raczej nie powinno go w żaden sposób zwęglić a ten ciemno brązowy kolor to standard dla rezystorów z tamtych lat bo teraz to raczej "pasiaki" sprzedają u nas ale wszystko też zależy od producenta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2010, 07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | na pewno ma 15 - mam taki niespalony. Ma oznaczenie 150, czyli 15 i 0 zer  . 
 Jeżeli pojawia Ci się tam 12v - dalej masz uszkodzony stabilizator i raczej po tylu próbach i procesor.....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charzun   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0GLSi, AT,  1992r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: Sikórz k. Płocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2010, 10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak wyglada ten stabilizator napiecis? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2010, 10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | kilka(naście) elementów w okolicach 47uF/50V z zielonym tranzystorem mocy na radiatorze..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |