Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jeżdżę na 98 - czyli historia testu krótkiego zasięgu
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 11-02-2010, 16:07   Jeżdżę na 98 - czyli historia testu krótkiego zasięgu

Jak wiecie non stop się obijam więc głupoty mi w głowie.
Od pewnego czasu testuje nową stację oraz nowe paliwo. Bez reklamy chodzi o paliwo 98 Oktan "gold" z pobliskiej stacji.
Zasady eksperymentu były proste .
-Tankuje Eclipsa do pełna
- ~100km , znowu tankowanie do pełna
I tak 3 razy do tej pory.
Minusy :
-paliwo droższe (średnia cena w czasie eksperymentu 4,47)
-wzrost zużycia paliwa o 1 litr (nie mogę powiedzieć ,że na pewno to sprawka paliwa)

Plusy :
-silnik wyraźnie się wyciszył
-zdecydowanie płynniej przyspiesza
-brak losowo wypadających zapłonów
-popychacze przestały "cykać" na zimnym silniku (sam się temu dziwie ale oleju w międzyczasie nie zmieniałem)

Dodatkowe ciekawostki:
- silnik pracuje na wyższych obrotach (+100obr/min)
- zapach spalin się zmienił (nie ma nutki rozpuszczalnika nitro:D )

Konkluzja:
+2-3 zł na 100km wydaje się nie niewielką sumą jak na tak dużą różnicą w "jakości"

Teraz zaczynam test z Dieslem Gold w Lancerze mamy.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2010, 19:15   

HouseM napisał/a:
Plusy :
-silnik wyraźnie się wyciszył
-zdecydowanie płynniej przyspiesza
-brak losowo wypadających zapłonów
-popychacze przestały "cykać" na zimnym silniku (sam się temu dziwie ale oleju w międzyczasie nie zmieniałem)

Większa liczba oktanowa = mniejsza skłonność do spalania detonacyjnego. Wszystkie objawy wskazują na to że to paliwo jest... takie jak w opisie czyli ma te swoje przynajmniej 95 oktanów ;)
HouseM napisał/a:
Dodatkowe ciekawostki:
- silnik pracuje na wyższych obrotach (+100obr/min)
- zapach spalin się zmienił (nie ma nutki rozpuszczalnika nitro:D )


Druga ciekawostka potwierdza wnioski z plusów :)
Pierwsza? Trzeba się zastanowić dlaczego tak się dzieje.

Ja po eksperymentach z Carrefourem i StatOilem wracam do Neste24. Statoil - wzrosło spalanie. Carrefour - mniejsza kultura pracy silnika i chyba większe spalanie.
Tylko mnie zastanawia co leją do Carrefourowych zbiorników skoro moje bydle przyzwyczajone do 91 na 95 narzekało? 98 nawet nie chcę sprawdzać bo mu się w głowie przekręci od majonezów ;)
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2010, 20:23   

jaca71 napisał/a:
Tylko mnie zastanawia co leją do Carrefourowych zbiorników


Widuje tam często cysterny z Orlenu :) Przynajmniej na Czyżynach.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 11-02-2010, 23:22   

jaca71 napisał/a:
Statoil - wzrosło spalanie.

czyli jednak
HouseM napisał/a:
-wzrost zużycia paliwa o 1 litr
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mis_smis 
Mitsumaniak


Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 178
Skąd: Brzesko
Wysłany: 11-02-2010, 23:23   

Ja swoją Cari przyzwyczaiłem do supremy 98 i powiem tylko tyle zgadzam się z przedmówcą :) 2-3 zł na 100 km to nic w porównaniu z pracą silnika. Próbowałem lać 95 ale ... silnik pracować zaczął jak es ..... więc już nie eksperymentuję.
_________________

 
 
 
Ja_good 
Mitsumaniak
01986/KMM


Auto: Nissan Cube Z12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2010, 23:29   

Z tego co obserwuje to im lepsze paliwo(98,99+) Lancelotowi zaleje tym wiecej pali.specjalnego wzrostu dynamiki nie odczuwam a spalanie wzrasta.na 98 ok 1l/100km a przy "V-power" to lyka z 12 jak nic przy normalnej jezdzie-a ze nie paluje na codzien to nie widze sensu doplacac prawie 1zl/1l(99+) badz 30gr do 98 po to by miec inny zapach w czasie osniezania auta pod blokiem :wink: (najdziwnejszy jest na 99+ - tak jakby "nieprzepalone" paliwo czy cos-taki "racingowy" zapach :lol: )
_________________
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-02-2010, 10:58   

Ja_good napisał/a:
Z tego co obserwuje to im lepsze paliwo(98,99+) Lancelotowi zaleje tym wiecej pali.specjalnego wzrostu dynamiki nie odczuwam a spalanie wzrasta.na 98 ok 1l/100km a przy "V-power" to lyka z 12 jak nic przy normalnej jezdzie-a ze nie paluje na codzien to nie widze sensu doplacac prawie 1zl/1l(99+) badz 30gr do 98 po to by miec inny zapach w czasie osniezania auta pod blokiem :wink: (najdziwnejszy jest na 99+ - tak jakby "nieprzepalone" paliwo czy cos-taki "racingowy" zapach :lol: )
no bo do naszych dziadkow sie nie oplaca lac lepszego paliwa niz 95 - no chyba ze mamy watpliwosci czy polskie 95 to faktycznie 95 - to wtedy lejemy 98.. U mnie generalnie kultura pracy silnika rosla na supremie (ale 95oktanowej), odczucia dynamiczne, byc moze to efekt placebo, ale maly plus, zas spalanie raczej takie samo, lub ciut nizsze.
Co do diesel gold - w nowym mondku(CR) taty spisuje sie bardzo ladnie to paliwo, bo to nowoczesny silnik. stare tddi (pompa wtryskowa) w mondku kolegi znosi wyraznie gorzej golda i lepiej sie czuje na orlenowskiej vervie.
Ja zas ostatnio zalewalem na 3 roznych stacjach i tak :
na orlenie silnik byl zmulony.
na mpetrol (miejska stacja paliw) chodzil swietnie
na statoilu obecnie chodzi ok.

Suma-sumarum wracam znowu do miejskiej, najtansze paliwo w miescie okazuje sie poki co najlepsze :)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-02-2010, 21:51   

Mój Eclipse najlepiej śmiga na Eurosuper '95 Shell'a. Wszelkie PB 98, Verwy, Ultimaite, V-power'y mu szkodzą, poprostu ich nie lubi :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.