[E5xx] Odkręciła się nakrętka sworznia wahacza |
Autor |
Wiadomość |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 06:41 [E5xx] Odkręciła się nakrętka sworznia wahacza
|
|
|
Witam, w środę miałem nieciekawą przygodę. Podczas jazdy wypiął mi się dolny wachacz !! zdarzenie miało miejsce na szczęście na rondzie bo przy większej prędkości można by się było zabic. Wachacz chyba nie uległ zniszczeniu, nie wiem na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu sworznia. |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 04-02-2010, 16:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:23
|
|
|
hubert_galant napisał/a: | Wachacz chyba nie uległ zniszczeniu, nie wiem na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu sworznia. | Wypadł sworzeń z wahacza, nie ma na co patrzeć. Wymień wahacze dolne proste z obu stron i ustaw zbieżność. |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:23
|
|
|
Nie rozumiem jak sie wypiął i nie uległ zniszczeniu?
przy wypięciu sworznia wachacz na złom lub do regeneracji |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2010, 06:14
|
|
|
tom11 napisał/a: | Nie rozumiem jak sie wypiął i nie uległ zniszczeniu?
przy wypięciu sworznia wachacz na złom lub do regeneracji |
sworzeń wypiął się racja. ale później potrzebowałem jakoś do Warszawy dojechać żeby nie płacić 300 zł za lawete. wróciliśmy do domu, odkręciliśmy górny wachacz w 2 galu wziąłem nakrętke i pojechaliśmy po tamtego 5 minut kombinowania i samochód przez 6 dni zrobił 900 km i nic nie odpadło dlatego się pytam bo może nie trzeba regenerować??
Cytat: | Wypadł sworzeń z wahacza, nie ma na co patrzeć. Wymień wahacze dolne proste z obu stron i ustaw zbieżność. |
będę wymieniał na wzmocnione na wiosne, musze przełożyć ze swojego starego gala, ale on robi za bałwana |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 02-02-2010, 11:44
|
|
|
hubert_galant napisał/a: | odkręciliśmy górny wachacz |
hubert_galant napisał/a: | Podczas jazdy wypiął mi się dolny wachacz !! |
to wreszcie górny czy dolny Ci wyleciał? bo ja już nie rozumiem |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2010, 08:00
|
|
|
tom11 napisał/a: | hubert_galant napisał/a: | odkręciliśmy górny wachacz |
hubert_galant napisał/a: | Podczas jazdy wypiął mi się dolny wachacz !! |
to wreszcie górny czy dolny Ci wyleciał? bo ja już nie rozumiem |
wypiął się dolny wachacz ale nakrętka od górnego jest taka sama jak do dolnego. żeby podnieść Gala 2.0 v6 co robi mi na podwórku za bałwana musiałbym koło zdjąć a tego się nie dało zrobic, więc wziąłem nakrętke od górnego wachacza. taka sama rozmiar 17. a pozatym z tego co pamiętam w 2.0 v6 miałem na dolnym wachaczu nakrętke 21 albo 22 |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 03-02-2010, 08:25
|
|
|
to on odkręcił Ci się a nie wypiął, jak sę wypina to sworzeń wylatuje z wachacza i zostaje przy zwrotnicy a Tobie z tego co rozumiem sworzeń został przy wachaczu tylko nakrętka puściła (prawdopodobnie żle przykręcona była)
hubert_galant napisał/a: | więc wziąłem nakrętke od górnego wachacza. taka sama rozmiar 17. a pozatym z tego co pamiętam w 2.0 v6 miałem na dolnym wachaczu nakrętke 21 albo 22 |
nakrętka na jaki klucz nie ma znaczenia oby gwint był ten sam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2010, 16:20
|
|
|
Lepiej się zastanów kto ostatni coś kręcił przy zawieszeniu. Poza tym w głowę zachodzę jak Ty jeździłeś z luźną nakrętką. Przecież ona od razu się nie odkręciła. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-02-2010, 16:51
|
|
|
hubert_galant, a kiedy ostatnio wymieniałeś ten wahacz?
Część wahaczy z E5 nie pasuje do EA właśnie przez średnicę łoża w zwrotnicy - przykręcasz, jest OK, przejeżdżasz kawał drogi i PYK odpada znowu...... Nie mam pewności czy ten problem nie dotyczy wahaczy z 1.8...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|