  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 mario mario  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: galant elegance combi 2,5 B 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-01-2010, 23:56   wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak w twmacie. Otóż z innych postów moich wiadomo, że na wiosnę będę zakładał sekwencję i wtryskiwacze, a dokładnie dysze do których wtryskiwacze doprowadzają odpowiednią dawkę gazu chcę zamontować w tej części kolektora nazywanej rozdzielającym, w którym zamontowane są wtryskiwacze benzyny. Czy ktoś może ma tak zamontowane te dysze. Założyłem nowy temat bo w innym na moje pytania nie uzyskałem odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 10:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Nie wiem jak u innych ale tak jest u mnie i jest dobrze:
 
 
 
 
 
A tak całość wtryskiwaczy:
 
 
 
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 10:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zasadą montażu dysz gazowych jest umieszczenie ich jak najbliżej oryginalnych wtryskiwaczy benzyny. 
 
 
Ja mam tak umieszczone. Wyjęty totalnie kolektor rozdzielający, nawiercony i nagwintowany, dysze tuż przy wtryskach i jeszcze co bardzo istotne - długości przewodów gumowych muszą być jednakowe.
 
 
Umieszczenie dysz tak jak u Marcino, to szczyt lenistwa gazownika, mający negatywny wpływ na pracę instalacji ze względu na opóźnienia dotarcia wyliczonej dawki gazu do cylindra. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomekrvf  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 14:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bartek, taki sposób montażu dysz gazowych (no może ciut niżej, ) zaleca firma Prins. Jesli chcesz to mogę wysłać instrukcję mailem.
 
Tak założyłem sobie gaz w Galu i śmiga aż miło.
 
PS Przyjrzałem się dokładnie i Prins zaleca montaz dysz duuużo niżej(25 mm od powierzchni podziału kolektora dolotowego) | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 11-01-2010, 15:20, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 14:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcino   co to za druciarz zakładał ci gaz ?????    
 
 
 
1 bartek ma rację dysze montuję się jak najbliżej wtrysków benzyny 
 
2 wtryskiwacze powinny być zamontowane w pionie a nie w poziomie jak u Marcino     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 KaWu  		  
		 
         Mitsumaniak Karmine Red
  
  
                  Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 15:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zgodze sie tutaj z Bartek, . Jak nalblizej wtryskow Pb.
 
Dosam tylko, zebys wkretki w koletorze zamontowal z glowa. Tzn. nie pod "włos"    Niech beda lakko pod katem jak paliwowe wtryski.
 
 
Marcino, moze nie powinnismy omawiac twoich wtryskow, ale jak wrzuciles fotke to sie nie dziwie ze pisza Ci prawde. B  instalator byl leniwy. | 
             
						
				_________________ ---
 
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)   
 
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)    
 
Temat o Colcie... 
 
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)     
 
 Od Lancera do Galanta... 
 
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mario mario  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: galant elegance combi 2,5 B 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bartek, taki mam zamiar od samego początku, a wiem, że jak coś piszesz to jesteś tego pewny, także wielkie dzęki dopiero w tym temacie ktoś upewnia mnie w moich przekonaniach co do montażu wtryskiwaczy, a dokładnie dysz dolotowych (ja je tak nazywam). Co do kąta ustawienia dysz również uważam, że powinny być pod kątem co najmniej takim jak benzynowe. Fakt jężeli benzynowe byłyby zamontowane prosto wtedy paliwo mimoże rozpylone ale częściowo leciałłoby na ścianki kolektora. Co do Marcino to fakt zamontowane w ten sposób wyglądają nie najlepiej ale jak autko śmiga bez zarzutów to już jest dużo. Nie zawsze łądnie założona instalacja będzie dobrze wyregulowana i zamontowana. 
 
Mam ogromną prośbę do Bartka, jakbyś mógł opisać mi szczegółowo jak zamontowane są dysze i jak upchałeś tam wtryskiwacze, bo o llistwach 2x3 czy 3x2 to chyba nie ma mowy. Ja obstaję przy magica-ch ale podobno matrixy są jeszcze lepsze i wystarczające do naszych silników ale występują tylko w listwach bynajmniej nie słyszałem, aby występowały pojedynczo. Ponadto magic jety są  pojeyncze, ale nie ma do nich zestawów naprawczych, w sumie to najistotniejszą rzeczą w każdym wtryskiwaczu jest tzw. zderzak na tłoczku - trzpieniu otwierający i zamykającym otwór wylotowy dyszy wtryskiwacza. Zderzak taki jest gumowy lub z podobnego tworzywa i to głównie on podlega wymianie. resztę wtryskiwacza czyści się preparatem rozpuszczającym nalot na ściankach i tłoczku wtryskiwaczy. Wracając do koncepcji upchania wtryskiwaczy pod kolektorem zastanawiam się jak je tam zamocować bo luzem boń Panie. Ja mam pomysł na piankę żaroodporną, taką w postaci stałej, którą można łatwo wymodelować ostrym narzędziem i dopasować do kształtu i kolektora i samych wtryskiwaczy. Jeszce raz dziękuję za zainteresowanie. Jeżeli będzie takiedalej, to będę chciał opisać szczegółowo każdy komponent instaladcji sekwencyjnej do silnika 2.5 V6, a z waszymi podpowiedziami i sugestiami powstanie temat dla innych borykajacych się z decyzją, co do komponentów i sposobu ich dobrania i zamocowania. Tak na marginesie dodam że instalacja sekwencyjna do naszych silników w komponentach 75% jakości kosztuje około 3200 - 3500 z tego dla mechanika - instalatora połowa tego, a połowa to koszty komponentów. Powoli zbieram info na temat gdzie i za jaką cenę i co kupić. Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ Mb galant - bedzie następny
 
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
 
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
 
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
 
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
 
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
 
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
 
Opel ascona 86', 1,6 B - był super | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2010, 23:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja sie tam nie przejmuje, pokazywałem to już kilka razy, nikt nic nie gadał.  Kolektor był zdejmowany do wiercenia, moze jeszcze kiedyś to poprawie, ale na serio nie mam nic do zarzucenia. 
 
 
Tak jest zamontowany prins u Krzysio1972
 
 
 
Wtryskiwacze:
 
Obrazek 
 
 
Obrazek 
 
 
Obrazek
 
 
 
POzdrawiam | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomekrvf  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-01-2010, 23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Prins każe kolektor wiercic tak:
 
  | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 KaWu  		  
		 
         Mitsumaniak Karmine Red
  
  
                  Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2010, 10:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pisałem o wtryskach, jaki sposob montazu zaleca STAG (jak najblizej PB).
 
 
RADA: stosujcie opaski zaciskowe na wezykach    To duzo nie kosztuje... | 
             
						
				_________________ ---
 
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)   
 
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)    
 
Temat o Colcie... 
 
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)     
 
 Od Lancera do Galanta... 
 
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |