[CA4A 1.6] 1.6 16v brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
pawel.b
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:57 [CA4A 1.6] 1.6 16v brak mocy
|
|
|
Witam Was wszystkich. Niedawno zakupiłem Colta i od początku mam z nim pewien problem. Mianowicie silnik jakby się dławił na niskich obrotach, dopiero przy 5,5-6 tys. zaczyna ciągnąc. Dodatkowo kiedy jadę przykładowo na piątym biegu przy niskich obrotach i dodam gazu całym autem szarpie. Dzieje sie tak również na niższych biegach , ale na 5 jest to najbardziej widoczne. CE sie zapala i wyświetla błąd spalania stukowego. Wymienione są świece, kable, kondziołki w ECU przelutowane. Wcześniej wyświetlał mi również błąd 23 ale po wymianie aparatu zapłonowego juz mu to przeszło. Powiedzcie czy lambda może powodować taki objaw? Jak nie lambda to gdzie szukać? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-01-2010, 02:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2010, 19:05
|
|
|
pawel.b napisał/a: | Mianowicie silnik jakby się dławił na niskich obrotach, dopiero przy 5,5-6 tys. zaczyna ciągnąc. Dodatkowo kiedy jadę przykładowo na piątym biegu przy niskich obrotach i dodam gazu całym autem szarpie |
Moze to wina filtra paliwa zabrudzonego.
Świece i kable, cewka sprawdzone?
Bo zaplon jest dobrze ustawiony?
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2010, 19:15
|
|
|
pawel.b, a rozrząd sprawdzany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 19:19
|
|
|
Sprawdź też, czy podobne objawy występują na paliwie zatankowanym na innej stacji. |
|
|
|
 |
pawel.b
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2010, 19:50
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Paliwo tankowane na Lotosie i na Orlenie, bez różnicy. Co do filtra, paliwa nie wiem w jakim jest stanie, da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej odrazu wymienić ? Powiem szczerze ze zapłon jest ustawiony "na oko" bo nie mam sprzętu do tego. Ale przed wymianą aparatu zapłon był ustawiany przy pomocy lampy ze zmasowanym złączem i objaw był taki sam. Świece dzisiaj wykręcałem jedna była mokra i miała przebicie, ale po wyczyszczeniu iskra jest ok. Kable są nowe. Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić? Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony. W tym punkcie silnik najlepiej się zbiera. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:00
|
|
|
pawel.b napisał/a: | Co do filtra, paliwa nie wiem w jakim jest stanie, da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej odrazu wymienić ? | Wymienić.
pawel.b napisał/a: | Powiem szczerze ze zapłon jest ustawiony "na oko" bo nie mam sprzętu do tego. |
pawel.b napisał/a: | Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić? Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony. | Bezwzględnie do sprawdzenia/ustawienia.
pawel.b napisał/a: | Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić? | Zdjąć górną obudowę paska rozrządu i obracać wałem korbowym, aż znacznik na zębatce wałka rozrządu pokryje się ze znacznikiem "T" na dolnej pokrywie wałka rozrządu. Uwaga: znaczniki powinny pokrywać się co drugi obrót, bo zębatka wałka rozrządu ma 2x więcej zębów niż zębatka wału.
Jeśli się nie pokrywa - pasek rozrządu do zdjęcia i ustawienia. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:08
|
|
|
pawel.b napisał/a: | W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony. W tym punkcie silnik najlepiej się zbiera. | jeżeli nie wymieniałes jeszcze rozrzadu, to zrób tak jak pisze gregorbu, przy okazji mozesz wymienic caly kompletny rozrzad. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawel.b
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:20
|
|
|
Dzięki Panowie, jak sie uda coś poprawić to będę informował. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:59
|
|
|
pawel.b napisał/a: | Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny | Bo rozrząd jest nieprawidłowo ustawiony i zapłon nadrobiono ustawieniem aparatu do oporu. Wniosek ustawić rozrząd na znaki, poprawnie założyć pasek rozrządu i ustawić zapłon przy użyciu lampy stroboskopowej (oczywiście zmasować złącze do ustawiania zapłonu). |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:16
|
|
|
A ja sugeruje sprawdzenie cewki zapłonowej czy nie jest uszkodzona. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pawel.b
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-01-2010, 17:22
|
|
|
Witam po raz drugi. Byłem wczoraj u mechanika rozrząd sprawdzony, nie był przestawiony. Sprawdzone zostały także luzy zaworowe, ciśnienie w cylindrach, aparat zapłonowy. Wszystko wygląda dobrze poza wtryskiwaczem. Charakterystyka pracy z zapiętym i odpiętym wtryskiwaczem praktycznie się nie różni. Na razie wlałem STP i zrobiłem nim kilka kilometrów na wyższych obrotach. Troszkę się chyba poprawiło, ale auto nadal nie jedzie. To znaczy przy około 6k obrotów jedzie jak rakieta a poniżej jak jak polonez. Teraz pytanie do Was, gdzie szukać wtryskiwaczy(na aledrogo nie ma)? Czy wymienić 1 czy 4 czy całą listwę wtryskową? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-01-2010, 17:27
|
|
|
pawel.b, na alledrogo listwe wtryskowa z kompletem wtryskiwaczy powinienes dostac w granicach 150zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawel.b
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-01-2010, 17:32
|
|
|
W takim razie czekam i bedę bacznie obserwował. Narazie widze tam tylko listwy do 1.3. |
|
|
|
 |
|