 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nadszła zima i palenia ni ma :( |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 19-12-2009, 16:19 Nadszła zima i palenia ni ma :(
|
|
|
Witajcie,
zakładam kolejny wątek, ze względu na to, iż dodając nowe informacje do starego, nie pokazuje się on na forum jako nowy, w sensie że coś w nim nowego jest. Warto byłoby to poprawić
Śledząc ten wątek dowiecie się że moja Cari ma jakieś problemy z paleniem.
Czasem odpala od razu, a czasem kilka (3-5) razy trzeba kręcić silnikiem by zaczął zaskakiwać, aż w końcu odpali.
Badając Cari kompem ASO stwierdziło błąd immobilizera, ja go wcześniej na innym kompie też stwierdziłem, powiedzieli że to mały problem, i że to co zrobili powinno pomóc. Dokonali ściągnięcia 2 kostek przy kierownicy za pomocą plastikowej "krawatki". Owszem, chyba na immo pomogło, problem kilku kręceń pozostał, ale spadł do 1-2 prób przy zapalaniu.
Odpuściłem więc temat, jako że max 2 kręcenia dało radę przeżyć, a z czytania forum, to na takie dolegliwości różnym osobom, różne sprawy pomogły, więc to taka trochę loteria a samemu nie bardzo da się zdiagnozować.
Przyszły zimniejsze dni i Cari już zamiast 1-2 kręceń potrzebowała 2-3 a czasem 4.
Gdy przyszedł mróz to Cari nie wystarczało już nawet 5 kręceń.
Przy takim długim kręceniu akumulator padł po 2ch dniach.
Dzisiaj podładowałem go ale wcale nie chciał samochód odpalić, jedynie tak coś jakby chciał zapalić na 2 gary, tak jakoś niby chciał ale nie palił, nawet dłuższe trzymanie go na rozruszniku nie dawało prawidłowego odpalenia. Zacząłem więc czytać forum i testować to co mogłem.
Aha, zanim dalej będę pisał, to wiedzcie że wcześniej Cari jeździła bez problemu, zima czy lato paliła max za 2 razem ale czuło się, że ma ochotę zapalić. A teraz kręcąc silnikiem nie czuje się ochoty do zapalenia, aż za którymś razem zacznie zaskakiwać i odpali. Jak już odpali to pali ładnie cały dzień, aż do następnego dnia w lecie, bądź teraz w te mrozy to kilka godzin wystarczy że postoi i znowu nie pali.
Do testów przeznaczyłem:
1. Czujnik położenia wału, niestety bez kanału nie ma się jak do niego dostać bo kupa rozkręcania. Więc sprawdziłem tylko napięcia na kostce przy silniku, i wszystko było OK wg serwisówki.
2. Fajko cewki - zmierzyłem oporność która powinna być w granicach 24-27 Kohm. U mnie wynosiły odpowiednio: 24.6, 24.2, 23.9, 23.7 (czy te dwie ostatnie są złe?).
3. Wykręciłem świece - widok był taki, że wszystkie są bardzo mocno zakopcone praktycznie czarne i trochę nagaru.
Kiedyś po zakupie robiłem zdjęcie świecom i wyglądały inaczej, tzn. trochę okopcone, ale przy samej elektrodzie było czysto, takie miejsce z wypalonym nagarem jak tu poniżej:
a w tych dzisiaj wykręconych to miejsce gdzie wypalony był nagar na tej fotce powyżej, także było czarne. Dodatkowo świece z bocznych cylindrów były suche, a te ze środkowych były mokre od benzyny. Nie wiem czy to tak ma być.
Wyczyściłem je i sprawdziłem iskrę. Była na wszystkich, chociaż taka przeskakująca bardziej na bok zamiast pionowo między stykami. Dodatkowo kolor iskry był pomarańczowy a wydaje mi się że kiedyś w motorze to taki jasno żółto-zielony chyba kolor był czy niebieskawy.
Z otworów po świecach czuć było benzynę więc iskra jest, benzyna jest, a palenia nie ma.
Złożyłem do kupy wszystko, założyłem fajkocewki o najwyższym Ohm w środkowe cylindry, a te o niższych Ohm w boczne.
Pojargałem ze 3 razy silnikiem i odpalił. jak już odpalił to każdym następnym razem odpalał za pierwszym. Nie wiem czy jutro odpali jak postoi i wystygnie, i czy cokolwiek się poprawi z paleniem, stąd moje pytania:
1. Czy skoro jest benzyna i iskra, to czujnik położenia wału jest ok?
2. Skoro fajkocewki mają mieć powyżej 24Kohm, a 2 z nich mają 23.7, 23.9 to te 2 są wadliwe?
3. Mocno osmolone świece (wszystkie 4), i taka leniwa iskra w kolorze pomarańczowym skacząca bardziej na boki zamiast między stykami to znak kończących się świec ?
Podpowiedzcie coś, bo nadeszła zima i palenia ni ma. A samochód akurat teraz bardzo potrzebny |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 16:45
|
|
|
Osmolone świece onaczają zła mieszanke paliwa, skoro podawana jest iskra na świece to czujnik położenia wału jest sprawny, w przeciwnym wypadku nie byloby iskry (ECU nie rejestrowałoby momentów podawania iskry na swiece poprzez cewki), nierównomierna iskra skacząca jak jesj sie chce oznaczac moze konczace sie swiece, gdyz iskra znajduje sobie inna droge przebicia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:19
|
|
|
robertdg napisał/a: | Osmolone świece onaczają zła mieszanke paliwa...[CIACH]... nierównomierna iskra skacząca jak jesj sie chce oznaczac moze konczace sie swiece, gdyz iskra znajduje sobie inna droge przebicia. |
Czy jest sposób na regulację tej mieszanki, a może coś uszkodzone (zatkane) jest co może wpływać na to?
Świece chciałem już dawno wymienić, ale skoro jak odpali to idzie ładnie bez problemu, to sądziłem że jednak to nie one. A wydać 200zł po to by przekonać się że to jednak nie to, trochę szkoda.
Rozmawiałem z kumplem, on miał jakiś amerykański samochód i mówił, że też miał tam irydowe świece. Wymienił na zwykłe świece, bo coś tam mu nie działało, i mówił że auto lepiej się zbierało na tych zwykłych niż na oryginalnych.
Dlatego tez zastanawiam się nad testowym założeniem zwykłych świec, by sprawdzić czy to pomoże. Wiem, że niby tylko irydowo-platynowe do GDI, ale jak nie jestem pewien to szkoda tej kasy wywalonej w błoto. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:32
|
|
|
Klikasz NGK następnie wybierasz zakładke Świece zapłonowe a potem diagnoza usterki, za tą przyczynę czyli osad na świecy podają także zbyt niską temperaturę świecy
woxy napisał/a: | Rozmawiałem z kumplem, on miał jakiś amerykański samochód i mówił, że też miał tam irydowe świece. Wymienił na zwykłe świece, bo coś tam mu nie działało, i mówił że auto lepiej się zbierało na tych zwykłych niż na oryginalnych. | Mój kolega dokladnie zrobił to samo w Grand Caravanie, miał założone świece irydowe i wymienił je na zwykłe bo miał problemy z porannym rozruchem, auto musiało długo kręcic, jak to usłyszałem to myślalem ze jakas bzdura, a potwierdzilo sie naocznie i w podobnym przypadku tez.
Świeczki to masz raczej do wymiany
P.S. Co do ubogiej, czy też wzbogaconej mieszanki, powoduje to wiele szkód dla silnika, uboga przewaznie wplywa na stan zaworów, tłoków, a zbyt bogata na katalizator. Opisywałem to kiedyś użytkownikowi idas na jego blogu w dziale Nasze Miśki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:37
|
|
|
woxy napisał/a: |
Dlatego tez zastanawiam się nad testowym założeniem zwykłych świec, by sprawdzić czy to pomoże. Wiem, że niby tylko irydowo-platynowe do GDI, ale jak nie jestem pewien to szkoda tej kasy wywalonej w błoto. |
Nie widzę żadnych przeciwwskazań. Oczywiście tylko test rozruchu, jazdy na zwykłych świecach nie zalecam. Nieprzypadkowo zastosowano świece irydowo-platynowe, w komorze spalania GDI występują duże obciążenia termiczne i elektrody zwykłych świec może szlag trafić. A śmieci z uszkodzonej świecy mogą narobić niezłego bigosu w cylindrze.
Pozdrawiam, XL |
Ostatnio zmieniony przez XL 19-12-2009, 18:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:54
|
|
|
woxy napisał/a: | irydowe świece. Wymienił na zwykłe świece, |
Do GDI masz dedykowane świece, platynowe żarowe, czy jakoś takie są
I to niby fakt faktem te 200zł trzeba wydać no ale patrząc na fakt, że mają dłuższą żywotność niż zwykłe, to chyba wyjdzie na jedno tylko większy wydatek jednorazowo nie rozłożony na części
Warto byłoby je wymienić właśnie na początek.
Wcześniej zadałeś pytanie o pompe paliwa, w zbiorniku jest niskiego ciśnienia, i z tego co pisali na forum to w wersji przed liftingowej nie ma filtrów w zbiorniku. Jest pod maską co jest sprawdzone, bośmy wymieniali go. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:06
|
|
|
woxy, Koledzy maja "swietą " rację ze swiecami, dedykowane, koniec, kropka.
Były eksperymenty na forum- kończyły sie niczym...
Jak pamiętam bawiłeś się evoscanem, więc masz możliwość sprawdzić parę rzeczy.
Masz ponizej moment odpalenia mojego GDI, co prawda silnik ma "aż" 3 stopnie, ale jest to jakieś odniesienie:

Najbardziej interesujące będą: napięcie baterii i ciśnienie paliwa po stronie wysokiej /w chwili zapłonu jest 11 bar/, w momencie gdy kręcimy rozrusznikiem. Jak widać napięcie baterii spadło na moment do 9,24 Volt. Poniżej pewnej granicy będą problemy. |
Ostatnio zmieniony przez aren195612 19-12-2009, 21:36, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:08
|
|
|
Saqu napisał/a: | platynowe żarowe | z tego co wiem to nie ma takich świec, są za to świece platynowe (silniki benzynowe), świece żarowe (silniki diesla). |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:12
|
|
|
Dzięki wszystkim za chęć pomocy
Właśnie chodziłem robić test odpalenia, no i odpalił, ale już ciężej, w sensie że 3 razy musiałem go kręcić. Także chyba niewiele pomogło czyszczenie świec.
Wychodzi na to że jednak będę musiał zamówić nowe NGK IZFR6B, tylko martwi mnie właśnie ten osad i opis na NGK mówiący o tzw. "zimnej świecy". Czy aby na nowych nie będzie tego samego. A jeśli tak, to jak ten problem zlikwidować, gdzie szukać praprzyczyny?
Co do filtra, to badając problem niepalenia Cari, myślałem o nim także. Niemniej na zdrowy rozum, to skoro jak już odpali to nie ma problemów z przerywaniem czy mułowatością, więc chyba filtr daje radę. Gdyby był przytkany to raczej jakieś objawy były by.
Myślałem także nad wstawieniem zaworka powrotnego, sądząc że może paliwo się cofa i dlatego trzeba dłużej kręcić, jednak pompa chyba dość szybko pompuje i czas wpompowania paliwa to ułamki sekund a nie kilkanaście, także chyba to zły trop.
Aha, z innej beczki, muszę wymienić siłowniki klapy tylnej bo mi prawie głowę zgilotynowało |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:20
|
|
|
woxy napisał/a: | Aha, z innej beczki, muszę wymienić siłowniki klapy tylnej bo mi prawie głowę zgilotynowało | należy dodać ze im nizsza temperatura tym gorzej pracuja sprezyny gazowe klapy, ale za to latwiej zdjagnozowac która sztuka sprawia największe problemy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:26
|
|
|
Witam. Jeśli chodzi o pytanie dotyczące czujnika położenia wału to nie ma on nic wspólnego z jakością odpalania, jak jest sprawny to odpali jak nie to nie ma iskry i koniec.
aren195612 - Ja jestem chodzącym dowodem że zwykłe świece dedykowane do DOHC działają w GDI. Oczywiście nie robiłem eksperymentów tylko jak wymieniałem na NGK to takie właśnie wykręciłem (nie pamiętam jakie ale na sete zalecane do zwykłego 1.8) Nie było żadnych objawów, złego odpalania czy jakichś innych, nie topiły się itd.
A iskra ma to do siebie, że szuka najkrótszej drogi, jak iskra pojawia się na elektrodzie to powinno być ok. Silnik GDI podobno do jakichś obrotów pracuje własnie na ubogiej mieszance (Eco GDI) co powoduje zakopcenie świec. Ja też tak mam i jest wszystko ok, zwłaszcza że moja trasa dzienna do pracy to 1.5km...
[/b] |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:33
|
|
|
robertdg napisał/a: | Saqu napisał/a: | platynowe żarowe | z tego co wiem to nie ma takich świec, są za to świece platynowe (silniki benzynowe), świece żarowe (silniki diesla). |
Tak, chodziło mi o platynowe, ale już nie poprawiłem, dzięki za poprawenie błędu |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:49
|
|
|
Budrys napisał/a: | ……co powoduje zakopcenie świec. Ja też tak mam i jest wszystko ok, zwłaszcza że moja trasa dzienna do pracy to 1.5km... |
Zgadza się- poniżej świece wyjęte po krótkiej trasie- dedykowane- 2000 km przebiegu, też na nie "podejrzliwie" patrzyłem. Po dłuższej jeździe wyglądają całkiem inaczej...
[img] [/img]
A w tym wątku opisano koniec eksperymentu z świecami "Brisk": link |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 19-12-2009, 20:03
|
|
|
aren195612 napisał/a: | Budrys napisał/a: | ……co powoduje zakopcenie świec. Ja też tak mam i jest wszystko ok, zwłaszcza że moja trasa dzienna do pracy to 1.5km... |
Zgadza się- poniżej świece wyjęte po krótkiej trasie- dedykowane- 2000 km przebiegu, też na nie "podejrzliwie" patrzyłem. Po dłuższej jeździe wyglądają całkiem inaczej... |
Wszystko fajnie, moje też tak wyglądały jak kupiłem samochód. Teraz wyglądają tak, że gwint średnio ponad połowę jest cały czarny, a tutaj gdzie u Ciebie jest taki brązowy nalot przy samym rdzeniu iskrownika, to u mnie także wszystko czarne w tej sadzy czy co to tam jest.
Gdyby moje świeczki wyglądały jak Twoje to bym się nie zastanawiał czy wszystko z nimi ok |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 20:07
|
|
|
woxy, Jaki masz przebieg auta? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|