[2.5 TD] Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac |
Autor |
Wiadomość |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 30-09-2009, 20:36 [2.5 TD] Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
|
|
|
Witam wszystkich MM ;p mam koleje pytanie... zawsze mi pomagacie to pewnie i teraz coś doradzicie... A więc tak... Jeden... Dwa... Trzy i ? Drrrrrrrrrrr.... Drgania są przy trzecim biegu podczas jazdy z obciążonym silnikiem bo np przy jezdzie z góry ich nie ma. gdy na dwójce dociągnę do 3000 tysięcy obrotów to drgań nie ma na trójce... a jak tak ok 2500 tysięcy obrotów to się telepie... dodam że nie mam poduszki przy reduktorze czy to może być powód ? ale skoro tak to czemu na czwórce np drgań nie ma ???
Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:17 Re: Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: |
Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me |
Albo, albo... Czyli albo świece, albo wtryskiwacze... Diagnostyka nie będzie trudna, wykręć świece i podłącz pod napięcie na krótko. Jak będą wszystkie nagrzewały się w tym samym czasie (na maxa grzanie to jest mniej więcej około 4/5 sekund) to świece masz ok, jak z kolei któraś nie będzie grzała (duże prawdopodobieństwo), lub nagrzewała się dużo wolniej polecam wówczas wymienić cały komplet (najlepiej na NGK). Jeżeli zaś świece masz ok, Warto by było sprawdzić wtryskiwacze. |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:33
|
|
|
tylko ostrożnie z świecami, stare potrafią się ukruszyć i zostać w cylindrze - a wtedy to już większy problem... |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:38
|
|
|
Do odkręcania i dokręcanie proponuje użyć klucza dynamometrycznego. Dokręcanie to max 10/15Nm zaś przy odkręcaniu ustawić proponuje na max 30Nm, jak nie idzie to WD40.
Ps. wykręcamy świece tylko na gorącym silniku. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 10-10-2009, 11:20 Re: Drgania na 3-cim biegu... Słabo pali po 10 godzinac
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: |
Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help me |
Co do drugiego pytania bardziej wydaje mi się że masz problem z cofaniem się paliwa mozesz to sprawdzić rano po nocy podpompuj najpierw paliwo pompką na fitrze paliwa (jeżeli miękki przycisk będzie to raczej cofa się paliwko, po podpompowaniu jeżeli zrobi się twardy przycisk dopiero odpalaj. Jak odpali ze strzałą to masz odpowiedz
wtedy proponuje wyczyscic zawór zwrotny na pompie, albo załaożyć dodatkowy. |
|
|
|
 |
tomek19781978
Nowy Forumowicz Tomek19781978
Auto: L200 pickup 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Ruda slaska
|
Wysłany: 10-10-2009, 13:12
|
|
|
sprawdz czy nie zapowietrza sie uklad paliwowy-szczelnosc przewodow,uszczelka gumowa na filtrze paliwa jest moze podwinieta
[ Dodano: 10-10-2009, 13:12 ]
kiedy wymieniales filtr paliwa? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
pajero09
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Maków
|
Wysłany: 18-02-2010, 15:25
|
|
|
rogal16-91, Witam, ja też mam takie drgania, jak je zlikwidować? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:57
|
|
|
pajero09, może poduchy pod silnikiem, albo tak jak u mnie w galu, zmarzły się i drgania na budę przenosiło... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
mak721
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II Long 2.8 TD 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 19-02-2010, 09:25
|
|
|
Cytat: | Pytanie numer 2 ... Gdy samochód przestoi przez noc na następny dzień słabo pali... Podgrzewam świece po zapaleniu się lampki na zieloną czekam jeszcze 3 sekundy i odpalam... po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala ale puszcza czarny dym i przerywa przez jakiś czas a czasami nawet gaśnie, gdy przerywanie ustaje po ok 10 sekundach po zgaszeniu pale z pierwszego bez problemu. dodam że mam dwa akumulatory na wyposażeniu więc prąd nie jest problemem... Może świeca żarowa ??? Samochód świeżo po zakupie więc nie wiem jak było wcześniej... mam drugi taki sam samochód i z nim nie mam problemu... help |
Miałem ten sam problem czego nie robiłem chyba łatwiej byłoby wymienić.
Żebyś nie zaczynał od tyłu sprawdź najpierw :
- wszystkie przewody gumowe ( te w komorze silnika i przy zbiorniku najlepiej je wymienić od razu na nowe - koszt operacji prawie pomijalny )
- jak napisane powyżej przed porannym odpaleniem zabaw się pompką paliwa na filtrze aż stwardnieje - jeżeli ładnie odpali to wstaw zaworek zwrotny między pompa a filtrem, aha u mnie jeszcze nie trzymał sam filtr paliwa tj. jego uszczelka ( miałem zamontowanego Knehta ma tylko jedną uszczelkę wymieniłem na JC Japan )
- miałem jeszcze jeden problem ( wszystko powyższe zrobione, pompa sprawna ) auto dalej nie odpala - sprawdź odpowietrzenie zbiornika powinny być dwa jedno do tankowania (gruby wąż podłączony zaraz pod wlewem) i jeden cienki pod chlapaczem. U mnie na tym drugim zamontowany był zaworek zwrotny w kierunku od zbiornika; gdy na dworze spadała temperatura wytwarzało się podciśnienie i po dłuższym postoju wyciągało paliwo z filtra ( muszę nadmienić że korek wlewu nowy[ jest w nim napowietrzenie zbiornika], a czasami był tak zassany że nie mogłem go odkręcić ) - wywaliłem zaworek wydłużyłem wężyk - jak ręką odjął żadnych problemów więcej.
Powodzenia
P.S.
Na forum jest bardzo dużo na temat odpalania warto to przeczytać.
mak721 |
|
|
|
 |
|