Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] 1.6 16v brak mocy
Autor Wiadomość
pawel.b 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2010, 18:57   [CA4A 1.6] 1.6 16v brak mocy

Witam Was wszystkich. Niedawno zakupiłem Colta i od początku mam z nim pewien problem. Mianowicie silnik jakby się dławił na niskich obrotach, dopiero przy 5,5-6 tys. zaczyna ciągnąc. Dodatkowo kiedy jadę przykładowo na piątym biegu przy niskich obrotach i dodam gazu całym autem szarpie. Dzieje sie tak również na niższych biegach , ale na 5 jest to najbardziej widoczne. CE sie zapala i wyświetla błąd spalania stukowego. Wymienione są świece, kable, kondziołki w ECU przelutowane. Wcześniej wyświetlał mi również błąd 23 ale po wymianie aparatu zapłonowego juz mu to przeszło. Powiedzcie czy lambda może powodować taki objaw? Jak nie lambda to gdzie szukać?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-01-2010, 02:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-01-2010, 19:05   

pawel.b napisał/a:
Mianowicie silnik jakby się dławił na niskich obrotach, dopiero przy 5,5-6 tys. zaczyna ciągnąc. Dodatkowo kiedy jadę przykładowo na piątym biegu przy niskich obrotach i dodam gazu całym autem szarpie

Moze to wina filtra paliwa zabrudzonego.
Świece i kable, cewka sprawdzone?
Bo zaplon jest dobrze ustawiony?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-01-2010, 19:15   

pawel.b, a rozrząd sprawdzany :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2010, 19:19   

Sprawdź też, czy podobne objawy występują na paliwie zatankowanym na innej stacji.
 
 
pawel.b 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2010, 19:50   

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Paliwo tankowane na Lotosie i na Orlenie, bez różnicy. Co do filtra, paliwa nie wiem w jakim jest stanie, da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej odrazu wymienić ? Powiem szczerze ze zapłon jest ustawiony "na oko" bo nie mam sprzętu do tego. Ale przed wymianą aparatu zapłon był ustawiany przy pomocy lampy ze zmasowanym złączem i objaw był taki sam. Świece dzisiaj wykręcałem jedna była mokra i miała przebicie, ale po wyczyszczeniu iskra jest ok. Kable są nowe. Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić? Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony. W tym punkcie silnik najlepiej się zbiera.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2010, 20:00   

pawel.b napisał/a:
Co do filtra, paliwa nie wiem w jakim jest stanie, da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej odrazu wymienić ?
Wymienić.
pawel.b napisał/a:
Powiem szczerze ze zapłon jest ustawiony "na oko" bo nie mam sprzętu do tego.

pawel.b napisał/a:
Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić? Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony.
Bezwzględnie do sprawdzenia/ustawienia.
pawel.b napisał/a:
Co do rozrządu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić?
Zdjąć górną obudowę paska rozrządu i obracać wałem korbowym, aż znacznik na zębatce wałka rozrządu pokryje się ze znacznikiem "T" na dolnej pokrywie wałka rozrządu. Uwaga: znaczniki powinny pokrywać się co drugi obrót, bo zębatka wałka rozrządu ma 2x więcej zębów niż zębatka wału.
Jeśli się nie pokrywa - pasek rozrządu do zdjęcia i ustawienia.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-01-2010, 20:08   

pawel.b napisał/a:
W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny wiec o ile sie nie mylę najbardziej opóźniony. W tym punkcie silnik najlepiej się zbiera.
jeżeli nie wymieniałes jeszcze rozrzadu, to zrób tak jak pisze gregorbu, przy okazji mozesz wymienic caly kompletny rozrzad.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawel.b 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2010, 20:20   

Dzięki Panowie, jak sie uda coś poprawić to będę informował.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-01-2010, 22:59   

pawel.b napisał/a:
Jeszcze jedna uwaga co do zapłonu. W tym momencie jest ustawiony do oporu w stronę kabiny
Bo rozrząd jest nieprawidłowo ustawiony i zapłon nadrobiono ustawieniem aparatu do oporu. Wniosek ustawić rozrząd na znaki, poprawnie założyć pasek rozrządu i ustawić zapłon przy użyciu lampy stroboskopowej (oczywiście zmasować złącze do ustawiania zapłonu).
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-01-2010, 23:16   

A ja sugeruje sprawdzenie cewki zapłonowej czy nie jest uszkodzona.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawel.b 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-01-2010, 17:22   

Witam po raz drugi. Byłem wczoraj u mechanika rozrząd sprawdzony, nie był przestawiony. Sprawdzone zostały także luzy zaworowe, ciśnienie w cylindrach, aparat zapłonowy. Wszystko wygląda dobrze poza wtryskiwaczem. Charakterystyka pracy z zapiętym i odpiętym wtryskiwaczem praktycznie się nie różni. Na razie wlałem STP i zrobiłem nim kilka kilometrów na wyższych obrotach. Troszkę się chyba poprawiło, ale auto nadal nie jedzie. To znaczy przy około 6k obrotów jedzie jak rakieta a poniżej jak jak polonez. Teraz pytanie do Was, gdzie szukać wtryskiwaczy(na aledrogo nie ma)? Czy wymienić 1 czy 4 czy całą listwę wtryskową?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-01-2010, 17:27   

pawel.b, na alledrogo listwe wtryskowa z kompletem wtryskiwaczy powinienes dostac w granicach 150zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawel.b 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-01-2010, 17:32   

W takim razie czekam i bedę bacznie obserwował. Narazie widze tam tylko listwy do 1.3.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.