Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
(carisma 1.8 GDI)miga kontrolka oleju! co sie dzieje?
Autor Wiadomość
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 30-11-2009, 17:40   (carisma 1.8 GDI)miga kontrolka oleju! co sie dzieje?

witam wszystkich!! mam problem kupiłem niedawno carisme po dwóch dniach gdy odpaliłem samochód, zapaliła mi sie kontrolka oleju, podczas jazdy zaczęła migać. Po przejechaniu ok. 5 km zgasła całkowicie. Przez kolejne dni to się powtarzało pomyślałem ze to czujnik oleju wiec go wymieniłem. wymieniłem również olej ale nic nie pomogło kontrolka nadal sie zapala. gdy świeci kontrolka silnik głośniej pracuje. nie wiem co sie dzieje?? czy mógłby mi ktoś coś doradzić???
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2009, 17:58   

szczuru, zacznij od pomiaru cisnienia oleju.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 30-11-2009, 20:18   

no właśnie tu też jest problem ponieważ mechanicy nie mają końcówki do pomiaru bo do tego silnika nie pasuje zwykły gwint tylko stożkowy i już nie wiem gdzie szukać i co robić????


robertdg a co do twojego galanta to ładne autko
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2009, 20:50   

szczuru napisał/a:
tu też jest problem ponieważ mechanicy nie mają końcówki do pomiaru bo do tego silnika nie pasuje zwykły gwint tylko stożkowy
w takim razie ratuje Cie serwis, albo staraj sie na forum regionalnym poszukac tematu odnosnie polecanych warsztatow w Twojej okolicy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 02-12-2009, 17:45   

a może ktoś wie gdzie dorwac taki adapter z końcówką gwinta stożkowego ????

[ Dodano: 02-12-2009, 17:47 ]
do pomiaru ciśnienia oleju
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2009, 17:54   

szczuru, nie wiem czy kupisz pojedyncze sztuke, ale musialbys popytac w dobrych sklepach z narzedziami motoryzacyjnymi w swojej okolicy, ja przewaznie spoykam sie z calymi kompletami, ktore kosztuja tyle kasy ze 5 razy sprawdzilbys cisnienie oleju swojego silnika w ASO i jeszcze by Ci starczylo na kawe ;-) tak wiec radze poszukac albo jakiegos konkretnego warsztatu/serwisu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 03-12-2009, 16:13   

udało mi się zmierzyć ciśnienie u tokarza wytoczyłem sobie adapter, który elegancko pasuje.pożyczyłem od znajomego mechanika wskaźnik pomiaru ciśnienia oleju i go zmierzyłem przy wolnych obrotach miałem 1 atmosferę gdy przy gazowałem do większych stałych obrotów wskazówka podniosła się do 3-4 at.i momentalnie opadła. pojechałem do jednego mechanika powiedział mi ze ciśnienie jest za małe, znowu drugi mechanik powiedział ze ciśnienie jest ok. może wiesz jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik???

padła też sugestia że może być przerwa przy kontrolce oleju i nie styka dobrze i dlatego miga. co o tym sądzisz robertdg???? Pozdrawiam!!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2009, 21:23   

szczuru, minimalne cisnienie w ukladzie nie powinno spasc ponizej 0.8, gdyz jak sie nie myle czujnik przy 0.7 juz wykazuje brak cisnienia, lub za slabe,
szczuru napisał/a:
przy wolnych obrotach miałem 1 atmosferę gdy przy gazowałem do większych stałych obrotów wskazówka podniosła się do 3-4 at.i momentalnie opadła
opadla do 0?

[ Dodano: 03-12-2009, 21:32 ]
Edit

Pomiary wykonywane na rozgrzanym silniku/oleju czy na zimnym? Jaki masz olej, jego gestosc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 04-12-2009, 07:52   

skazówka nie opadła do 0 tylko tak to 0,7 i wróciła na 1 silnik nie był rozgrzany ,tyle co przejechałem 3 km,aby wjechać na kanał ,lecz co warto podkreślić w czasie pomiaru ciśnienia kontrolka nie świeciła ani nie migała. olej mam BP 10w40
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 04-12-2009, 10:24   

Witam
podczas pomiaru siśnienia nie mogło Ci się świecić ponieważ miałeś zdjęty przewód masowy z czujnika .
Podejrzewam że nabyłeś autko któremu przydał by się remoncik silnika .pociesze Ciebie że można bez remontu kupując pewną używkę od anglika i przeżutka.ALE
PO Co?
Piszesz że dopiero nabyłeś auto goń do sprzedawcy i niech zabiera złoma i kase oddaje bo to jest wiadome że chciał sprzedać auto i naciągnąć klienta a taką sprawę warto nawet wnosić do sądu.Wedle prawa masz bodajrze 2 tygodnie na zwrot auta jeżeli wykryjesz wady ukryte .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2009, 20:26   

szczuru napisał/a:
skazówka nie opadła do 0 tylko tak to 0,7 i wróciła na 1 silnik nie był rozgrzany ,tyle co przejechałem 3 km,aby wjechać na kanał ,lecz co warto podkreślić w czasie pomiaru ciśnienia kontrolka nie świeciła ani nie migała. olej mam BP 10w40


Wiec tak na obrotach jalowych cisnienie oleju powinno sie trzymac w granicach najlepiej powyzej 1atm, na obrotach rzedu 2000rpm powyzej 2atm, przy czy pomiar nalezy wykonywac na oleju rozgrzanym do 80stopni celcjusza, zgadzam sie z tym co pisze mirekbdeblin, bo mozna to kwalifikowac jako wade ukryta, choc istnieje tez mozliwosc ze czujnik cisnienia oleju poprostu jest wadliwy, lub tez nie kontaktuje na stykach, jak chcesz mozesz go wymienic, ale najpierw sprawdz to cisnienie na rozgrzanym oleju, czyli tak np po 20min jazdy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 05-12-2009, 09:05   

z tym oddaniem autka jest troszkę problem bo wedle prawa miałem na to tydzień ,ponieważ kupiłem go przez komis i teraz jest taka sprawa ,gdy ja wnoszę sprawę do sądu na komisanta -to komisant wnosi sprawę na komitenta i tak to się będzie ciągło przez rok czasu autko będzie stało ,a ja będę jeździł autobusami po sądach. :? :? może ktoś mi poleci jaki silnik wpakować pod machę diesel czy benzyna taki jak jest?? i który rocznik też 98 czy szukać coś nowszego tak do 2003r -tylko czy mocowania będą pasować?? juz sam nie wiem co robić -wpakowałem się w g........ i muszę wybrnąć z tego. dzięki za dotychczasową pomoc i proszę o rady :) pozdrawiam

[ Dodano: 05-12-2009, 09:09 ]
[quote="mirekbdeblin"]Witam
podczas pomiaru siśnienia nie mogło Ci się świecić ponieważ miałeś zdjęty przewód masowy z czujnika .

tak wiem o tym , chodziło mi o to ,gdy odpaliłem autko i jechałem na kanał (przez te 3 km) to kontrolka się nie świeciła .
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 05-12-2009, 12:37   

jak świeci się kontrolka oleju a na garach masz ciśnienie w normie to może wystarczy zmienić pompkę (w manuale jest opis jakie luzy powinna mieć) Może sitko w misce olejowej się zatkało. Albo poziom oleju jest za niski (kiedyś znajomy złamał bagnet oleju i wlaożył od innego samochodu ale on oznaczył sobie prawidłowe punkty) Możesz spróbować nalać gęstszego oleju.

Co do innych silników to dużo roboty bo GDI ma skrzynie która nie pasuje do innych benzynowych i diesli. Pewnie jeszcze dojdzie wiązka kabli ecu i immobilizer itp
 
 
 
szczuru 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: ustrzyki dolne
Wysłany: 05-12-2009, 15:36   

czyli inny silniczek odpada musi być 1.8 GDI :| ??? a rocznik może się zmienić np:na 2003??? .Stan oleju jest ok ,ale tak jak mówisz pawelsonx może to pompka, lub sitko w misce przytkane- dałem autko do fachowca ma odkręcić miskę i zobaczyć na pompkę .

[ Dodano: 05-12-2009, 15:39 ]
np; taki silniczek;http://allegro.pl/item806443077_mitsubishi_carisma_1_8_gdi_2001r_silnik_gwarancja.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-12-2009, 19:21   

szczuru, nie radze bawic sie w wymiane innego, no chyba ze okaze sie ze Twoj silnik bedzie juz tak zajechany ze naprawde trzeba bedzie wymieniac przy nim 2/3 czesci, ponadto kupujac drugi silnik oczywiscie masz gwarancje rozruchowa, ale to jest rozumienie doslowne, gwarancja rozruchowa okresla fakt w ktorym silnik po montazu ma odpalic, w 90% te silniki odpalaja, problemu zaczynaja sie pozniej, okaze sie ze masz roznice w cisnieniach sprezania na cylindrach lub samochod pali 1l oleju na 1000km, albo tez okaze sie ze cisnienie oleju bedzie lipne, podstawa rozpatrzenia takiej gwarancji jest tylko niemozlliwosc uruchomienia silnika, jezeli masz wiec robic silnik zrob swoj, zreszta o tym co trzeba robic bedziemy dopiero rozmawiac po diagnozie mechanika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.