(carisma 1.8 GDI)miga kontrolka oleju! co sie dzieje? |
Autor |
Wiadomość |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 30-11-2009, 17:40 (carisma 1.8 GDI)miga kontrolka oleju! co sie dzieje?
|
|
|
witam wszystkich!! mam problem kupiłem niedawno carisme po dwóch dniach gdy odpaliłem samochód, zapaliła mi sie kontrolka oleju, podczas jazdy zaczęła migać. Po przejechaniu ok. 5 km zgasła całkowicie. Przez kolejne dni to się powtarzało pomyślałem ze to czujnik oleju wiec go wymieniłem. wymieniłem również olej ale nic nie pomogło kontrolka nadal sie zapala. gdy świeci kontrolka silnik głośniej pracuje. nie wiem co sie dzieje?? czy mógłby mi ktoś coś doradzić??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2009, 17:58
|
|
|
szczuru, zacznij od pomiaru cisnienia oleju. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:18
|
|
|
no właśnie tu też jest problem ponieważ mechanicy nie mają końcówki do pomiaru bo do tego silnika nie pasuje zwykły gwint tylko stożkowy i już nie wiem gdzie szukać i co robić????
robertdg a co do twojego galanta to ładne autko |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2009, 20:50
|
|
|
szczuru napisał/a: | tu też jest problem ponieważ mechanicy nie mają końcówki do pomiaru bo do tego silnika nie pasuje zwykły gwint tylko stożkowy | w takim razie ratuje Cie serwis, albo staraj sie na forum regionalnym poszukac tematu odnosnie polecanych warsztatow w Twojej okolicy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:45
|
|
|
a może ktoś wie gdzie dorwac taki adapter z końcówką gwinta stożkowego ????
[ Dodano: 02-12-2009, 17:47 ]
do pomiaru ciśnienia oleju |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:54
|
|
|
szczuru, nie wiem czy kupisz pojedyncze sztuke, ale musialbys popytac w dobrych sklepach z narzedziami motoryzacyjnymi w swojej okolicy, ja przewaznie spoykam sie z calymi kompletami, ktore kosztuja tyle kasy ze 5 razy sprawdzilbys cisnienie oleju swojego silnika w ASO i jeszcze by Ci starczylo na kawe tak wiec radze poszukac albo jakiegos konkretnego warsztatu/serwisu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 03-12-2009, 16:13
|
|
|
udało mi się zmierzyć ciśnienie u tokarza wytoczyłem sobie adapter, który elegancko pasuje.pożyczyłem od znajomego mechanika wskaźnik pomiaru ciśnienia oleju i go zmierzyłem przy wolnych obrotach miałem 1 atmosferę gdy przy gazowałem do większych stałych obrotów wskazówka podniosła się do 3-4 at.i momentalnie opadła. pojechałem do jednego mechanika powiedział mi ze ciśnienie jest za małe, znowu drugi mechanik powiedział ze ciśnienie jest ok. może wiesz jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik???
padła też sugestia że może być przerwa przy kontrolce oleju i nie styka dobrze i dlatego miga. co o tym sądzisz robertdg???? Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2009, 21:23
|
|
|
szczuru, minimalne cisnienie w ukladzie nie powinno spasc ponizej 0.8, gdyz jak sie nie myle czujnik przy 0.7 juz wykazuje brak cisnienia, lub za slabe,
szczuru napisał/a: | przy wolnych obrotach miałem 1 atmosferę gdy przy gazowałem do większych stałych obrotów wskazówka podniosła się do 3-4 at.i momentalnie opadła | opadla do 0?
[ Dodano: 03-12-2009, 21:32 ]
Edit
Pomiary wykonywane na rozgrzanym silniku/oleju czy na zimnym? Jaki masz olej, jego gestosc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 04-12-2009, 07:52
|
|
|
skazówka nie opadła do 0 tylko tak to 0,7 i wróciła na 1 silnik nie był rozgrzany ,tyle co przejechałem 3 km,aby wjechać na kanał ,lecz co warto podkreślić w czasie pomiaru ciśnienia kontrolka nie świeciła ani nie migała. olej mam BP 10w40 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 04-12-2009, 10:24
|
|
|
Witam
podczas pomiaru siśnienia nie mogło Ci się świecić ponieważ miałeś zdjęty przewód masowy z czujnika .
Podejrzewam że nabyłeś autko któremu przydał by się remoncik silnika .pociesze Ciebie że można bez remontu kupując pewną używkę od anglika i przeżutka.ALE
PO Co?
Piszesz że dopiero nabyłeś auto goń do sprzedawcy i niech zabiera złoma i kase oddaje bo to jest wiadome że chciał sprzedać auto i naciągnąć klienta a taką sprawę warto nawet wnosić do sądu.Wedle prawa masz bodajrze 2 tygodnie na zwrot auta jeżeli wykryjesz wady ukryte . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2009, 20:26
|
|
|
szczuru napisał/a: | skazówka nie opadła do 0 tylko tak to 0,7 i wróciła na 1 silnik nie był rozgrzany ,tyle co przejechałem 3 km,aby wjechać na kanał ,lecz co warto podkreślić w czasie pomiaru ciśnienia kontrolka nie świeciła ani nie migała. olej mam BP 10w40 |
Wiec tak na obrotach jalowych cisnienie oleju powinno sie trzymac w granicach najlepiej powyzej 1atm, na obrotach rzedu 2000rpm powyzej 2atm, przy czy pomiar nalezy wykonywac na oleju rozgrzanym do 80stopni celcjusza, zgadzam sie z tym co pisze mirekbdeblin, bo mozna to kwalifikowac jako wade ukryta, choc istnieje tez mozliwosc ze czujnik cisnienia oleju poprostu jest wadliwy, lub tez nie kontaktuje na stykach, jak chcesz mozesz go wymienic, ale najpierw sprawdz to cisnienie na rozgrzanym oleju, czyli tak np po 20min jazdy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 05-12-2009, 09:05
|
|
|
z tym oddaniem autka jest troszkę problem bo wedle prawa miałem na to tydzień ,ponieważ kupiłem go przez komis i teraz jest taka sprawa ,gdy ja wnoszę sprawę do sądu na komisanta -to komisant wnosi sprawę na komitenta i tak to się będzie ciągło przez rok czasu autko będzie stało ,a ja będę jeździł autobusami po sądach. może ktoś mi poleci jaki silnik wpakować pod machę diesel czy benzyna taki jak jest?? i który rocznik też 98 czy szukać coś nowszego tak do 2003r -tylko czy mocowania będą pasować?? juz sam nie wiem co robić -wpakowałem się w g........ i muszę wybrnąć z tego. dzięki za dotychczasową pomoc i proszę o rady pozdrawiam
[ Dodano: 05-12-2009, 09:09 ]
[quote="mirekbdeblin"]Witam
podczas pomiaru siśnienia nie mogło Ci się świecić ponieważ miałeś zdjęty przewód masowy z czujnika .
tak wiem o tym , chodziło mi o to ,gdy odpaliłem autko i jechałem na kanał (przez te 3 km) to kontrolka się nie świeciła . |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 05-12-2009, 12:37
|
|
|
jak świeci się kontrolka oleju a na garach masz ciśnienie w normie to może wystarczy zmienić pompkę (w manuale jest opis jakie luzy powinna mieć) Może sitko w misce olejowej się zatkało. Albo poziom oleju jest za niski (kiedyś znajomy złamał bagnet oleju i wlaożył od innego samochodu ale on oznaczył sobie prawidłowe punkty) Możesz spróbować nalać gęstszego oleju.
Co do innych silników to dużo roboty bo GDI ma skrzynie która nie pasuje do innych benzynowych i diesli. Pewnie jeszcze dojdzie wiązka kabli ecu i immobilizer itp |
|
|
|
 |
szczuru
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: ustrzyki dolne
|
Wysłany: 05-12-2009, 15:36
|
|
|
czyli inny silniczek odpada musi być 1.8 GDI ??? a rocznik może się zmienić np:na 2003??? .Stan oleju jest ok ,ale tak jak mówisz pawelsonx może to pompka, lub sitko w misce przytkane- dałem autko do fachowca ma odkręcić miskę i zobaczyć na pompkę .
[ Dodano: 05-12-2009, 15:39 ]
np; taki silniczek;http://allegro.pl/item806443077_mitsubishi_carisma_1_8_gdi_2001r_silnik_gwarancja.html |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-12-2009, 19:21
|
|
|
szczuru, nie radze bawic sie w wymiane innego, no chyba ze okaze sie ze Twoj silnik bedzie juz tak zajechany ze naprawde trzeba bedzie wymieniac przy nim 2/3 czesci, ponadto kupujac drugi silnik oczywiscie masz gwarancje rozruchowa, ale to jest rozumienie doslowne, gwarancja rozruchowa okresla fakt w ktorym silnik po montazu ma odpalic, w 90% te silniki odpalaja, problemu zaczynaja sie pozniej, okaze sie ze masz roznice w cisnieniach sprezania na cylindrach lub samochod pali 1l oleju na 1000km, albo tez okaze sie ze cisnienie oleju bedzie lipne, podstawa rozpatrzenia takiej gwarancji jest tylko niemozlliwosc uruchomienia silnika, jezeli masz wiec robic silnik zrob swoj, zreszta o tym co trzeba robic bedziemy dopiero rozmawiac po diagnozie mechanika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|