 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galloper 2.5 dizel, stukanie (metaliczne) w silniku, kopci |
Autor |
Wiadomość |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-09-2011, 09:31 Galloper 2.5 dizel, stukanie (metaliczne) w silniku, kopci
|
|
|
Witam klubowiczow,
Wczoraj zaliczyłem lawete
Podczas normalnej jazdy (dojazd w niedoszly teren) w silniku zaczęło coś stukać. Stukanie słychac było szczegolnie podczas dodawania gazu. Po zatrzymaniu sie na jalowych obrotach silnik pracowal normalnie (olej, plyn chlodniczy w normie). Dalo sie jechac wiec dotoczylem sie do jakiejs cywilizacji i wezwalem lawete bo stukot nie ustepowal. Stukot troche metaliczny. Dodatkowo z rury jak sie zatrzymalismy widac bylo bialawy dym jak się przygazowało (wczesniej nic nie kopcil - nawet jak mu sie dalo gazu nie kopcil na czarno). Nie ryzykowalem dalszej jazdy. Silnik odpala, ale przy dodawaniu gazu stuka.
Czy mozecie zasugerowac co mogo sie zepsuc?
PS. Auto odcholowane do mechanika, ale jeszcze nie wiem co mu jest dlatego pytam co moglo sie spieprzyc... Moze ktos z was mial podobny defekt w swoim silniku.
Mam tylko nadzieje ze nie skonczy sie wymiana silnika. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-09-2011, 17:43
|
|
|
Mogło obrócić panewke, raczej grubsza sprawa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2011, 12:21
|
|
|
robertdg napisał/a: | Mogło obrócić panewke, raczej grubsza sprawa |
dzięki za sugestie!
Więc tak diagnoza na dziś to:
Kompresja jest OK.
Nie pali 1 cylinder.
Urwała się śruba mocująca klawiature i nie otwierało zaworów. Tłukło się na łożysku. Ponoć zawory są OK. Nie widziałem tego bo auto zostało 80 km od domku, ale u polecanego mechanika (teściu u niego naprawia autka). Do wymiany łożysko (może to ta panewka) i nowa śruba mocująca klawiature.
Na razie koszt to kilka stówek - a co wyjdzie jeszcze ... mam nadzieję, że nic więcej.
Mechanik stwierdził, że nie ma sensu szukać silnika (bo już zacząłem) i że po naprawie będzie śmigać - jak to dizel powolutu
Silnik zrobiony.
Łożysko wstawione.
Dodatkowo regulacja zapłonu.
Jeździ, ale w/g mechanika nie pracuje tak jak powinien na wysokich obrotach... Słychać pnonć że jest gdzieś luz (przypuszcza, że pierścienie/panewki lub wał) ale nie rozbierał silnika w całości więc nie wie.
Mam nadzieję, że trochę pojeździ ...
Przyczyna urwania łozyska nie jest znana, ale na pewno była poluzowana śruba mocująca klawiaturę, co mogło spowodować dodatkowe drgania i urwanie łożyska. |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 09-10-2011, 19:56
|
|
|
Witaj
u mnie pojawiła się taki sam w trakcie jazdy. Metaliczny odgłos i dymienie.
Diagnoza zawieszony wtryskiwacz. Po 4godzinnym postoju wszystko wróciło do normy. I do dzisiaj jest ok
Pozdrawiam |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
|
|