Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja wolnych obrotów
Autor Wiadomość
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-01-2010, 16:17   regulacja wolnych obrotów

Problem nie z samą regulacją, bo ta dzięki stronce Krzyżaka okazała się dość banalna i jasna, ale po regulacji obroty zamiast się poprawić to wariują, na jałowym jak postoi chwilkę to idealnie opada na ustawione 850 rpm, ale w czasie jazdy przy zmianie biegów jakoś dziwnie się zachowują obroty, za wolno bądź za szybko spadają, czasem zatrzyma się wskazówka na 1500 i po chwili spadnie, albo skoczy od 1100 do 1500, wogóle cuda na kiju... Regulacja powtarzana 3 razy, łącznie z resetowaniem. Generalnie jest gorzej niż było, bo colciak miał niziutkie obroty na jałowym (500,600) ale oprócz tego żadnych problemów, a teraz takie atrakcje... Ma ktoś z Was pomysł jaka może być przyczyna?
_________________
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 17-01-2010, 16:24   

być może potrzebna jest (nauka wolnych obrotów).Napisane jest że był reset a nie nauka wolnych obrotów .Być może to samo wg ciebie .
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-01-2010, 17:54   

Miroslaw1305 napisał/a:
Napisane jest że był reset a nie nauka wolnych obrotów
reset plus nauka wolnych obrotów, czyli silnik na biegu jałowym do klkukrotnego załączenia wentylatora.




Dziś powtórzyłam naukę obrotów ale na zimnym silniku, podczas niej silnik lepiej się zachowywał, tzn zero skoków, już myślałam, że będzie okej, odczekałam ok. 15 minut do całkowitego zagrzania i załączenia się wentylatora, ale podczas jazdy znów to samo, tak jakby krokowy albo przepustnica sama jakoś podtrzymywała sobie obroty, choć zupełnie nie potrzebnie, między zmianą biegów wskazówka opada, przytrzymuje się na ok. 1500 zazwyczaj. Po zrzuceniu na luz np. z dwóch tysięcy to samo się dzieje, opada, zacina się na chwilę i później spada do ustawionych obrotów czyli 850. Czy to jest właściwe zachowanie, ktoś tak ma?
_________________
 
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 18-01-2010, 23:22   

Jeśli prędościomierz pokazuje poprawnie to nie uległ awarii czujnik, ale z tego co wiem do komputera nie idzie prędkość a obroty które brane są z czujnika w aparacie zapłonowym
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18-01-2010, 23:41   

szkodnik napisał/a:
Jeśli prędościomierz pokazuje poprawnie to nie uległ awarii czujnik
niby tak ale wszystkie inne objawy wskazują idealnie właśnie na to, że ten czujnik "zaczyna" się sypać, zaczyna, bo podobno następuje to okresowo a nieprawidłowości występują wyłącznie kiedy samochód jest w jakimkolwiek ruchu, w momencie zatrzymania do zera wszystko jest w normie
_________________
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 09:09   

Może trzeba TPS dobrze ustawić ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19-01-2010, 10:35   

Maretzky85, TPS ustawiony myślę, że prawidłowo, mierzone napięcie wynosi idealnie 0,5V
_________________
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 23-01-2010, 11:22   

ustaw zapłłon - kąt wyprzedzenia zapłonu na zmasowanym ECU /przy wtryskach/ a na gaźniku bez masowienia / -- sprawdż wężyki podsysania bo może być tu problem ---- w gaźnikowych rozwiazaniach jest pneumatyczny przyspieszacz zapłonu.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-01-2010, 13:46   

wojmi1 napisał/a:
sprawdż wężyki podsysania bo może być tu problem
wężyk drożny, generalnie problem się wyjaśnił, tak działa podbijanie obrotów w c5x i to objaw normalny, który ujawnił się w moim colcie dopiero po regulacji przepustnicy... :wink:
_________________
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-01-2010, 12:21   

to jest silnik 4g15 8 zaworowy na wtrysku lub na gaźniku --- i skoki na wolnych w tak dużym zakresie to nie standart tylko zaniedbanie --- ustaw zapłon i po problemie
Jak włacza się wentylator to rosną obroty silnika na wolnych lub gdy wciśniesz hamulec ale gdy stoi
na "jałowym" to powinny być stabilne max ruch to 0k +- 150 obrotów
c5x -- tu nie jest wskaźnikiem bo silnik monowany był w np lancerze c12v . Pozdrawiam /akurat 4g15 znam b. dobrze /
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-01-2010, 17:10   

wojmi1 napisał/a:
to jest silnik 4g15 8 zaworowy na wtrysku lub na gaźniku --- i skoki na wolnych w tak dużym zakresie to nie standart tylko zaniedbanie --- ustaw zapłon i po problemie
motorek na wtrysku, to nie są skoki tylko podczas jazdy (toczenia się) na luzie wygląda to rzeczywiście jak jakieś "podtrzymanie" obrotów, w sensie, że nie schodzi wskazówka do 850 tylko przytrzymuje się na ok. 1,3k.
wojmi1 napisał/a:
Jak włacza się wentylator to rosną obroty silnika na wolnych
wręcz odwrotnie chyba, przecież jak się wariat włącza na postoju na jałowym to obroty spadają z racji większego pobierania prądu.
wojmi1 napisał/a:
gdy wciśniesz hamulec ale gdy stoi
na "jałowym" to powinny być stabilne
gdy tak zrobię to są stabilne, 850 rpm.
wojmi1 napisał/a:
ustaw zapłon i po problemie
co ma kąt wyprzedzenia zapłonu do tego, czy gdyby coś z nim było nie tak to colciak odpalałby przy minus 15 po dwóch dniach stania bez zakaszlnięcia? :) Czy my się rozumiemy dobrze kolego wojmi1? :wink:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.