Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Proton 318 GTI
Autor Wiadomość
FrogsterPL 
Nowy Forumowicz


Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 27-04-2009, 23:03   Proton 318 GTI

Witam wszystkich :) Po pierwsze chciałem wyrazić swoje zdumienie (i równocześnie radość), że na forum Mitsubishi znalazł się osobny dział dla Protona, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ;)

No, ale do rzeczy :) Od jakiegoś czasu marzy mi się na pierwsze auto model Proton 318 GTI (wersje z kierownicą po prawej stronie noszą nazwę Satria). Niestety, w ciągu najbliższych 2 lat raczej nie mam co liczyć na ten wóz (zbiórka funduszy nie idzie za szybko, heh...), co jednakowoż nie przeszkadza mi w kompletowaniu informacji na temat tego wozu :D Co do tego Yarisa podanego w informacjach o profilu - cóż, tym wozem poruszam się najczęściej, to samochód mamy, a przy rejestracji podanie czegoś było konieczne ;) Miałbym do Was kilka pytań odnośnie Protona, mam nadzieję, że mi pomożecie :)

Na początku może kilka słów wyjaśnienia, dlaczego akurat Proton:
- nie kosztuje kroci (co prawda w Polsce nie ma szans, żeby go zdobyć, ale u naszych zachodnich sąsiadów ceny to w przeliczeniu 12-14 tys. zł + opłaty)
- fajnie wygląda, lepiej od Colta (to oczywiście sprawa gustu)
- technika Mitsubishi (konstrukcyjnie auto chyba niemal identyczne z Coltem IV, więc nie powinien się za bardzo psuć; inne Protony raczej nie odstają mocno poziomem od Mitsubishi, jeszcze nie słyszałem, żeby np. jakiś 31x czy 41x się jakoś strasznie psuły).
- dobre osiągi
- zawieszenie strojone przez Lotusa (swoją drogą, Lotus to moja ulubiona marka, więc to jeden z ważniejszych argumentów "za" :D )

Wyposażenie obejmuje m.in. "elektrykę" szyb i lusterek, 2x airbag i radioodtwarzacz z CD Blaupunkta (podobno średni, ale to już najmniejszy problem :D ).

No i w tym miejscu pojawia się parę pytań... Ponumeruję, żeby nie było problemów z odpowiadaniem na konkretne :D

1. 318 GTI wyposażony jest w silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem, o oznaczeniu 4G93. Jest to silnik stosowany także m.in. w Mitsubishi Carismie GDI oraz Volvo S40/V40 w wersji 1.8i. W Protonie wprowadzono w nim pewne zmiany, w związku z czym zamiast 122 KM osiąga on 135 KM (nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w modelu 418 LRS Coupe również osiąga 135 KM). Pytanie tutaj jest takie: czy jest szansa, że wszelkie części eksploatacyjne (rozrząd, sprzęgło itd.) są takie same jak np. w Carismie, czy to raczej jakieś wzmacniane elementy?

2. Wspomniane zawieszenie strojone przez Lotusa. Z tego co się orientuję, całkiem sporo części można kupić w Polsce, ale niektóre na pewno trzeba będzie sprowadzać z Niemiec bądź Wielkiej Brytanii - jakie to mogą być części? Jakieś łączniki stabilizatora czy co? Czy koszty takiego sprowadzania mają szansę być na przyzwoitym poziomie?

3. Czy z przeglądami mogą być jakieś problemy, czy może każde ASO Mitsubishi sobie poradzi? A może nawet wystarczy jeździć do sprawdzonego, nieautoryzowanego warsztatu?

Na razie tyle, jeśli sobie coś przypomnę to dopiszę :) Dodam jeszcze, że gdyby jednak coś poszło nie po mojej myśli, to mam także całą masę "alternatyw" w zanadrzu, poczynając od Hyundaia S-Coupe za jakieś 4 tys. zł, więc jakby co to nie musicie wymyślać żadnych aut porównywalnych do tego Protona :)

Z góry dzięki za wszelką pomoc :D
 
 
 
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 28-04-2009, 06:50   

Witaj na forum, co do twoich pytań to już coś napiszę.

1. Silnik to 4G93 DOHC identyczny jak w Colcie GTI, nie jak piszesz z Carismy więc nie jest to GDI. A więc części eksploatacyjne są identyczne jak w Colcie, moc podawana w tym silniku to 135 km, nie wiem dlaczego akurat tak ale w Colcie jest 140 km.

2. Co do zawieszenia strojonego przez Lotusa to akurat modele, które akurat są na sprzedaż na terenie Niemiec, raczej nie są z tym zawieszeniem. GTI z zawieszeniem od Lotusa były chyba sprzedawane tylko na wyspach, nie widziałem jeszcze na sprzedaż GTI z kierownicą po naszej stronie po roku 2000 a chyba dopiero właśnie w 2000 Lotus się bawił zawieszeniem. Więc zawieszenie na 99% będzie identyczne jak w Colcie GTI.

3. Z przeglądami czy drobnymi naprawami, powinien sobie poradzić każdy mechanik.

Jeżeli masz jakieś jeszcze pytania śmiało pisz ile będę pamiętał albo znajdę jakieś info to napiszę

pozdrawiam mirc23 :)
 
 
 
FrogsterPL 
Nowy Forumowicz


Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 28-04-2009, 12:52   

mirc23 napisał/a:
Witaj na forum, co do twoich pytań to już coś napiszę.

1. Silnik to 4G93 DOHC identyczny jak w Colcie GTI, nie jak piszesz z Carismy więc nie jest to GDI. A więc części eksploatacyjne są identyczne jak w Colcie, moc podawana w tym silniku to 135 km, nie wiem dlaczego akurat tak ale w Colcie jest 140 km.

Hmmmm kiedyś dorwałem gdzieś info, że ma wtrysk bezpośredni, a teraz nie umiem znaleźć tego info... Cóż, o ile się orientuję, to ten sam silnik co ma Proton był montowany w australijskim Lancerze GSR, tyle że w tym aucie był "uturbiony". Swoją drogą - jeśli to jednak wtrysk wielopunktowy, to chyba by nawet było lepiej, bo podobno te GDI nie są zbyt wdzięcznym obiektem do naprawy, jeśli zdarzy się awaria :D

mirc23 napisał/a:

2. Co do zawieszenia strojonego przez Lotusa to akurat modele, które akurat są na sprzedaż na terenie Niemiec, raczej nie są z tym zawieszeniem. GTI z zawieszeniem od Lotusa były chyba sprzedawane tylko na wyspach, nie widziałem jeszcze na sprzedaż GTI z kierownicą po naszej stronie po roku 2000 a chyba dopiero właśnie w 2000 Lotus się bawił zawieszeniem. Więc zawieszenie na 99% będzie identyczne jak w Colcie GTI.

Dosłownie wszystkie egzemplarze na sprzedaż w Niemczech są z roku 2000 i wszystkie mają z tyłu plakietkę "Handling by Lotus" - to nie może być przypadek, tym bardziej, że w Niemczech raczej nie doczepia się do aut tak chętnie różnych plakietek, jak w Polsce (np. słynne "M" na BMW) ;)

mirc23 napisał/a:

3. Z przeglądami czy drobnymi naprawami, powinien sobie poradzić każdy mechanik.

Dobrze wiedzieć :D

OK, jak sobie coś przypomnę to napiszę, thx :D

EDIT:

Już wiem, gdzie znalazłem, że 4G93 w wersji DOHC ma wtrysk bezpośredni...

http://en.wikipedia.org/w...4G9_engine#4G93
_________________
Daewoo, Ford, Lotus & Proton Fan
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 19:55   

Na wikipedii był artykuł ,w którym było napisane, ze Mitsubishi bazowało na silnikach Hyundaia,a nie odwrotnie :D , wiec nie mozna zawsze wierzyc w to co tam pisza.
 
 
FrogsterPL 
Nowy Forumowicz


Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 28-04-2009, 23:59   

Dobrze wiedzieć :D Oczywiście wiem, że Wikipedia redagowana jest przez internautów, ale, jak dotąd, artykuły które przeglądałem (na "różne różniste" tematy) były na dobrym poziomie merytorycznym, więc sądziłem, że w tym przypadku też będzie tak samo, bo notka wygląda, co by nie mówić, przyzwoicie, przynajmniej na pierwszy rzut oka :D

Ma ktoś może jakieś info nt. tego zawieszenia "handling by Lotus" (pytanie nr 2)? :)
_________________
Daewoo, Ford, Lotus & Proton Fan
 
 
 
rachcio 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: szemud
Wysłany: 24-12-2009, 19:09   

gdyby nie mitsu to Hyundai miał by pedały od roweru a nie silnik:D :p
_________________
rachcio
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2010, 12:46   

FrogsterPL napisał/a:
Już wiem, gdzie znalazłem, że 4G93 w wersji DOHC ma wtrysk bezpośredni...

http://en.wikipedia.org/w...4G9_engine#4G93


4G93 w wersji SOHC był z wtryskiem wielopunktowym (np. Carisma 1.8 przed FL - 115KM) i z wtryskiem bezpośrednim (GDI - EU: 122, 125 KM). 4G93 DOHC znajdziesz np. w Carismie MSX o mocy 140KM i jest to silnik z wtryskiem wielopunktowym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.