[MSS 1.3] [SILNIK] Piszczenie spod maski |
Autor |
Wiadomość |
słoik
Mitsumaniak
Auto: MSS 2000 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2010, 12:00 [MSS 1.3] [SILNIK] Piszczenie spod maski
|
|
|
Witam
Mam problem, iż zaraz po odpalaniu, aż do nagrzania silnika w trakcie jazdy wydobywają się dziwne piski. Nie wiem czy to sprzęgło czy cosik np z głowicą silnika.
Proszę o pomysły co to może być |
Ostatnio zmieniony przez cns80 05-03-2010, 11:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-02-2010, 16:54
|
|
|
Witamy na forum. A może to rolka prowadząca lub napinająca pasek alternatora? Rozrząd wymieniałeś? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 11-02-2010, 17:22
|
|
|
słoik, w moim MSS to był pasek alternatora. Po wymianie ustało .
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
słoik
Mitsumaniak
Auto: MSS 2000 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2010, 08:25
|
|
|
Rozrząd był wymieniany przy 130 tyś a obecnie przejechane ma 170. Ale sprawdzę jeszcze osprzęt alternatora. Mam nadzieję, że to nie będzie nic poważnego |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2010, 09:27
|
|
|
Ostatnio znajomy miał taki problem w DID. Zamawiałem mu obydwie rolki do alternatora(napinającą i prowadzącą) u JAPANEZE... Może to być również pasek-jak kolega halbog wcześniej napisał. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
Ostatnio zmieniony przez Andrew 12-02-2010, 09:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2010, 09:28 Re: Piszczenie spod maski
|
|
|
słoik napisał/a: | Witam
Mam problem, iż zaraz po odpalaniu, aż do nagrzania silnika w trakcie jazdy wydobywają się dziwne piski. Nie wiem czy to sprzęgło czy cosik np z głowicą silnika.
Proszę o pomysły co to może być |
Witam. A czy może przypadkim nie przypomina to takiego świergotu narastającego razem z obrotmi, az do nagrzania? |
|
|
|
 |
słoik
Mitsumaniak
Auto: MSS 2000 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2010, 14:01
|
|
|
osiem właśnie jest tak jak mówisz, z tym wyjątkiem, że czasami po rozgrzaniu też potrafi poświergotać. (nie mogłem znaleźć odpowiedniego określenia tego dźwięku ) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2010, 14:38
|
|
|
słoik, tak jak pisaliśmy, szukaj przyczyny w pasku lub w rolkach... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2010, 15:48
|
|
|
andrew84 napisał/a: | słoik, tak jak pisaliśmy, szukaj przyczyny w pasku lub w rolkach... |
Niestety nie koniecznie
U mnie jest to łozysko na wałku głównym w skrzyni. Tez czasami świergoli nawet po rozgrzaniu. Rada jest jedna - przynajmniej u mnie. Trza wyjąc skrzynie i wymienić łożysko. Ale to za duzo zachodu, więc mam to w nosie. Niech se piszczy. Jak sie rozwali to trudno. I tak mam juz dosyć tego auta. Pozdr. |
|
|
|
 |
słoik
Mitsumaniak
Auto: MSS 2000 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-02-2010, 14:09
|
|
|
No to generalnie mnie zaniepokoiłeś Mam nadzieję że to jednak napinacze alternatora lub sam pasek. Dam go w tym tygodniu do znajomego to się okaże. Generalnie ja autko kupiłem we wrześniu i i jestem z niego zadowolony i mam zamiar nim troszkę pojeździć, więc trzeba będzie wyeliminować ten problem.
Osiem a znasz może orientacyjny koszt takiej naprawy gdyby się okazała skrzynia biegów?? |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-02-2010, 14:39
|
|
|
słoik napisał/a: | No to generalnie mnie zaniepokoiłeś Mam nadzieję że to jednak napinacze alternatora lub sam pasek. Dam go w tym tygodniu do znajomego to się okaże. Generalnie ja autko kupiłem we wrześniu i i jestem z niego zadowolony i mam zamiar nim troszkę pojeździć, więc trzeba będzie wyeliminować ten problem.
Osiem a znasz może orientacyjny koszt takiej naprawy gdyby się okazała skrzynia biegów?? |
Przede wszystkim to nikt tego nie chce zrobić. Odsyłają do speców od skrzyń, tyle, że...w Łodzi nie ma takich speców. Przynajmniej ja nie znalazłem (moze za mało szukałem). W kazdym razie trzeba wyjąć sktzynie i ja rozebrać. Tak mi przynajmniej powiedział mechanik. Wymiana + Łożysko + olej to ok 1000 zł. Więc sobie darowałem. Cos tam jeszcze gadali, że przy okazji wymiany to jeszcze sa inne rzeczy do wymiany a to jeszcze bardziej podnosi koszt. Więc sobie jeżdże. A tak przy okazji to nie jeździlem jeszcze bardziej awaryjnym samochodem. Nawet maluch mi się mniej psuł. A auto ma 61000 km i kupione w 2003 w slonie, dbane itd. I właśnie dlatego, że dbane to może się rypie... |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2010, 15:26
|
|
|
Akurat to nic dziwnego, że maluch się mniej psuł... to tylko mnie utwierdza w przekonaniu, że (jak zresztą widać) pojęcie o technice masz nieszczególne
druga sprawa, że samochod masz ledwo rok, wiec skad mialbys wiedziec, ze było dbane... |
_________________
 |
|
|
|
 |
słoik
Mitsumaniak
Auto: MSS 2000 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-02-2010, 16:03
|
|
|
Wiesz co z awaryjnością to nie chce się wypowiadać, ale ja mam swojego powiedzmy pół roku, i oprócz tego świergotania to nic się w nim nie psuje a ma przejechane ponad 170 tyś. Generalnie jestem z tego auta strasznie zadowolony bo w te największe mrozy ani razu mnie nie zawiódł a przy małym dzieciu to niezmiernie ważna cecha samochodu jak dla mnie.
Szczerze mówiąc 1000 zł to strasznie drogo. Jak patrzyłem na koszt łożyska to kosztuje około 200 zł to 800 wychodzi za olej i robociznę. Muszę podjechać do swojego mechanika i niech mi wyliczy ile by to kosztowało.
Ale dzięki za podpowiedź. Będę wiedział na co zwrócić uwagę mechanikowi. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-02-2010, 16:26
|
|
|
Kolego słoik, to nie jest na 100% defekt skrzyni... Zajmij się tym, o czym pisałem, najpierw nowy pasek, jak nie pomoże rolki i będzie cisza... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-02-2010, 21:43
|
|
|
xjacobs napisał/a: | Akurat to nic dziwnego, że maluch się mniej psuł... to tylko mnie utwierdza w przekonaniu, że (jak zresztą widać) pojęcie o technice masz nieszczególne
druga sprawa, że samochod masz ledwo rok, wiec skad mialbys wiedziec, ze było dbane... |
Nie chciałbym wchodzić w dyskusję bez sensu ale z całym szacunkiem dla Twojej osoby smieszą mnie wypowiedzi w takim stylu. Jezeli mogę zapytać, to na jakiej podstawie sadzisz, ze się nie znam na mechanice. A po drugie czemu to nic dziwnego, że maluch się mniej psuł...? |
|
|
|
 |
|