 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma - pytania |
Autor |
Wiadomość |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2010, 18:12 Carisma - pytania
|
|
|
Witajcie,
na wstępie zaznaczam, że jestem nowy, więc nie bijcie jeśli podpiąłem się pod złe forum.
Moja sytuacja wygląda następująco:
W październiku zostałem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi carismy GDI 1,8, rocznik 2000.
Autka niestety nie miałem okazji dać na przegląd przed zakupem, więc był to częściowo zakup w ciemno, ale nic na to poradzić nie mogłem. W sumie nawet się wtedy niezbyt interesowałem carismą, ale była okazja, więc wziąłem.
Po zakupie auto podrzuciłem do znajomego mechanika, który zrobił mi rozrząd i wymienił jeden wahacz. Przy okazji powiedział, że autko ma ok 200tys km zrobione (co mnie specjalnie nie zdziwiło, bo na liczniku było zaledwie 120tys).
Po wyczyszczeniu autka w środku i na zewnątrz wygląda jak nowe, co mnie bardzo cieszy
Ostatnio jednak z poczucia wewnętrznej więzi z moją Carismą stwierdziłem, że pora trochę bardziej o nią zadbać. Mam więc kilka pytań do Was Mistumaniaki:
1) Odgłosy ala diesel. Mechanik powiedział mi, że to pewnie popychacze i nie da się nic zrobić. Na forum wyczytałem, że mogą być to również zawory. Ponoć do dość normalne w GDI, jednak czy powinienem z tym coś zrobić ? Czy to nie szkodzi silnikowi ?
2) Olej. Mechanik zalał mi Mobilem 2000, od tego czasu zrobiłem na nim ok 15tyś km. Czy taki olej jest dobry dla tego silnika ? Różne opinie wyczytałem na forum, z czego większość zalecała coś w okolicach 5W30. A co w przypadku, gdy przebieg jest w okolicy obecnie 220tys km, ostatnie 15tys zrobił na mobilu 2000 10w40, a co było wcześniej lane, to nie mam pojęcia.
3) Spalanie. Jakie powinna mieć średnie spalanie Carisma ? U mnie komputer pokazuje 8,4l w mieście, a na trasie 300km, gdzie większość czasu jade 80km/h na 5tce i świeci mi się ECO spada maksymalnie do 8,3l. Czy to jest normalne ?
4) Znacie może jakiegoś dobrego i względnie taniego mechanika w okolicy Krakowa, który zna się na Carismach, a w szczególności silnikach GDI, który mógłby zaopiekować się moją Carismą i "dokręcić jej zawory" ?
Pozdrawiam,
"nowy" Marcin |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-02-2010, 18:29
|
|
|
forke napisał/a: | Odgłosy ala diesel. Mechanik powiedział mi, że to pewnie popychacze i nie da się nic zrobić. |
Jeżeli jest to odgłos taki jakby stuk stuk stuk, hym nie wiem jak to wyjaśnić, to na 95% któryś popychacz jest już zdezolowany. Można to zrobić, żeby nie było tego efektu, wymienić popychacz niby nie powinno to uszkodzić silnika, ale z czasem stanie się to coraz głośniejsze i dla własnych uszu będzie się chciało to zrobić
forke napisał/a: | większość zalecała coś w okolicach 5W30. |
Nasza cari jeździ na półsyntetyku też coś jakoś 10w40 i nie ma z tym jakichś większych problemów
forke napisał/a: | 3) Spalanie. Jakie powinna mieć średnie spalanie Carisma ? |
w mieście możliwe. na trasie GDI pali raczej okolice 6,5l, resetowałeś zapamiętane wartości? może już tak dużo ma ich tam, że głupieje komp.
pzdr |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-02-2010, 18:38
|
|
|
Witam na forum.. Gratuluje również zakupu Cari..
No silniki GDI to nie jest zwykła sprawa.. Pewnie razem z japońcami przy produkcji tej jednostki kosmici maczali swoje paluchy.. Dobra zejdzmy na ziemie..
1. Rzeczywiście najprawdopodobniej to popychacze.. Pytanie jak one stukają.. Czy jeden czy kilka? Czy tylko na zimnym, czy tylko przy rozruchu, czy może cały czas nawet po rozgrzaniu silnika.. Może być zły olej dobrany..
2. Myślę że jak nie wiesz co było lane to jest dość dobry wybór.. Jeszcze ponoć Valvoline MaXLife 10W40 jest dość dobrym olejem.. Patrzyłeś czy są jakieś wycieki od dołu, z boku silnika czy też przy uszczelniaczach? Myslę ze 15k km to dość dużo i radze zmieniać częściej np co 10k km..
3. Po mieście jak najbardziej normalnie ale trasa - tak jak pisze Sagu 5-6 litrów chyba że korki były i wlasnie tego moze byc te 8,3 u Ciebie.. Musisz częściej resetować dane z wyświetlacza (srednie spalanie i srednia predkosc) - jak to nie pomoże pomyśli sie później o innych przyczynach. Ja resetuje najczesciej po tankowaniu..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2010, 18:39
|
|
|
Saqu napisał/a: |
Jeżeli jest to odgłos taki jakby stuk stuk stuk, hym nie wiem jak to wyjaśnić, to na 95% któryś popychacz jest już zdezolowany. Można to zrobić, żeby nie było tego efektu, wymienić popychacz niby nie powinno to uszkodzić silnika, ale z czasem stanie się to coraz głośniejsze i dla własnych uszu będzie się chciało to zrobić
|
Jaka może być cena takiej naprawy ? Dodam, że to stukanie można "deaktywować" na chwilę w łatwy sposób - wystarczy na luzie go przygazować go 6tys obrotów - stukanie znika, ale po chwili pojawia się ponownie.
Saqu napisał/a: |
w mieście możliwe. na trasie GDI pali raczej okolice 6,5l, resetowałeś zapamiętane wartości? może już tak dużo ma ich tam, że głupieje komp.
pzdr |
A jak się to resetuje ?
[ Dodano: 03-02-2010, 18:43 ]
Raffil napisał/a: |
1. Rzeczywiście najprawdopodobniej to popychacze.. Pytanie jak one stukają.. Czy jeden czy kilka? Czy tylko na zimnym, czy tylko przy rozruchu, czy może cały czas nawet po rozgrzaniu silnika.. Może być zły olej dobrany..
|
Przy rozruchu coś mi zgrzyta przez ok sekundę od momentu gdy silnik zaskoczy na obroty, ale to chyba nie popychacze ?
To lekkie stukanie jak w dieslu mam podczas jazdy i to chyba najgłośniej, gdy silnik jest rozgrzany i stoję w korkach. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-02-2010, 21:27
|
|
|
forke napisał/a: | Jaka może być cena takiej naprawy ? |
Cena to zależy ile popychaczy masz do wymiany, średnio bez zniżek w sklepie popychacz kosztuje około 60zł za sztuke. maks do wymiany możesz mieć 16 a robocizna to nie wiem, ale troche zabawy jest, żeby wymienić je
forke napisał/a: | A jak się to resetuje ? |
A masz radio ori? czy jakieś inne założone?
forke napisał/a: | to chyba najgłośniej, gdy silnik jest rozgrzany i stoję w korkach. |
Przy jeździe silnik je zagłusza i aż tak nie słychać |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2010, 22:58
|
|
|
Już zresetowałem - efekt natychmiastowy O tej porze na 30km odcinku po mieście mi wyszło średnie spalanie 7,1 a wcześniej nigdy nie ruszało wyżej ani niżej niż 8,3-8,4
saqu napisał/a: |
Przy jeździe silnik je zagłusza i aż tak nie słychać
|
Masz rację, ale czasami przy jeździe też potrafi tak głośno cykać, że słychać nie mniej niż na postoju. Zobaczymy, co mi mechanik na to powie
Niepokoi mnie jeszcze ten głośny zgrzyt przy ruszaniu.
Przy rozruchu zaraz po przekręceniu stacyjki coś mi zgrzyta przez ok sekundę od momentu gdy tylko silnik zaskoczy na obroty, a potem momentalnie cichnie.
Jakieś pomysły, co to może być ? |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:10
|
|
|
Cytat: | Niepokoi mnie jeszcze ten głośny zgrzyt przy ruszaniu.
Przy rozruchu zaraz po przekręceniu stacyjki coś mi zgrzyta przez ok sekundę od momentu gdy tylko silnik zaskoczy na obroty, a potem momentalnie cichnie.
Jakieś pomysły, co to może być ? |
Zawsze tak się dzieje?
Sprawdz osłonę przy katalizatorze czy nie skorodowana - ona może hałasować lub nawet łącznik elastyczny w wydechu.. Jak bedziesz u mechanika to niech sprawdzi łożyska w kołach pasowych osprzetu tj. alternatora i pompy wspomagania no i klimy
Pozdr |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:24
|
|
|
Raffil napisał/a: |
Zawsze tak się dzieje?
Sprawdz osłonę przy katalizatorze czy nie skorodowana - ona może hałasować lub nawet łącznik elastyczny w wydechu.. Jak bedziesz u mechanika to niech sprawdzi łożyska w kołach pasowych osprzetu tj. alternatora i pompy wspomagania no i klimy
Pozdr |
Zawsze, absolutnie zawsze, bez wyjątku gdy jest zimny silnik. Na rozgrzanym już tego nie ma. coś ewidentnie z przodu i odgłos wydaje się proporcjonalny do obrotów silnika, więc myślę, że jednak nic z wydechem, a bardziej coś co jest na pasku razem z silnikiem A z drugiej strony czy gdyby to były łożyska, to czy tak szybko by się to wyciszało ? To trwa nie więcej niż sekundę. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:03
|
|
|
co do "cykania" to normalne, trzeba przyzwyczaic uszy
GDI lubi dobrej jakosci paliwo oraz częstsze wymiany oleju.
[ Dodano: 04-02-2010, 00:06 ]
Saqu, ty lejesz w środek pomiedzy max a min.
Zalej pod max to silnik Tobie ucichnie.
Najlepsi mechanicy i opisy napraw są na forum |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:03
|
|
|
forke napisał/a: | Zobaczymy, co mi mechanik na to powie |
Z tym bądź ostrożny to jest silnik GDI i nie którzy nie mają o nim pojęcia. Przy wymianie oleju jak kolesiowi powiedziałem, żeby wlał troszke więcej niż idealnie po środku min i max bo silnik troche oleju spali to doradził nam, żebyśmy zrobili remont silnika. Inni doradzali wymiane korbowodów etc.. etc.. przy tym jak usłyszeli klepanie popychaczy i proponowali wciągnięcie w duże koszta.. Wiec z tymi mechanikami to trzeba troche uważać. |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:34
|
|
|
Właśnie się mierzę do wymiany oleju i zastanawiam się, czy jak wleję 5w30 albo 5w50, to czy go to nie zaboli przy takim przebiegu ? ten 10w40 mi się momentalnie po zalaniu zrobił czarny jak smoła.
I pytanie - czy zwykły mechanik będzie miał jakiś problem przy przeczyszczeniu przepustnicy w GDI, czy to raczej bezproblemowo pójdzie ? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:44
|
|
|
forke napisał/a: | przy przeczyszczeniu przepustnicy w GDI, |
A po co? nie szkoda Ci kasy? a jak nie to zostaw na jakiś gadżet albo coś do cari
Na forum są opisy jak rozebrać, wyczyścić przepustnice. Można to samemu zrobić z godzinka roboty i po sprawie. Trzeba pamiętać, żeby nauczyć cari obrotów etc. po zabiegu |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:45
|
|
|
saqu napisał/a: | Trzeba pamiętać, żeby nauczyć cari obrotów etc. po zabiegu |
To znaczy ? Jak mam ją nauczyć tego ? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:50
|
|
|
Po odłączeniu aku resetują się ustawienia kompa, po ponownym podłączeniu trzeba uczyć obrotów etc.
tu masz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
jeszcze jest motyw, że otwieranie elektryczne szyb w cari jest dwu stopniowe i to też się resetuje, i trzeba nauczyć otwierania takowego dla wygody Ogólnie to samochód, który się uczy |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:52
|
|
|
Dwustopniowe, czyli masz na myśli, że lekko naciskasz - otwiera trochę, mocniej naciskasz - otwiera do koca tak ? Obroty już wiem, a szyby jak się uczy ? Czy po resecie komputera czegoś jeszcze będę musiał go nauczyć ? |
|
|
|
 |
|
|