Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę?
Autor Wiadomość
Alban 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 03-02-2010, 18:32   [CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę?

Witam wszystkich jestem tutaj nowy, mam problem bo leci mi olej po skrzyni i auto kopci na czarno (lancer 1.6 16v 1994r ) wiem że to na 100% uszczelka pod głowicą i mam pytanie co trzeba dokładnie ściągnąć żebym mógł zdjąć głowice? Może mógł by mi ktoś dokładnie opisać przebieg mile widziane jakieś fotki.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2010, 19:51   

Jeśli auto kopci na czarno, to nie byłbym wcale takie pewien, że to uszczelka pod głowicą...
Jeśli jednak chcesz koniecznie rozbierać głowicę, w ogromnym uproszeniu do zdemontowania masz:
- paski wspomagania i alternatora,
- koło pasowe wału korbowego,
- obie pokrywy paska rozrządu,
- pasek rozrządu,
- zębatka wałka rozrządu,
- kable zapłonowe,
- pokrywa zaworów,
- panewki wałka rozrządu,
- wałek rozrządu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2010, 22:39   

Do listy gregorbu, dopisałbym jeszcze kolektor ssący i kolektor wydechowy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Alban 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 03-02-2010, 22:45   

I tu mam pytanie dotyczące kolektora wydechowego, jak odłączyć go od reszty wydechu? Odkręciłem śruby przykręcone do głowicy i nic wiecej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2010, 23:00   

Do kolektora wydechowego przykręcona jest jeszcze dwururka, która póżniej schodzi się w pojedyncza rure, takze mozesz ja odkrecic, ale najlepiej z kanału i dobra, pasowną nasadka szesciokatna.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2010, 07:41   

Oczywiście, zapomniałem o kolektorach. Tytułem uzupełnienia - kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami 14.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 04-02-2010, 16:35   

gregorbu napisał/a:
kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami

Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać,acha jest jeszcze "coś"od wody (lewy tył głowicy) co trzeba odkręcić bo głowica nie zejdzie.A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2010, 18:39   

biriapro napisał/a:
Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać
Trzeba, bo inaczej go nie ruszysz. Jest mocowany do głowicy szpilkami, a te są właśnie w głowicy.
biriapro napisał/a:
A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać
To jak zdejmiesz głowicę? Trzyma ją również pasek rozrządu.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 05-02-2010, 17:10   

Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz.
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2010, 11:17   

biriapro napisał/a:
Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz.
Pewnie, możesz również przeciąć pasek. Żaden problem. Problem pojawia się w momencie składania wszystkiego do kupy. Znaczniki muszą się przecież odpowiednio układać, a wał lubi się przekręcić i jeden-dwa ząbki przy napinaniu paska. Tak czy inaczej konieczne jest więc zdejmowanie koła pasowego.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 06-02-2010, 19:36   

Nie wiem w czy robisz problem bo osobiście nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem uszczelke pod głowicą,odkręcasz górną osłonę paska rozrządu,poluzowujesz napinacz,długim śrubokrtem odchylasz napinacz i pasek spada,a co do znaczników to są jeszcze lepiej widoczne gdyż nie demontujesz dolnej osłony paska.Naprawde da się, zresztą możesz spróbować u siebie :) :mrgreen:
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-02-2010, 19:40   

Nie lepiej zostawić kolektor ssący i zdemontować głowicę razem z kolektorem ?
Wystarczy odpiąć linkę gazu, paliwo i uziemienie z tego co wiem :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Alban 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v CB4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 07-02-2010, 23:47   

Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu?
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 08-02-2010, 09:01   

Musisz zajrzeć do manuala bo ciężko wytłumaczyć.
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2010, 10:15   

Alban napisał/a:
Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu?

Znacznik wału - na bloku, nad zębatką wału, na ok. godz. 1-2.
Znacznik wału - na dolnej obudowie rozrządu, oznaczenie T.
Znacznik wałka rozrządu - na głowicy, na ok. godz. 10-11.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.