 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Proton 318 GTI |
Autor |
Wiadomość |
FrogsterPL
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 27-04-2009, 23:03 Proton 318 GTI
|
|
|
Witam wszystkich Po pierwsze chciałem wyrazić swoje zdumienie (i równocześnie radość), że na forum Mitsubishi znalazł się osobny dział dla Protona, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony
No, ale do rzeczy Od jakiegoś czasu marzy mi się na pierwsze auto model Proton 318 GTI (wersje z kierownicą po prawej stronie noszą nazwę Satria). Niestety, w ciągu najbliższych 2 lat raczej nie mam co liczyć na ten wóz (zbiórka funduszy nie idzie za szybko, heh...), co jednakowoż nie przeszkadza mi w kompletowaniu informacji na temat tego wozu Co do tego Yarisa podanego w informacjach o profilu - cóż, tym wozem poruszam się najczęściej, to samochód mamy, a przy rejestracji podanie czegoś było konieczne Miałbym do Was kilka pytań odnośnie Protona, mam nadzieję, że mi pomożecie
Na początku może kilka słów wyjaśnienia, dlaczego akurat Proton:
- nie kosztuje kroci (co prawda w Polsce nie ma szans, żeby go zdobyć, ale u naszych zachodnich sąsiadów ceny to w przeliczeniu 12-14 tys. zł + opłaty)
- fajnie wygląda, lepiej od Colta (to oczywiście sprawa gustu)
- technika Mitsubishi (konstrukcyjnie auto chyba niemal identyczne z Coltem IV, więc nie powinien się za bardzo psuć; inne Protony raczej nie odstają mocno poziomem od Mitsubishi, jeszcze nie słyszałem, żeby np. jakiś 31x czy 41x się jakoś strasznie psuły).
- dobre osiągi
- zawieszenie strojone przez Lotusa (swoją drogą, Lotus to moja ulubiona marka, więc to jeden z ważniejszych argumentów "za" )
Wyposażenie obejmuje m.in. "elektrykę" szyb i lusterek, 2x airbag i radioodtwarzacz z CD Blaupunkta (podobno średni, ale to już najmniejszy problem ).
No i w tym miejscu pojawia się parę pytań... Ponumeruję, żeby nie było problemów z odpowiadaniem na konkretne
1. 318 GTI wyposażony jest w silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem, o oznaczeniu 4G93. Jest to silnik stosowany także m.in. w Mitsubishi Carismie GDI oraz Volvo S40/V40 w wersji 1.8i. W Protonie wprowadzono w nim pewne zmiany, w związku z czym zamiast 122 KM osiąga on 135 KM (nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w modelu 418 LRS Coupe również osiąga 135 KM). Pytanie tutaj jest takie: czy jest szansa, że wszelkie części eksploatacyjne (rozrząd, sprzęgło itd.) są takie same jak np. w Carismie, czy to raczej jakieś wzmacniane elementy?
2. Wspomniane zawieszenie strojone przez Lotusa. Z tego co się orientuję, całkiem sporo części można kupić w Polsce, ale niektóre na pewno trzeba będzie sprowadzać z Niemiec bądź Wielkiej Brytanii - jakie to mogą być części? Jakieś łączniki stabilizatora czy co? Czy koszty takiego sprowadzania mają szansę być na przyzwoitym poziomie?
3. Czy z przeglądami mogą być jakieś problemy, czy może każde ASO Mitsubishi sobie poradzi? A może nawet wystarczy jeździć do sprawdzonego, nieautoryzowanego warsztatu?
Na razie tyle, jeśli sobie coś przypomnę to dopiszę Dodam jeszcze, że gdyby jednak coś poszło nie po mojej myśli, to mam także całą masę "alternatyw" w zanadrzu, poczynając od Hyundaia S-Coupe za jakieś 4 tys. zł, więc jakby co to nie musicie wymyślać żadnych aut porównywalnych do tego Protona
Z góry dzięki za wszelką pomoc |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 28-04-2009, 06:50
|
|
|
Witaj na forum, co do twoich pytań to już coś napiszę.
1. Silnik to 4G93 DOHC identyczny jak w Colcie GTI, nie jak piszesz z Carismy więc nie jest to GDI. A więc części eksploatacyjne są identyczne jak w Colcie, moc podawana w tym silniku to 135 km, nie wiem dlaczego akurat tak ale w Colcie jest 140 km.
2. Co do zawieszenia strojonego przez Lotusa to akurat modele, które akurat są na sprzedaż na terenie Niemiec, raczej nie są z tym zawieszeniem. GTI z zawieszeniem od Lotusa były chyba sprzedawane tylko na wyspach, nie widziałem jeszcze na sprzedaż GTI z kierownicą po naszej stronie po roku 2000 a chyba dopiero właśnie w 2000 Lotus się bawił zawieszeniem. Więc zawieszenie na 99% będzie identyczne jak w Colcie GTI.
3. Z przeglądami czy drobnymi naprawami, powinien sobie poradzić każdy mechanik.
Jeżeli masz jakieś jeszcze pytania śmiało pisz ile będę pamiętał albo znajdę jakieś info to napiszę
pozdrawiam mirc23 |
|
|
|
 |
FrogsterPL
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:52
|
|
|
mirc23 napisał/a: | Witaj na forum, co do twoich pytań to już coś napiszę.
1. Silnik to 4G93 DOHC identyczny jak w Colcie GTI, nie jak piszesz z Carismy więc nie jest to GDI. A więc części eksploatacyjne są identyczne jak w Colcie, moc podawana w tym silniku to 135 km, nie wiem dlaczego akurat tak ale w Colcie jest 140 km.
|
Hmmmm kiedyś dorwałem gdzieś info, że ma wtrysk bezpośredni, a teraz nie umiem znaleźć tego info... Cóż, o ile się orientuję, to ten sam silnik co ma Proton był montowany w australijskim Lancerze GSR, tyle że w tym aucie był "uturbiony". Swoją drogą - jeśli to jednak wtrysk wielopunktowy, to chyba by nawet było lepiej, bo podobno te GDI nie są zbyt wdzięcznym obiektem do naprawy, jeśli zdarzy się awaria
mirc23 napisał/a: |
2. Co do zawieszenia strojonego przez Lotusa to akurat modele, które akurat są na sprzedaż na terenie Niemiec, raczej nie są z tym zawieszeniem. GTI z zawieszeniem od Lotusa były chyba sprzedawane tylko na wyspach, nie widziałem jeszcze na sprzedaż GTI z kierownicą po naszej stronie po roku 2000 a chyba dopiero właśnie w 2000 Lotus się bawił zawieszeniem. Więc zawieszenie na 99% będzie identyczne jak w Colcie GTI.
|
Dosłownie wszystkie egzemplarze na sprzedaż w Niemczech są z roku 2000 i wszystkie mają z tyłu plakietkę "Handling by Lotus" - to nie może być przypadek, tym bardziej, że w Niemczech raczej nie doczepia się do aut tak chętnie różnych plakietek, jak w Polsce (np. słynne "M" na BMW)
mirc23 napisał/a: |
3. Z przeglądami czy drobnymi naprawami, powinien sobie poradzić każdy mechanik.
|
Dobrze wiedzieć
OK, jak sobie coś przypomnę to napiszę, thx
EDIT:
Już wiem, gdzie znalazłem, że 4G93 w wersji DOHC ma wtrysk bezpośredni...
http://en.wikipedia.org/w...4G9_engine#4G93 |
_________________ Daewoo, Ford, Lotus & Proton Fan |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:55
|
|
|
Na wikipedii był artykuł ,w którym było napisane, ze Mitsubishi bazowało na silnikach Hyundaia,a nie odwrotnie , wiec nie mozna zawsze wierzyc w to co tam pisza. |
|
|
|
 |
FrogsterPL
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Yaris 1.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 28-04-2009, 23:59
|
|
|
Dobrze wiedzieć Oczywiście wiem, że Wikipedia redagowana jest przez internautów, ale, jak dotąd, artykuły które przeglądałem (na "różne różniste" tematy) były na dobrym poziomie merytorycznym, więc sądziłem, że w tym przypadku też będzie tak samo, bo notka wygląda, co by nie mówić, przyzwoicie, przynajmniej na pierwszy rzut oka
Ma ktoś może jakieś info nt. tego zawieszenia "handling by Lotus" (pytanie nr 2)? |
_________________ Daewoo, Ford, Lotus & Proton Fan |
|
|
|
 |
rachcio
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: szemud
|
Wysłany: 24-12-2009, 19:09
|
|
|
gdyby nie mitsu to Hyundai miał by pedały od roweru a nie silnik:D |
_________________ rachcio |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:46
|
|
|
4G93 w wersji SOHC był z wtryskiem wielopunktowym (np. Carisma 1.8 przed FL - 115KM) i z wtryskiem bezpośrednim (GDI - EU: 122, 125 KM). 4G93 DOHC znajdziesz np. w Carismie MSX o mocy 140KM i jest to silnik z wtryskiem wielopunktowym. |
|
|
|
 |
|
|