Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z temperaturą silnika
Autor Wiadomość
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 13-01-2010, 17:38   problem z temperaturą silnika

witam, od jakiegos tygodnia mam niespotykany problem ze swoim pajero 2 2.8, otoz po przejechaniu paru km czasem nawet parudziesięciu temp silnika nagle gwałtownie skacze na max, i co dziwne zatrzymuje sie gdy wylacze nagrzewnice. termostat mam nowy, wymieniony 3 dni temu razem z płynem. po wylaczeniu silnika i ponownym rozruchu temperatura odrazu spada do normalnego pozimu. to nie jest napewno wina czujnika bo plyn w zbiorniczku wyrownawczym sie gotuje. podejzewam ze jest jakis zawor na nagrzewnicy i to on sie blokuje, bo gdy temperatura rosnie to nagle zaczyna leciec zimne powietrze z nadmuchow. ma ktos moze jakis pomysl co to moze byc bo troche zaczyna mnie to irytowac bo co jakis czas musze sie zatrzymywac i wychladzac plyn poprzez wylaczenie i ponowny rozruch. pozdro
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 13-01-2010, 18:11   Re: problem z temperaturą silnika

chudyone napisał/a:
witam, od jakiegos tygodnia mam niespotykany problem ze swoim pajero 2 2.8, otoz po przejechaniu paru km czasem nawet parudziesięciu temp silnika nagle gwałtownie skacze na max, i co dziwne zatrzymuje sie gdy wylacze nagrzewnice. termostat mam nowy, wymieniony 3 dni temu razem z płynem. po wylaczeniu silnika i ponownym rozruchu temperatura odrazu spada do normalnego pozimu. to nie jest napewno wina czujnika bo plyn w zbiorniczku wyrownawczym sie gotuje. podejzewam ze jest jakis zawor na nagrzewnicy i to on sie blokuje, bo gdy temperatura rosnie to nagle zaczyna leciec zimne powietrze z nadmuchow. ma ktos moze jakis pomysl co to moze byc bo troche zaczyna mnie to irytowac bo co jakis czas musze sie zatrzymywac i wychladzac plyn poprzez wylaczenie i ponowny rozruch. pozdro

Może to być zapowietrzony układ...sprawdź korek od chłodnicy czy trzyma, albo termostat pomimo ze nowy- nie otwiera się wystarczająco. W sytuacji gdy zamkniesz nagrzewnice płyn pod wpływem ciśnienia jest przepychany przez termostat i schładzany w chłodnicy wtedy temperatura spada:roll:
 
 
 
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 13-01-2010, 18:56   

korek trzyma na pewno, a termostat jest w 100% sprawny i otqwiera sie tak jak powinien
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 13-01-2010, 19:24   

chudyone napisał/a:
korek trzyma na pewno, a termostat jest w 100% sprawny i otqwiera sie tak jak powinien
A jakie są wtedy jak złapie temperaturę przewody do chłodnicy, jak i chłodnica gorące?
Ten pomysł z zaworkiem przy nagrzewnicy wydaje się dziwny bo co by tam nie było wsadzone sama nagrzewnica nie może wpływać na temperaturę silnika...tu na istotniejszą rolę pełni chłodnica i ten właśnie duży obieg odpowiada za ostateczna temperaturę silnika. :?
Może termostat jest założony odwrotnie :?:
 
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 13-01-2010, 19:33   

Jeżeli chłodnica jest oryginalna, to na bank około 60% kanałów jest niedrożnych... Proponuje wpakować w nią waż i lać gorącą wodę pod ciśnieniem a wtedy zobaczysz jaki szlam i kamień będzie Ci leciał do pojemnika umieszczonego pod spodem. Przed tą operacją proponuję wlać do chłodnicy jakiś flush do czyszczenia chłodnic i tak zostawić na biegu jałowym na około 30 minut.

Druga sprawa, skąd wież że Ci się termostat otwiera ?
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-01-2010, 20:02   

stegano napisał/a:
proponuję wlać do chłodnicy jakiś flush do czyszczenia chłodnic

Taaa ja tak zrobiłem i efekt był taki że rozpuszczony syf z chłodnicy totalnie zamulił a raczej zatkał drożne kanały->> tyle syfu się nazbierało. Sprawdź czy nie masz aby przypadkiem zagniecionych lameli na chłodnicy.U mnie były zagniecione,czyli nie drożne,bo jakimś cudem wiatrak od wisko dotkną (odległość była prawidłowa) do chłodnicy.Oryginał chłodnicy piekielnie drogi jest a używka to używka ciort wie ile pochodzi prawidłowo. Firma http://www.semak.pl/
u Nich serwisuję samochód załatwiła jakiś zamiennik za śmieszne pieniądze (do oryginału) coś koło 300zł (mogę się mylić bo Bilobilu dziś nie zażyłem :wink: ) Czy podobna sprawa się dzieje-grzanie- gdy wyjmiesz całkiem termostat??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-01-2010, 20:12   

A mi to wygląda na zapowietrzanie się układu.Czy dużo płynu Ci ubywa.Sprawdz czy nie masz bombli w zbiorniku wyrównawczym..Ja miałem podobne objawy i niestety u mnie to była głowica...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 13-01-2010, 20:35   

przewody chlodnicy co ciekawe sa zimne, a termostat wystarczy wrzucic do garnka z woda i podgrzac do temp okolo 76 stopni, wtedy sie otwiera.
gołąb napisał/a:
Czy dużo płynu Ci ubywa
no wlasnie nic nie ubywa :/
1405 napisał/a:
Może termostat jest założony odwrotnie
nie da sie go wlozyc odwrotnie:p
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-01-2010, 20:14   

Też mi wygląda to na zapowietrzony układ chłodzenia. Chyba warto spuścić jeszcze raz cały płyn chłodzący, otworzyć ogrzewanie na max i pomaleńku wlewać ponownie płyn. Warto sprawdzić czy weszło tyle ile wskazuje producent.
Samochody bez tylnego ogrzewania 9,5 l a z tylnym ogrzewaniem 10,5 l.
Dobrze gdy po zalaniu płynem samochód pochodzi trochę otwierając co jakiś czas korek wlewu i wypuszczając powietrze.
Pozdrawiam
_________________

 
 
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 14-01-2010, 22:01   

juz znalazlem przyczyne, okazalo sie ze to pompa wody. Wirnik pod wplywem tem tracil docisk z walkiem i sie na nim obracal i nie pompowal plynu przez silnik. dziekuje wszystkim za pomoc:) czekam juz tylko na pompe i znowu bd podbijal nieznane szlaki:)
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 15-01-2010, 15:53   

Przyznam się szczerze, że też o takiej możliwości pomyślałem i miałem ją dopisać w dodatku. Jednak usterka ta wydawała mi się tak mało prawdopodobna, że najpierw zasugerowałem zapowietrzenie układu, zakładając, że jak do pompy dostanie się pęcherz powietrza to pompa mieli w miejscu i płyn się gotuje.
No to masz problem z głowy !!
Przyjemnego upalania w terenie :lol:
Pozdrawiam
_________________

 
 
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 15-02-2010, 19:27   

witam
ostatnio wymienilem rozrzad i wyciagalem chlodnice.teraz mam chyba zapowietrzony uklad.jak sie go lekko przegoni to wyzuca plyn i grzeje sie,ale wskaznik nie pokazuje max temp.dodam ze odpalilem na chwile auto bez chlodnicy.co o tym myslicie?jak odpowietrzyc pompe?a moze termostat?jak wywala plyn to rowniez zimnem wieje.podpowiedzcie cos.
dzieki.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-02-2010, 19:31   

kargullo2 napisał/a:
jak odpowietrzyc pompe?
na wolnych obrotach powoli wlewaj płyn do chłodnicy i od czasu do czasu ściśnij paro krotnie ręką przewód od chłodnicy.

[ Dodano: 15-02-2010, 19:33 ]
kargullo2 napisał/a:
a moze termostat?jak wywala plyn to rowniez zimnem wieje
możliwe jest że zaciął się termostat lub nawet "stoi" Wymontuj termostat i zobacz czy sytuacja będzie się powtarzała i stawiał bym na termostat. A jak przewody od chłodnicy i sama chłodnica->> gorące?? a przewody napuchnięte ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kargullo2 
Forumowicz


Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: Norwegia
Wysłany: 15-02-2010, 19:54   

jeszcze jedno.zauwazylem ze dolny waz jest zimny gdy wskaznk temp. jest w polowie.
_________________

 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 15-02-2010, 20:27   

kargullo2 napisał/a:
jeszcze jedno.zauwazylem ze dolny waz jest zimny gdy wskaznk temp. jest w polowie.
Jak tak to prawdopodobnie termostat do wymiany :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.