 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Problem ze sprzęgłem oraz skrzynią biegów |
Autor |
Wiadomość |
ubyszz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 92 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-01-2010, 20:39 [CA4A 1.6] Problem ze sprzęgłem oraz skrzynią biegów
|
|
|
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem nie dawno colta, w którym mam wrażenie, że sprzęgło działa niepoprawnie. Poprzedni właściciel wymieniał je na wiosnę 2009.
Opis problemu:
Zauważyłem lekki poślizg sprzęgła kiedy dynamicznie zmieniam bieg np. z jedynki na dwójkę kręcąc silnik na wysokich obrotach. W garażu zrobiłem test polegający na zaciśnięciu ręcznego i na jedynce przy lekkim gazie puszczaniu sprzęgła aż do końca. Wtedy następuje momentalne zgaśnięcie silnika, czyli niby wszytko w porządku.
Jak kupiłem samochód sprzęgło było tak ustawione że brało przy samej górze. Poczytałem na forum o tym problemie i postanowiłem zrobić podstawowe zalecane czynności takie jak; odpowietrzenie i skorzystanie z regulacji przy tłoczku. Branie sprzęgła się zmieniło, teraz bierze z początku i przy zmianie biegów poślizg jak by się zmniejszył.
Nie przejmował bym się tym za bardzo bo w końcu, na co dzień nie jeżdżę tak by kręcić silnik do końcówki (ekonomia), a przy normalnej jeździe poślizg jest niezauważalny, ale martwi mnie to, że jedynka i dwójka czasami potrafią ciężko wchodzić, a czasem wręcz się blokować przy pewnych prędkościach. Oczywiście poczytałem, że wypadało by wymienić olej w skrzyni. Olej dość drogi bo kosztował 100 zł, ale boje się go wymienić bo mam podejrzenie że wycieka on na sprzęgło.
Podczas odpowietrzania zauważyłem, że skrzynia się lekko poci, dodatkowo podczas wciskania sprzęgła słychać krótki syk, jakby powietrza, wydobywający się z wewnątrz.
Nie wiem co z tym zrobić, czy zostawić tak jak jest, czy rozkręcać i szukać nieszczelności.
Jak by to pomogło, to mogę zamieścić zdjęcia (dopiero będę musiał je zrobić) skrzyni.
Auto ma przebieg 200 000 km. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2010, 10:05
|
|
|
ubyszz napisał/a: | i skorzystanie z regulacji przy tłoczku |
BŁAGAM DAJ LINKA GDZIE TO JEST NAPISANE, BO TEŻ MAM PROBLEM A NIE MOGĘ ZNALEŹĆ NA FORUM.
Generalnie odnośnie twoich problemów bo trochę sie z tym borykałem i dalej borykam
Tak zmiana oleju w skrzyni to pierwszy krok który może wpłynąć na zmiany biegów. Jednak weź pod uwagę ze skrzynia może się przycinać bo jest zużyta (synchronizatory np.), 1 i 2 bieg w CA0 to największa bolączka. Co do ślizgania i tego syku który słyszałeś. Może umiera wysprzęglik lub pompa. Może się rozszczelnił i dlatego coś sobie syczy, a że wyciek maleńki to nie widać. Z tym ślizganiem możliwe że zużyły ci się sprężyny i nie odbijają. Czytalem kiedyś że pompy potrafią mieć taki problem. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
|
|