WAHACZE TYŁ |
Autor |
Wiadomość |
rvlauren
Mitsumaniak LEMUR

Auto: GRANDIS 2.0 DiD 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 123 Skąd: Sławno
|
Wysłany: 23-06-2009, 19:30 WAHACZE TYŁ
|
|
|
Mam taki problem zaczęło mi stukać w tylnym zawieszeniu u mechanika zobaczyłem że wytłukło mi tuleje widoczne na rysunku (strzałka i foto) mechanik powiedział że wystarczy wymięć tuleje ale kosztują 50zł szt zastanawiam się czy te tuleje widoczne przy nr 3 przy mocowaniu wahacza też wymieniać całość za tulejki to 150zł a kompletny kosztuje 170 więc czy WYMIENIAĆ CAŁE CZY TYLKO TE TULEJE ? czy wystarczy wymienić tylko tę zaznaczoną ? a i jeszcze jedno wahacze są takie same na lewy tył i prawy tył i jaki to wahacz lewy czy prawy zdjęcie 2 ?
1
2
 |
_________________ MUZYKA ZMIENI TWÓJ NASTRÓJ !
 |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 30-06-2009, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11181 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-06-2009, 21:43
|
|
|
Jeżeli różnica nie jest duża,to ja bym zakładał nowe.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kornik__
Nowy Forumowicz
Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 20 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 30-06-2009, 21:57
|
|
|
daj wymiary tulei bo prawdopodobnie bedzie pasowac z innego auta |
_________________ if it happened it must be possible
Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece |
|
|
|
 |
rvlauren
Mitsumaniak LEMUR

Auto: GRANDIS 2.0 DiD 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 123 Skąd: Sławno
|
Wysłany: 09-07-2009, 00:40
|
|
|
Kupiłem ale trzeba było trochę toczyć i wybicie starej graniczyło z cudem ale jakoś dali radę moi mechanicy kupiłem dwie ale po jednej już im się odechciało robić drugiej czekam aż wysiądzie z drugiej strony dopiero wymienię |
_________________ MUZYKA ZMIENI TWÓJ NASTRÓJ !
 |
|
|
|
 |
mir.ko
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V 2,0 BG
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 09-07-2009, 09:07
|
|
|
Możesz napisać kolego od jakiego auta i którą wpasowałeś tą tuleje bo ja mam też problem z zakupem |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2009, 14:42
|
|
|
Ja do swojego wstawiłem z carismy lub z lancera, dawnawo już to było, mają podobne zawieszenie i po rysunku z katalogu dało się dopasować. Pamiętam, że trzeba było troszeczkę zebrać powierzchni zewnętrznej, ale w ilości symbolicznej, bo ręcznie papierem ściernym. Koszt też niewielki, do 20 zł. |
|
|
|
 |
ptwardy [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2009, 20:07
|
|
|
No właśnie, problem jest w tym czy mechanikowi się chce. Łatwiej wymienić cały wahacz, ale taniej samą tuleję.
Można szukać od Hyundaia Sonaty i paru innych samochodów amerykańskich. Mitsu to w końcu podstawa innych konstrukcji. |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 26-07-2009, 18:39
|
|
|
po wymiarach mozna kupic ta tuleje.
szerokosc zewnetrzna to 27, wewnetrzna 44
średnica zewnetrzna 37, wewnetrzna 12
Tuleja bardzo łatwo wychodzi i schodzi pod warunkiem ze sie robi na prasie, ktora powinien miec kazdy szanujacy sie mechanik.
z tego co kojarze klucz nasadowy 30 lub 32 idealnie pasuje do wyprasowania i wprasowania.
Jedynym problemem jest to ze trzeba demowntowac zwrotnice aby to zrobic.
Przerabiałem ten temat z obu stron wiec wiem z autopsji.
tuleja 20 zl za sztuke,
łaczny koszt 40zl,
chwila strachu - 4 piwa,
prasa - własność kolegi - bezcenne |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-10-2009, 19:10
|
|
|
Witam!
Mam podobny problem... Miś zaczął trochę "stukać" z tyłu po prawej stronie - objawy wyczuwalne przy ok. 60 km/h w zwyż... dzisiaj byłem w warsztacie i mechanik powiedział mi, że tulejka przy wahaczu jest do wymiany, problem tylko w tym, że u nich na sklepie jest ona niedostępna... chciałbym ją kupić z innego źródła, ale nie jestem pewien, czy kupuję dobrą tulejkę.
Oto tulejka, którą chcę kupić:
LINK
Z moich "oględzin", tulejka o którą mi chodzi, trochę różni się o tej, którą podał rvlauren.
Zrobiłem przez to zdjęcie: oto jak wygląda mój wahacz i tulejka (a raczej to, co z niej zostało):
Prawa strona:
Lewa strona:
Wybaczcie, że zdjęcia troche mało pokazują - zaraz za nimi znajduje się inny "wahacz" (nie wiem czy to się tak nazywa, czy to może jest zwrotnica), a za nim jest amortyzator. Zdjęcie robione równolegle z kołem (poprostu włożyłem aparat nad koło, nie przekręcając go - tulejka znajduje się w sumie ok 10 cm nad kołem)
P.S. Może wiecie, gdzie mogę kupić dobre tulejki w rozsądnej cenie?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź! Zależy mi na czasie! |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 01-10-2009, 20:25
|
|
|
Cytat: | Z moich "oględzin", tulejka o którą mi chodzi, trochę różni się o tej, którą podał rvlauren. |
to ta sama tulejka
ja ją kupiłem w lublinie za 20zeta
podobno pasuje od mercedesa w124 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 02-10-2009, 09:10
|
|
|
tom11 napisał/a: | podobno pasuje od mercedesa w124 | po co ode Mercedesa, W InterCarsie mają takich na pęczki, cena w zależności od wysokości rabatu ok. 14-25zł |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-10-2009, 14:36
|
|
|
No właśnie zacząłem poszukiwania właśnie od internetowego katalogu w InterCars, ale nie znalazłem tam tulejki wahacza tylnego... były jedynie tulejki wahaczy przednich.
Wybaczcie, jeśli to to samo, ale nie znam się na tym dokładnie, a chciałbym załatwić sobie dobre tulejki, żebym nie musiał ich toczyć itp. Wiem, że zawieszenie w Galancie jest dość skomplikowane, wiec pewnie występuje tam więcej niż jeden typ tulejek?
tom11 napisał/a: | podobno pasuje od mercedesa w124 |
Na ile te "podobno" jest prawdziwe?
P.S. Polecilibyście jakąś konkretną firmę? Albo których unikać?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 02-10-2009, 15:44
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | występuje tam więcej niż jeden typ tulejek | nie.
Internetowy katalog IC jest mocno okrojony. Najlepiej zadzwonić i się zapytać. W swoim również musze wymienić dokładnie tą samą tulejkę co TY, będe to robił jutro, po tuleje jade do IC bo akórat mają na stanie. Opis tulejki jest różny ponieważ jest taka sama do trzech miejsc w tylnej zwrotnicy. Z przodu nie występują tego typu tulejki tylko całe elementy ze sworzniami. Moge Ci jutro podać dokładny nr. katalogowy części i czy pasowała i jak długo zajeła jej wymiana
[ Dodano: 02-10-2009, 15:57 ]
nr. katalogowy IC 4-max(niestety) 4702-02-5002 koszt 17zł - jutro sprawdze na swoim czy to napewno ta |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-10-2009, 16:21
|
|
|
frost83 napisał/a: | nr. katalogowy IC 4-max(niestety) 4702-02-5002 koszt 17zł - jutro sprawdze na swoim czy to napewno ta |
Dlaczego "niestety"?
Dzięki za uświadomienie mnie o katalogu online Już pobieram IC Katalog, także też postaram się upewnić, jaka to dokładnie tulejka
Mam jeszcze jedno pytanie - na początku rozważałem też wymianę samego wahacza (podobno mniej problemów), ale mechanik powiedział mi, że to byłaby droga inwestycja, bo ten wahacz jest "zespolony" w jakiś sposób z piastą i trzeba by tam było wszystko rozkręcać... czy takie rozwiązanie jest w każdym Galancie E52A?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 02-10-2009, 18:16
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | bo ten wahacz jest "zespolony" w jakiś sposób z piastą | nie do końca zrozumiałem, ale to jakieś bzdury, wachacz jest osobno mocowany do karoserii, tuleja jest wymienna indywidualnie - wprasowana do "zwrotnicy" |
|
|
|
 |
|