Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU
Autor Wiadomość
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 16-01-2010, 16:01   [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU

Witam! Posiada ktoś schemat elektryczny ECU galanta z 1992r :?: W manualu jest coś takiego :?: Jak tak to może ktoś wstawić ten schemat gdzieś :?: Bo mam zbyt wolnego neta aby ściągnąć całego manuala :cry: A dokładniej chodzi mi o wartość opornika R101
Pozdrawiam :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 16-01-2010, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-01-2010, 18:07   

Na 100% nie ma tego w manualu.

:wink: Pytaj na japońskich forach może jakiś (były)pracownik Mitsubishi ma coś takiego. Może jakieś forum reverse engineeringu? :wink:

Co do wartości tego rezystora - jak się jutro zbiorę to wyjmę ECU z mojego rozbitka i spiszę.
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 16-01-2010, 18:40   

będę bardzo wdzięczny :!:

[ Dodano: 17-01-2010, 12:08 ]
Mam jeszcze pytanie:
Może ktoś wie czy prąd do czujnika przepustnicy idzie prosto z ECU? Wydaje mi się jakby komputer zmieniał mi prąd na czujniku przepustnicy i nie mogę go ustawić na 0,5v (znaczy mogę ale dodam i puszcze gazu i wartość nie jest już 0,5v tylko raz dużo mniejsza a raz większa) :cry:

Kondensator na ECU o wartościach:
22uF/50 V mogę zastąpić 22uF/100 V :?:
_________________

 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 18-01-2010, 07:55   

Kondensatory możesz zastąpić takimi na większe napięcie ale nie może być mniejsze niż wartość wskazana przez producenta. Pojemność musi być taka sama. Jak w ecu masz 22uF to musi być 22uF. Jak je wymieniasz to nie oszczędzaj na kondensatorach kup jak najlepsze najlepiej jakieś japońskie one wytrzymują dłużej.
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 18-01-2010, 13:24   

ok Dave89 :) Kondensatory mam już wymienione..
A co może mi zmieniać te wartości na potencjometrze :?: Kable sprawdzałem.. idą z czujnika prosto do komputera.. Czyli coś w kompie mi jeszcze szwankuje :evil: Tylko co :?: Możliwe ze jeden rezystor zrobi takie coś :?: (bo wygląda na spalony.. Jest cały taki brązowy, ale jak go sprawdzam miernikiem to ma 170 omów a wszystkie pozostałe oporniki w tym ECU mają o wiele większą wartość)
A jakie są objawy spalonego rezystora :?: Może się on palić stopniowo czy jak się spali to od razu całkowicie :?:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-01-2010, 13:34   

R101 - podaj jeszcze jaką masz wersję płytki lub lepiej wrzuć jakieś zdjęcie - mniemam, że chodzi Ci o opornik na "wyjściu" 5v do czujników (pin 24 gniazda ECU z jednej strony, a z drugiej np. + kondensatora 100uF). Ten ma mieć 15 om i 2W mocy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 18-01-2010, 13:35   

Jeszcze taka informacja:
ECU do czujnika przepustnicy zewn kablami (czyli ten z lewej i z prawej, bez środkowego) daje mi cały czas tą samą wartość czyli 4,95v i ona jest zawsze taka sama, niezależne czy kręcę przepustnicą.. Wywnioskowałem z tego że środkowy kabel na czujniku jest tak jakby kablem "zwrotnym" i ECU z niego odczytuje wartość.. Problem w tym że czujnik mam na 100% dobry a wartości się ciągle zmieniają. :-X

Gdy odłączę środkowy kabel i ustawie czujnik na 0,5v jest wtedy wszystko ok.. Tylko tyle ze wtedy ECU nie dostaje sygnału z czujnika.. Wpinam się w kabel po lewej stronie i w środkowy kręcę przepustnicą i gdy wraca na swoje miejsce zawsze ma te 0,5v. Czyli jestem na 100% pewny że te wartości zmienia mi coś w ECU. I o to jeszcze raz moje pytanie: co może te wartości tak zmieniać :?:

Może trochę namieszałem tym postem ale jak ktoś dokładnie przeczyta będzie wiedział o co chodzi :wink: A jeśli nie to niech pyta :mrgreen: Pozdrawiam :!: :)

Fotka mojego ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
Trochę niewyraźna ale lepszej niestety nie mam.
R101 jest zaznaczony nr. 1
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-01-2010, 13:43   

to miałem rację, że chodzi Ci o 15 om/2W
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 18-01-2010, 14:04   

ok dzięki :) Jutro wymienię i zobaczymy co z tego będzie :wink: Jest jakaś różnica jak go wlutować :?: Muszę patrzeć gdzie - a gdzie + :?:
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-01-2010, 16:45   

charzun, nie ma różnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 18-01-2010, 20:22   

Bartek Ty go mierzyłeś? Jak tak to wylutowywałeś go czy mierzyłeś gdy był wlutowany w płytkę?
Na pewno powinien mieć 15 om a nie 0,15 om?

[ Dodano: 18-01-2010, 20:44 ]
A może jest coś w ECU co stabilizuje napięcie :?: Wlutowałem inny opornik i zwiększył mi napięcie na czujniku na 12v ale wartości zwrotne nadal falowały.. Gdy ustawiłem na 0,5v pokręciłem przepustnica to się zrobiło raz na 0,23v a raz na 0,76v
Wlutowałem również inny opornik który dał napięcie na czujnik 4,97v. Gdy ustawiłem na 0,5v działo się to samo co wyżej..
_________________

 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 18-01-2010, 23:50   

charzun wartości rezystancji musisz zawsze podawać na wylutowanym rezystorze ewentualnie jedna noga wylutowana inaczej po podpięciu miernika zgarniesz na odczycie wszystkie opory dookoła a jest tego sporo bo dookoła są tez rezystory smd. Radze nie próbować na chybił trafił dobierać rezystora bo może się to źle skończyć dla ECU. Odnośnie spalania rezystorów to z tym różnie bywa czasem w ogóle nie mają oporu a czasem jest on zupełnie inny niż znamionowy. Kolor nie ma znaczenia bo przy tak niskich wartościach raczej nie powinno go w żaden sposób zwęglić a ten ciemno brązowy kolor to standard dla rezystorów z tamtych lat bo teraz to raczej "pasiaki" sprzedają u nas ale wszystko też zależy od producenta.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-01-2010, 07:25   

na pewno ma 15 - mam taki niespalony. Ma oznaczenie 150, czyli 15 i 0 zer ;) .

Jeżeli pojawia Ci się tam 12v - dalej masz uszkodzony stabilizator i raczej po tylu próbach i procesor.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 19-01-2010, 10:18   

A jak wyglada ten stabilizator napiecis?
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-01-2010, 10:38   

kilka(naście) elementów w okolicach 47uF/50V z zielonym tranzystorem mocy na radiatorze.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.