Carisma gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2010, 17:50 Carisma gaśnie
|
|
|
Witam, panowie wiem ze temat juz wałkowany, ale jakoś nie mogłem znaleść konkretnej odpowiedzi być moze nie istnieje. Od jakiegoś czasu brzydka rzecz się stała z silnikiem, mianowicie gaśnie na biegu jałowym, lub po wciśnięcku sprzęgła. Usterka charakteryzuje się mocniej gdy mam zimny silnik, cheak sie nie świeci. Gdy silnik jest cieply a ja dojeżdzam do skrzyżowania spokojnie i hamuje go silnikiem wciskając sprzegło w momęcie gdy wskazowka opiera się na 1000 obr/min to w 70% nie zgaśnie. czasem zatrzymam sie silnik pracuje obroty skoczą same do góry po czym spadna do 0. Pryskałem STP do trąby słonia przez chwile myslalem ze lepiej niestety tylko myslalem. Odłączałem przepływomierz obroty wtedy trzymaly sie równo na pierwszej kresce od dołu ale nie gasł (albo nie sprawdziłem do konca). Nawet jak stoi na wolnuch i chodzi (wydaje sie ze idealnie) to po przygazowaniu delikatnie do 2000 obr/min i puszczeniu gazu obroty znow spadaja do 0. Ktoś ma jakis pomysl? Dodam, że w obecniej chwili zbytnio nie mam kasy na naprawe. |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
mephisto
Mitsumaniak Sławek

Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 387 Skąd: Niemcy/Police
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:24
|
|
|
zresetuj kompa i ustaw obroty, jezeli to nie pomorze to sprobuj wyczyscic przepustnice, bo mozesz miec zasyfiona, ale po czyszczeniu przepustnicy tez musisz uczyc obrotow, wszystkie procedury znajdziesz na forum. |
_________________ Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 |
|
|
|
 |
gfilipki [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:51 Re: Carisma gaśnie
|
|
|
Witam.
U mnie podobne objawy były w wypadku uszkodzenia komputera sterującego pracą silnika.
A też po drodze miałem czyszczoną przepustnicę, silnik krokowy, czyszczone bypasy, w końcu też wymieniałem przepustnice z silnikiem krokowym.
Dopiero po wymianie komputera wszystkie objawy wreszcie ustąpiły i samochód wreszcie odzyskał pełną sprawność.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w zlokalizowaniu usterki. |
|
|
|
 |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:23
|
|
|
ok czyscilem przepustnice mam nadzieje ze wystarczajaco dobrze, resetowalem kompa ale przed czyszczeniem, jutro sprobije zresetowac i dam znac czy cos sie zmienilo.
Cytat: | U mnie podobne objawy były w wypadku uszkodzenia komputera sterującego pracą silnika |
czy wtedy świecił sie cheack?? czy diagnostyka silnika to wykaże?? |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
gfilipki [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2010, 22:14
|
|
|
Cytat: | U mnie podobne objawy były w wypadku uszkodzenia komputera sterującego pracą silnika |
Cytat: | czy wtedy świecił sie cheack?? czy diagnostyka silnika to wykaże?? |
W czasie całej "przygody" z obrotami to tylko na samym początku - jeszcze przed wymianą przepustnicy zapalała się kontrolka silnika i wychodził błąd związany ze strumieniem dolotowym powietrza ( było podejrzenie złej pracy silnika krokowego).
Po wymianie kompletu przepustnicy i krokowca, błędy już więcej się nie pojawiły a i tak przygasał na zimnym silniku.
U mnie jak już pisałem pomogła dopiero wymiana komputera.
Myślę, że na forum przekopałem w tym czasie chyba wszystkie wątki związane z tym problemem i każdy poważniejszy przypadek ( czyli nie tylko czyszczenie przepustnicy ) z obrotami jak już dało się rozwiązać to za każdym razem była inna przyczyna.
Pozdr. |
|
|
|
 |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2010, 00:04
|
|
|
a ile cie kosztowala wymiana krokowca, prepustnicy no i komputera musze wiedziec ile kasy ukraść z banku |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
gfilipki [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2010, 07:44
|
|
|
Siero19 napisał/a: | a ile cie kosztowala wymiana krokowca, prepustnicy no i komputera musze wiedziec ile kasy ukraść z banku |
Ja wszystkie te części poszukiwałem przez Allegro.
Komplet przepustnica + krokowy pewnie gdzieś w okolicach 250 - 300 zł.
Komputer udało mi się na Allegro wyszukać u jednego z naszych forumowiczów to kosztował mniej niż 200 zł.
Jeśli chodzi o robociznę - to niewiele tu pomogę, bo ze względu na ciągłość usterki przy wymianie tych wszystkich elementów nie zawsze za pracę w serwisie płaciłem.
No niestety ale jak się zacznie sumować poszczególne części, które mogą być przyczyną to wyjdzie niezła sumka.
Ja niestety miałem pecha i dopiero jeden z ostatnich elementów które wymieniałem okazał się uszkodzony, to i koszty były dość duże.
Pozdr. |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 16-02-2010, 10:26
|
|
|
gfilipki a powiedz mi nie miałes problemów z immo po wymianie komputera?na co zwróciłes uwagę przy kupnie?na jakie parametry zwrócić uwagę?ja wymieniałem u siebie kompletną przepustnice bo miałem wyzej wymienione problemy,silnik nie gasnie lecz falowanie obrotów nie ustąpiło. |
|
|
|
 |
gfilipki [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2010, 10:40
|
|
|
W moim modelu komputer steruje tylko silnikiem i nie ma powiązania z immo. Ale ja mam rocznik 97.
Co do numeru komputera - mój mechanik po numerze VIN sprawdził mi w katalogu jakiego konkretnego modelu szukać. Można też wymontować go z samochodu i samemu sprawdzić bo nie jest on trudno dostępny z przodu z prawej strony. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-02-2010, 10:45 Re: Carisma gaśnie
|
|
|
gfilipki napisał/a: | Witam.
U mnie podobne objawy były w wypadku uszkodzenia komputera sterującego pracą silnika.
A też po drodze miałem czyszczoną przepustnicę, silnik krokowy, czyszczone bypasy, w końcu też wymieniałem przepustnice z silnikiem krokowym.
Dopiero po wymianie komputera wszystkie objawy wreszcie ustąpiły i samochód wreszcie odzyskał pełną sprawność.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w zlokalizowaniu usterki. |
I ja mam problemy z komputerem i gaśnięciem silnika. Na szczęście dzieje się to tylko na pół zimnym silniku i wrzuceniu D lub R. Komputer był naprawiany w serwisie - nic to nie pomogło, a jestem biedniejszy o 800zł. Na szczęście jest na to gwarancja, więc albo mi to zrobią albo poproszę o zwrot kasy. Na wszelki wypadek kupiłem już drugi zestaw komputer, immo i stacyjka i mam nadzieję, że wymiana rozwiąże problem bo na naprawę raczej nie liczę...
[ Dodano: 16-02-2010, 10:48 ]
kozuch2 napisał/a: | gfilipki a powiedz mi nie miałes problemów z immo po wymianie komputera?na co zwróciłes uwagę przy kupnie?na jakie parametry zwrócić uwagę?ja wymieniałem u siebie kompletną przepustnice bo miałem wyzej wymienione problemy,silnik nie gasnie lecz falowanie obrotów nie ustąpiło. |
Musisz kupić komputer z tym samym numerem fabrycznym (sprawdzisz w CAPSie), plus immo i stacyjka z kluczykiem. Inaczej może nie zadziałać. Ja początkowo kupiłem sam komputer i auto nawet się nie chciało odezwać po wymianie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 16-02-2010, 12:28
|
|
|
no to wychodzi ze duzo kasy by poszło,tak myslałem ze nie podejdzie kupic samego komputera,mam rocznik 98 GDI,wiec chyba komputer jest razem z immo. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-02-2010, 19:05
|
|
|
kozuch2 napisał/a: | no to wychodzi ze duzo kasy by poszło,tak myslałem ze nie podejdzie kupic samego komputera,mam rocznik 98 GDI,wiec chyba komputer jest razem z immo. |
Ale to nie są znowu takie duże koszty. Wiadomo, są na Allegro zdziercy co chcą 300 lub więcej za samo ECU. Ja kupiłem komplet u Pana, który prowadzi sklep z częściami tylko do Mitsu za 250zł. Mogę podać namiary jak potrzeba.
Ale skoro piszesz, że masz komputer zintegrowany z immo to odpadnie Ci kupno immo i stacyjki. Ja mam wersje po lifcie i tam już te rzeczy są oddzielnie. Podaj VIN, jeśli chcesz, to sprawdzę jak to jest u Ciebie. Ewentualnie szukaj sam tutaj:
http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll?SelVIN&vin= |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 16-02-2010, 21:32
|
|
|
mój vin XMCLNDA2AWF091002 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:22
|
|
|
Według CAPSa Twój sterownik powinien posiadać numer MD355869 i immobiliser masz jednak w oddzielnej skrzyneczce - może mieć numery MR309663 lub MR309681. Z tym, że musisz kupić komplet z tego samego samochodu bo, jak mi ktoś tłumaczył, przy pierwszym uruchomieniu immobiliser przesyła jakiś unikalny kod do ECU, który ten sobie zapisuje i przy zmianie któregokolwiek elementu na inny auto nie zapali. Tego kodu w ECU podobno nie da się nadpisać.
P.S. Leży kilka takich sterowników na Allegro, w tym jeden od tego człowieka, od którego ja kupowałem i którego mogę polecić. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 16-02-2010, 23:38
|
|
|
dzieki Moomin
myslałem ze moze uda sie tylko sam komputer podmienic. Ztego co rozumiem to musiałbym wymienic ECU immo,stacyjkę no i dalej klucze.Jednak trochę roboty jest i kilka stówek mniej. |
|
|
|
 |
|