 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Ecli '93 silnik, regulacja, proszę o pomoc was, f |
Autor |
Wiadomość |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-04-2009, 02:51 [1G 90-94] Ecli '93 silnik, regulacja, proszę o pomoc was, f
|
|
|
Witam
Jestem nowy na forum jak i nowym użytkownikiem mojego kochanego kliperka...
mam 20 lat i 19 stycznia kupiłem Cliperka '93 po lifcie na gazie Stag300 i drugiego cliperka na części (okazjonalnie to się skusiłem)...
Z waszego forum bardzo wiele się nauczyłem, zczytałem błąd CE po przełączeniu na gaz... ustawiłem wolne obroty... zrobiłem sleeping eyes (mam amerykańskie klosze z przodu i jeżdżę na zamkniętych), jednak BŁAGAM O POMOC
chodzi mi konkretnie o pomoc w regulacji, bo części mam, tylko co wymienić a co i jak ustawić...
pytania:
1. jeśli chodzi o TPS to na całkiem otwartej mam 4,85V a ma być 5V, ustawiłem IPS tak aby na czujniku na wolnych było 10% czyli 0,50V ale czy jest to dobre ustawienie jeśli na full mam niecałe 5? przyda sie i pomoże regulacja położenia tego TPS'a?
2. jeśli ustawiłem wolne obroty na 850 na ciepłym silniku, wyczyściłem przepustnice i wszystko to co opisywał Krzyzak na swojej wspaniałej stronie, i na gorącym silniku idzie jak igła, równe 850, ale jak włącze światła itp itd to spada i spada... do 550 przy klimie halogenach i ogrzewaniu szyby+lusterek... tak samo rano na zimno, nawet bez obciążenia światłami itd ma niskie obroty.... czy silnik krkokowy nie powinien podnieść obrotów? jak sprawdzić aktualną jego pozycję i sprawdzić czy działa prawidłowo?...
3. do Staga300 interfejs mam, komputer z USB i RS232 jest tylko że ze sterownika gazu dowiem sie o silniku tylko jakie są czasy poszczególnych wtryskiwaczy benzynowych, napięcie instalacji i napięcie sond lambda ale czym i gdzie podpiąć kompa do komputera ECU żeby można było wiedzieć wszystko co się dzieje... ktoś na forum mówił że ma takie coś tylko gdzie to dostane za ile, gdzie podpiąć i jaki program do tego??
Mój ojciec kupił tego miśka 15 lat temu, sprzedał w polske po 3ech latach, ja odkupiłem ten sam egzemplaż, dokładnie ten sam, jak ojciec go zobaczył to się rozpłakał...
Nie katuję go, nie ścigam się, nie robie dziur i nie pale w aucie, codziennie patrzę na jego stan, każdy weekend spędzam z nim w garażu, to czyszcząc to poprawiając stan blach...
Chcę aby był to przykład idealnego cliperka w idealnym stanie, nigdy go nie sprzedam, chcę by świecił przykładem jak trzeba o takie cuda dbać!!!
proszę o pomoc was, którzy jak ja, kochacie te piękne auta.... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 13-04-2009, 23:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-04-2009, 23:53
|
|
|
ad1. Moim zdaniem jest OK.
ad2. Ewidentnie padł krokowy.
ad3. Odezwij się do mnie na PW lub GG. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:21 re
|
|
|
wiem że mi padł krokowy, jak to pisałem to już wiedziałem tylko było święto i nie chciałem iść do garażu... krokowy miał jeden zwój padnięty, wyciągłem z drugiego silnika, i sie okazało że też padł jeden obwód ale inny, 2 dobre cewki wsadziłem do jednej obudowy i zamontowałem do siebie, tamte dwie uszkodzone cewki naprawiłem przy pomocy drucików, nożyka do tapet i lutownicy (jak mój ojciec miał eclipsa to też padła, sam naprawił bo wtedy kosztowała majątek bo trzeba było ściągać ze stanów) podpowiedział mi jak to zrobić, naprawiłem obie, sprawdziłem i wsadziłem do szuflady, może sie kiedyś przyda
jak coś to w okolicach bielska, moge komuś spróbować też cewke naprawić teraz chodzi ideał, ale chce żeby chpodził jeszcze lepiej,..;. czyszczenie kolektora i przepustnicy ciąg dalszy |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 14:17
|
|
|
Ad.1 jest ok. Napięcie jest prawidłowe. Na palmie pewnie będzie widać, że przy maksymalnych obrotach jest 99% uchylona przepustnica. Ja także tak mam. Na wolnych ma być ok. 10%. Palm pokazuje w % a nie w Voltach.
Ad.2. ewidentnie krokowy nie działa. Możesz sprawdzić czy opór na cewkach między poszczególnymi pinami jest prawidłowy. Ma być ok. 30 om, a między skrajnymi 60 om. Wszystkie kombinacje poziomo się sprawdza. Jest 6 pinowy. U mnie krokowy był ok, ale w komputerze kolega Bartek przelutować musiał cały układ odpowiedzialny za to i zaczęło działać. Wcześniej żadne sygnały z ECU nie docierały do krokowego więc nic nie podbijał. Przy wyłączeniu klimy czy świateł powinien podbić obroty i znów powrócić do 850. Zimny powinien mieć automatycznie wyższe obroty (tzw. ssanie automatyczne). Po osiagnięciu temperatury odpowiedniej znów powinno być 850.
Ad.3. nie znam się na STAG-u. Jedynie w AL700 mogę coś pomóc. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2009, 15:02
|
|
|
Jeszcze raz
drogi forumowiczu cy_cek, czemu nie przeczytałeś mojego posta ostatniego zanim napisałeś swojego? teraz z silniczkiem krokowym jest wszytko ok(odpalam na zimnym 1500rpm przez 10 sekund, potem przez 30 sekund około1100 i po nastepnych 30s już 850, włączysz klime, światła, wszystko na full, ogrzewanie szyby+lusterek i dalej 850) silnik chodzi idealnie i super równo, ale wiem że może być jeszcze lepiej
odnośnie ad3, nie chodziło o połączenie do Staga300 tylko do ECU w celu odczytu większej ilości danych o pracy silnika niż daje mi sterownik gazu... nie poda mi kąta wyprzedzenia zapłonu ani info z knocksensora i wielu innych które są mi potrzebne do idealnej kalibracji na benzynie względem oryginału oraz super dopasowania pracy instalacji gazowej ;D
odnośnie tych 30ohm, cewka to drut a drut ma to do siebie że wraz ze zmianą temp, zmienia się jego impedancja, wzrasta wprost proporcjonalnie krzywą sinosuidalną względem do temperatury i tak przy 0 st.C masz 25ohm przy 20 st.C masz około 30, przy 40 st.C masz około 35. jak nagrzałem ostro silnik podczas wolnej jazdy w środku upału w południe, w komorze silnika było bardzo gorąco i od razu cewki miały równo po 38,7ohm, sprawdź sobie
co do reszty, dzisiaj czyszcze całą przepustnice, wykręcam ją, nasmaruje łożyska od silniczka krokowego i rozbiore TPS, jak ścieżka opornikowa będzie miała już wytarty rowek od styku to przestawie styk w inne miejsce aby już nie wycierało się dalej w tym samym miejscu i wyczyszcze specjalnym środkiem do potencjometrów i ustawie tak aby przy temperaturze roboczej silnika rozgrzany TPS miał taką oporność aby przeszło przez niego 100% czyli równe 5V
dzisiaj jeszcze sprawdzę kąt wyprzedzenia zapłonu lampa stroboskopową, ciekawe czy się przestawił... ustawię go na nie 5 stopni tylko na 6,5 albo 7 jeszcze przetestuję, powinien osiągnąć około 170KM na gazie przy odpowiednio zrobionej mapie najłatwiejszy tuning i łamacz przesądu że silnik na gazie jest słabszy... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2009, 11:33
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | drogi forumowiczu cy_cek, czemu nie przeczytałeś mojego posta ostatniego zanim napisałeś swojego? |
nie zauważyłem chciałem pomóc, ponieważ z silniczkami krokowymi walczyłem. Ostatnio w Galancie VR-4 E39.
zenek_bb napisał/a: | odnośnie tych 30ohm, cewka to drut a drut ma to do siebie że wraz ze zmianą temp |
ja to robię zawsze w temperaturze pokojowe zenek_bb napisał/a: | dzisiaj jeszcze sprawdzę kąt wyprzedzenia zapłonu lampa stroboskopową, ciekawe czy się przestawił... ustawię go na nie 5 stopni tylko na 6,5 albo 7 |
pamiętaj o zmasowaniu ECU. Zawsze ustawia się na 5 stopni, lepiej nic nie kombinuj wzrośnie temperatura spalania. Mogą być tylko z tego tuningu złe skutki. Auto samo zmienia zapłon na podstawie odczytów ECU. W przypadku normalnej pracy na nie zmasowanym ECU zapłon na Palmie widać jest ustawiony automatycznie przez ECU na 8-10 stopni |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:39
|
|
|
pamiętam pamiętam....
temperatura spalania wzrośnie ale na gazie powinna niewiele się zmienić, a przy wcześniejszym zapłonie gaz lepiej pracuje, mieszanka jest lepiej rozprowadzona i podobno lepiej się spala, tak czy inaczej fakt jest taki że profesjonalne instalacje 4 gen w nowych samochodach potrafią same zmienić wyprzedzenia zapłonu po włączeniu zasilania gazem, taki bajer ale dobrze skonstruowany i działa doskonale, ja na benzynie niewiele jeżdźę, a jak ustawie to idealnie to nie będę na niej wogóle jeżdzić.
jednak mam wielki problem... wczoraj wyczyściłem przepustnice... efekt? silnik chodzi tak cenzura że żałuję puki co że ją ruszałem... jezu jak żałuję... dzisiaj ciąg dalszy niestety...
śruba od wolnych wkręcona na max, silnik krokowy działa, TPS i IPS idealnie ustawione, przepustnica idealnie czysta, kable wpożądku wszystko ok... obroty falują 1300-2200, po przełączeniu na gaz cenzura ECU przestawia czasy wtrysków i silnik krokowy, a to że gaz opiera sie na czasach wtrysków benzyny też szaleje... raz ma 2500obrotów a raz gaśnie...
silnik na benzynie i na gazie zachowuje się jakby gubił iskre w każdym zakresie obrotów i przy każdym obciążeniu... normalnie mnie szlak trafia... fałszywego powietrza też nie łapie...
'jez u jezu jezu,,,,,,, KRzyzak HELP.... ;/ |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 16-04-2009, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 15-04-2009, 20:05
|
|
|
A czym czyściłeś tą przepustnice? I czy nic ci się nie dostało do tych 2 otworów co są przy przepustnicy na dole? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-04-2009, 22:56
|
|
|
czyściłem benzyną estrakcyjną, a te jak ty to nazywasz "otwory" czyli przelot przez zawór silnika krokowego oraz BYPASS termiczny też czyściłem, oczywiście z odkręconym silniczkiem....
już naprawiłem, okazało się że dostawał za dużo powietrza, tak wyczyściłem przepustnice że jest w stanie nowej, wypolerowana "moneta" przepustnicy (wymontowałem ją, wyczyściłem i wypolerowałem), wszystkie kanały idealnie czyste (czyszczone małym sztywnym pędzlem z długim włosiem) i tak dalej... trzeba było zrobic fabryczne ustawienie czyli IPS wkręcony do momentu zmasowania łącznika, potem od tego punktu 330stopni dokręcić i skontrować z siłą 2Nm ( w ten sposób ustawiona jest sama przepustnica) a potem do tego ustawia się TPS na 10% czyli 0,50V
przechodząc do sedna, jest jak nowa, więc śruba od wolnych obrotów jest wkręcona do końca (powietrze przechodzące przez silnik krokowy, bypass i minimalne szczeliny dostarcza idealną dawkę powietrza, nie potrzeba mu już dodatkowego obejścia przez śrubę)
po takim czyszczeniu stara pozycja przepustnicy przepuszcza zbyt dużo powietrza nawet przy "niby" dobrym ustawieniu TPSa
trzeba było zrobic fabryczne ustawienie czyli IPS wkręcony do momentu zmasowania łącznika, potem od tego punktu 330stopni dokręcić i skontrować z siłą 2Nm ( w ten sposób ustawiona jest sama przepustnica) a potem do tego ustawia się TPS na 10% czyli na 0,50V
fakt że teraz powietrze przechodzące przez silnik krokowy ma większy udział w całkowitym potrzebnym do pracy powietrzu, lepiej potrafi je dozować
ogólnie silnik lepiej powienien pracować, czemu powinien a nie pracuje? dobre pytanie... najprawdopodobniej po przeczyszczeniu EGR jakieś zanieczyszczenia osiadły na zaworach ssących lub świece od długiej pracy na wolnych obrotach się cenzura ale będzie dobrze...
zobaczymy co pokaże dzień jutrzejszy |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 16-04-2009, 13:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 24-12-2009, 14:32
|
|
|
Mam podobny problem jak tu wymieniony a mianowicie. Po czyszczeniu przepustnicy i regulacji wolnych obrotów (tylko przy pomocy śruby- nie mam multimetru żeby ustawić TPS więc ufam że od początku jest ustawiony OK)- komputer prawidłowo ustawiony w tryb serwisowy (wszystko zgodnie z instrukcją Krzyżaka). Po ustawieniu na 800-900 obr (niestety nie mam jak inaczej ustawić jak tylko patrząc na obrotościomierz) i przejechaniu paru kilometrów obroty znowu zaczynają falować lub spadać bardzo nisko- wszystko wraca do poprzedniego stanu. Zastanawia mnie czy jest w ogole możliwość prawidłowego ustawienia wolnych obrotów nie mając multimetru i dokładnego wskazania obr/min czy jest to już tylko kwestia szczęścia. Mało tego występuje też objaw jaki opisał Zenek_bb a mianowicie po włączeniu świateł, radia, nawiewu itd. obroty bardzo spadają i nie wracają wcale na te zadane 850 obr.
Co robić? silniczek krokowy? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-12-2009, 14:39
|
|
|
Iushiban napisał/a: | silniczek krokowy? |
Na 99% to właśnie jego wina. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 16-01-2010, 14:01
|
|
|
chyba jednak nie silniczek krokowy bo zmierzyłem napięcie i opór i jest wszystko w tolerancji. Wkłułem się też w przewody od sondy lambda i tak przewody czarne to około 12-14V (różnie), biały 0V lub jakieś pierdnięcia, niebieski 0,06 - 0,12V czy to oznacza że sonda jest do wywalenia? Kolejna kwestia ro śruba do regulacji położenia czujnika przepustnicy (na stronie krzyżaka oznaczona jako ŚRG) u mnie jest częściowo metalowa a częściowo ja wiem... chyba plastikowa lub nadlana z brązowej żywicy tzn. przy końcu który wchodzi w przepustnicę jest metalowa ale w miejscu gdzie jest krzyżyk na śrubokręt jest plastik/żywica czy to oznacza że ktoś kiedyś zjechał ostro tą śrubę i nadlał ją z żywicy czy może taka jest oryginalna? żeby było ciekawiej nie jest ona szczelna gdy nie jest wkręcona prawie całkiem, mało tego dopiero przy prawie całkowitym jej wkręceniu (5/6 zakresu) obroty przestają falować a zaczynają spadać (oczywiście w miarę wkręcania) jak to wygląda u was? Ja na razie ustawiłem obroty ale dłużej jak 2-3 tygodnie to nie udało mi się pojeździć bez ponownej regulacji (zaczynały falować). Żeby bylo szczelnie przy śrubie zaślepiam ją szczelnie uszczelką mojego patentu (naprawde jest szczelnie). |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2010, 16:19
|
|
|
Iushiban napisał/a: | niebieski 0,06 - 0,12V czy to oznacza że sonda jest do wywalenia? |
Podaj parametry pomiaru, ciepłota silnika, obroty ...
Iushiban napisał/a: | Ja na razie ustawiłem obroty ale dłużej jak 2-3 tygodnie to nie udało mi się pojeździć bez ponownej regulacji (zaczynały falować). |
Po regulacji wolnych obrotów w/g instrukcji Krzyżaka z jego strony, trzeba zrobić reset ECU i "nauczyć" auto wolnych obrotów.
Iushiban napisał/a: | chyba jednak nie silniczek krokowy bo zmierzyłem napięcie i opór i jest wszystko w tolerancji. |
Silniczek warto podmienić od kogoś, mi też się wydawało że jest OK ponieważ pomiary wychodziły spoko. Prawdopodobnie podczas pracy (wyższa temeratura otoczenia w komorze silnika) silniczek niedomagał, po podmianie falowanie ustąpiło. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:31
|
|
|
temperatura silnika zarówno podczas regulacji jak i wszystkich pomiarów to temperatura pracy przy otwartym termostacie (termostat wymieniony parę tygodni temu)czyli podejrzewam że okolo 90st. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-01-2010, 10:45
|
|
|
Iushiban napisał/a: | temperatura silnika zarówno podczas regulacji jak i wszystkich pomiarów to temperatura pracy przy otwartym termostacie (termostat wymieniony parę tygodni temu)czyli podejrzewam że okolo 90st. |
Iushiban napisał/a: | niebieski 0,06 - 0,12V czy to oznacza że sonda jest do wywalenia? |
Sonda już niedomaga, nie padła jeszcze całkiem i dlatego nie ma Check Engine. Prawidłowy zakres pracy powinien mieć górną wartość około 1V. Kabel niebieski to kabel sygnałowy i to on właśnie ma mieć odczyty 0,5-1V, kabel biały to masa, a kable w tym samym kolorze (różnie czarny, szary..) to + i - do grzałki. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|
|