[CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę? |
Autor |
Wiadomość |
Alban
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 03-02-2010, 18:32 [CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę?
|
|
|
Witam wszystkich jestem tutaj nowy, mam problem bo leci mi olej po skrzyni i auto kopci na czarno (lancer 1.6 16v 1994r ) wiem że to na 100% uszczelka pod głowicą i mam pytanie co trzeba dokładnie ściągnąć żebym mógł zdjąć głowice? Może mógł by mi ktoś dokładnie opisać przebieg mile widziane jakieś fotki. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2010, 19:51
|
|
|
Jeśli auto kopci na czarno, to nie byłbym wcale takie pewien, że to uszczelka pod głowicą...
Jeśli jednak chcesz koniecznie rozbierać głowicę, w ogromnym uproszeniu do zdemontowania masz:
- paski wspomagania i alternatora,
- koło pasowe wału korbowego,
- obie pokrywy paska rozrządu,
- pasek rozrządu,
- zębatka wałka rozrządu,
- kable zapłonowe,
- pokrywa zaworów,
- panewki wałka rozrządu,
- wałek rozrządu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2010, 22:39
|
|
|
Do listy gregorbu, dopisałbym jeszcze kolektor ssący i kolektor wydechowy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Alban
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 03-02-2010, 22:45
|
|
|
I tu mam pytanie dotyczące kolektora wydechowego, jak odłączyć go od reszty wydechu? Odkręciłem śruby przykręcone do głowicy i nic wiecej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:00
|
|
|
Do kolektora wydechowego przykręcona jest jeszcze dwururka, która póżniej schodzi się w pojedyncza rure, takze mozesz ja odkrecic, ale najlepiej z kanału i dobra, pasowną nasadka szesciokatna.
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2010, 07:41
|
|
|
Oczywiście, zapomniałem o kolektorach. Tytułem uzupełnienia - kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami 14. |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 04-02-2010, 16:35
|
|
|
gregorbu napisał/a: | kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami |
Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać,acha jest jeszcze "coś"od wody (lewy tył głowicy) co trzeba odkręcić bo głowica nie zejdzie.A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2010, 18:39
|
|
|
biriapro napisał/a: | Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać | Trzeba, bo inaczej go nie ruszysz. Jest mocowany do głowicy szpilkami, a te są właśnie w głowicy.
biriapro napisał/a: | A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać | To jak zdejmiesz głowicę? Trzyma ją również pasek rozrządu. |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 05-02-2010, 17:10
|
|
|
Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2010, 11:17
|
|
|
biriapro napisał/a: | Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz. | Pewnie, możesz również przeciąć pasek. Żaden problem. Problem pojawia się w momencie składania wszystkiego do kupy. Znaczniki muszą się przecież odpowiednio układać, a wał lubi się przekręcić i jeden-dwa ząbki przy napinaniu paska. Tak czy inaczej konieczne jest więc zdejmowanie koła pasowego. |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:36
|
|
|
Nie wiem w czy robisz problem bo osobiście nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem uszczelke pod głowicą,odkręcasz górną osłonę paska rozrządu,poluzowujesz napinacz,długim śrubokrtem odchylasz napinacz i pasek spada,a co do znaczników to są jeszcze lepiej widoczne gdyż nie demontujesz dolnej osłony paska.Naprawde da się, zresztą możesz spróbować u siebie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:40
|
|
|
Nie lepiej zostawić kolektor ssący i zdemontować głowicę razem z kolektorem ?
Wystarczy odpiąć linkę gazu, paliwo i uziemienie z tego co wiem |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Alban
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 07-02-2010, 23:47
|
|
|
Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu? |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 08-02-2010, 09:01
|
|
|
Musisz zajrzeć do manuala bo ciężko wytłumaczyć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2010, 10:15
|
|
|
Alban napisał/a: | Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu? |
Znacznik wału - na bloku, nad zębatką wału, na ok. godz. 1-2.
Znacznik wału - na dolnej obudowie rozrządu, oznaczenie T.
Znacznik wałka rozrządu - na głowicy, na ok. godz. 10-11. |
|
|
|
 |
|