[CAxA] check engine ???? |
Autor |
Wiadomość |
mr435
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi colt 1,3 CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:41 [CAxA] check engine ????
|
|
|
Witam wszystkich na forum jestem nowym MitsuManiakiem i mam pierwszy problem z check engine po odłaczeniu klemy plusowej od akumulatora zapala sie check engine podczas zatrzymania na skrzyrzowaniu ale tylko na wolnych obrotach regulowałem wolne obroty tym regulatorem do ktorego jest wpieta kostka i może ustawiłem za niskie obroty bo jak lekko dodam gazu kontrolka gaśnie w trakcie jazdy jest ok z gory dzieki za podpowiedzi |
_________________ Mariusz |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 08-02-2010, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:00
|
|
|
mr435, pierwsza sprawa: kondensatory w ecu wymieniałeś??? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
mr435
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi colt 1,3 CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:13
|
|
|
nie wymieniałem kondensatorow bo problem pojawił sie dzisiaj po odłaczeniu klemy plusowej |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:16
|
|
|
Profilaktycznie najlepiej jest je wymienić... Proponuję zrobić reset ECU i wtedy zobaczyć czy się CE świeci. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:24
|
|
|
Jakim regulatorem z kostką? Przy śrubie do regulacji obrotów nie ma żadnej kostki... |
|
|
|
 |
mr435
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi colt 1,3 CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:27
|
|
|
jak zrobić najlepiej kleme minusowa odłaczyłem jutro rano podłacze i co dalej popodłaczeniu jak długo ma silnik pracować na wolnych obrotach czy odrazu można jechac? |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:36
|
|
|
Odłącza się klemę minusową, no i silnik musi być zimny. Podłączasz klemę, odpalasz i bez żadnego dodawania gazu czekasz, aż załączy się wentylator chłodnicy. Gasisz, odpalasz i gotowe... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
mr435
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi colt 1,3 CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:40
|
|
|
Regulowałem nie obroty tylko przepustnice tą czarna kostka ktora jest przy przepustnicy przykrecona dwoma srubami do niej dochodzi kostka z czteroma bolcami
[ Dodano: 06-02-2010, 17:41 ]
dzięki |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:31
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Jakim regulatorem z kostką? | TPS-em. mr435 to nie żaden regulator tylko czujnik położenia przepustnicy. Jak to ruszyłeś to tak łatwo nie dojdziesz do ładu z samochodem. |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-02-2010, 15:44
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Odłącza się klemę minusową, no i silnik musi być zimny |
Wydaje mi się, że nie musi być zimny. Sam na mrozie -14 musiałem nauczyć silnik obrotów, wiec najpierw zagrzałem silnik, później odłączyłem klemę, odpaliłem na ciepłym silniku, poczekałem aż się włączy wentylator i już było git Obroty sobie ustawił tak jak należy |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
mr435
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi colt 1,3 CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 07-02-2010, 19:39
|
|
|
Dzisiaj ustawiłem czujnik przepustnicy i zresetowałem kompa i wszystko jest ok dzieki wszystkim za podpowiedzi |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-02-2010, 21:12
|
|
|
mr435 napisał/a: | Dzisiaj ustawiłem czujnik przepustnicy i zresetowałem kompa i wszystko jest ok dzieki wszystkim za podpowiedzi | To najważniejsze, że udało Ci się ustawić TPS we właściwej pozycji. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 21:34
|
|
|
Jeśli okaże się, że podczas jazdy na niskich obrotach na jedynce auto szarpie, będzie to prawdopodobnie wina nieprawidłowo ustawionego TPS. Czego absolutnie nie życzę, bo walka z TPS to naprawdę upierdliwa sprawa. |
|
|
|
 |
|