[3.2 DID] Wspomaganie ukł. kierowniczego |
Autor |
Wiadomość |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:13 [3.2 DID] Wspomaganie ukł. kierowniczego
|
|
|
Witam
Mam problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego. (3,2 DID long 2002 r.) Po założeniu nowych zimowych opon (Yokohama) ruszjąc ciężko chodzi kierownica. Jak rozgrzeje się silnik wszystko jest ok. Może to sprawka ostrej zimy !!!, a może coś innego ?. Pojemnik z płynem pełny, kolor czerwony. Może to oznaka "podającej" pompy ???. Prosze o radę doświadczonych kolegów.
pozdrawiam
Henryk |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 20-12-2009, 22:43 Re: Wspomaganie ukł. kierowniczego
|
|
|
Henryk napisał/a: | Witam
Mam problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego. (3,2 DID long 2002 r.) Po założeniu nowych zimowych opon (Yokohama) ruszjąc ciężko chodzi kierownica. Jak rozgrzeje się silnik wszystko jest ok. Może to sprawka ostrej zimy !!!, a może coś innego ?. Pojemnik z płynem pełny, kolor czerwony. Może to oznaka "podającej" pompy ???. Prosze o radę doświadczonych kolegów.
pozdrawiam
Henryk |
Na zimnym płyn jest za gęsty i pompka nie może zassać potrzebnej ilości...a jak nie zassie to i nie pchnie do przekładni kierowniczej co wiąże się z brakiem wspomagania. Robi się coś takiego jakby zapowietrzona była pompa spomagania. Będzie cieplej to problem sam ustanie. Hydraulika rządzi się swoimi prawami...:wink: |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 22-12-2009, 18:45
|
|
|
Jest cieplej - jest ok.
Dzięki
Henryk |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-02-2010, 01:01 Re: Wspomaganie ukł. kierowniczego
|
|
|
Henryk napisał/a: | Witam
Mam problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego. (3,2 DID long 2002 r.) Po założeniu nowych zimowych opon (Yokohama) ruszjąc ciężko chodzi kierownica. Jak rozgrzeje się silnik wszystko jest ok. Może to sprawka ostrej zimy !!!, a może coś innego ?. Pojemnik z płynem pełny, kolor czerwony. Może to oznaka "podającej" pompy ???. Prosze o radę doświadczonych kolegów.
pozdrawiam
Henryk |
Jak sprawują ci się te opony? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 14-02-2010, 16:04
|
|
|
Opony są dobre. Zima sroga, dużo śniegu a ja nigdzie się nie zakopałem, wszędzie podjeżdzam pomiimo ostrych podjazdów w górzystym terenie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-02-2010, 22:51
|
|
|
mi się wydaje, ze jak na jezdnio jest trochę lodu to lekko tyłem rzuca. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Henryk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 15-02-2010, 22:09
|
|
|
Mam opony zimowe "Yokohama GO72 Geolandar i/T+ 265/70 R16 112 Q " Samochód
na śniegu nie zarzuca - nawet jak ostro przygazuję. Na lodzie - faktycznie tył lekko lata. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-02-2010, 08:14
|
|
|
Henryk napisał/a: | Mam opony zimowe "Yokohama GO72 Geolandar i/T+ 265/70 R16 112 Q " Samochód
na śniegu nie zarzuca - nawet jak ostro przygazuję. Na lodzie - faktycznie tył lekko lata. |
Na L200 mam opony Cuper i jak tym jadę w takich samych warunkach to nic się nie dzieje, nawet na lodzie. I zastanawiam się czy opony sa lepsze czy konstrukcja auta inna, że to zjawisko w l200 nie występuje. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2010, 23:33
|
|
|
Może być problem z przekładnią kierowniczą. Wymiana opon to tylko zbieg okoliczności. Problem raczej sam nie zniknie a będzie narastał.
Jeżeli stwierdzisz, że wspomaganie przyłapuje na zakręcie i nagle puszcza to będzie znak do natychmiastowej regeneracji przekładni lub wymiany. Używaną można kupić za ok. 1400 zł. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-02-2010, 00:07
|
|
|
boszden napisał/a: | Może być problem z przekładnią kierowniczą. Wymiana opon to tylko zbieg okoliczności. Problem raczej sam nie zniknie a będzie narastał.
Jeżeli stwierdzisz, że wspomaganie przyłapuje na zakręcie i nagle puszcza to będzie znak do natychmiastowej regeneracji przekładni lub wymiany. Używaną można kupić za ok. 1400 zł. |
Nie jest to możliwe jesli chodzi o przekładnie. Nawiasem mówiąc przekładni mam ok 15 szt, w tym dwie nowe. No i stanowisko do diagnostyki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2010, 00:17
|
|
|
Cóż, upieram się.
Problem znam z autopsji i rozwiązanie też. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-02-2010, 07:23
|
|
|
tak, tylko że ja piszę o pajero, które ma przejechane 37 tys.. Gdybyś wspominał o tylnych tulejach to bym zrozumiał, Ale nie spotkałem wyrobionej maglownicy poniżej 180 tys. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2010, 09:40
|
|
|
Nie jest problem w wyrobionej maglownicy tylko z przeniesieniem wspomagania |
|
|
|
 |
slawas1
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 39 Skąd: gorzów wlkp.
|
Wysłany: 18-02-2010, 14:03
|
|
|
nie będę rozpoczynał nowego tematu tylko tu dopiszę mój problem ze wspomaganiem
od pewnego czasu przy biegu jałowym silnika czasem ciężko chodzi wspomaganie
bardziej jest to widoczne gdy skręcam i obroty silnika spadają z wyższych do poziomu biegu jałowego
kiedy obroty się ustabilizują na biegu jałowym to już jest ok, skręca poprawnie
troche to zaczyna sie robić niebezpieczne bo jadąc po zakręcie i odejmując gaz zaczynam tracić wspomaganie
zatem pompa czy przekładnia? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-02-2010, 14:06
|
|
|
slawas1 napisał/a: | nie będę rozpoczynał nowego tematu tylko tu dopiszę mój problem ze wspomaganiem
od pewnego czasu przy biegu jałowym silnika czasem ciężko chodzi wspomaganie
bardziej jest to widoczne gdy skręcam i obroty silnika spadają z wyższych do poziomu biegu jałowego
kiedy obroty się ustabilizują na biegu jałowym to już jest ok, skręca poprawnie
troche to zaczyna sie robić niebezpieczne bo jadąc po zakręcie i odejmując gaz zaczynam tracić wspomaganie
zatem pompa czy przekładnia? |
Raczej Pompa, sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|