Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu
Autor Wiadomość
Rafał1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-02-2019, 18:40   [3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu

Witam
Pajero 96r 3.0 v6 24v 130kw krótkie SS automat blokada tyłu R/D Lock 33x12.5x15MT może później 35, ostatnio zerwały się zęby satelity przedniego mostu przełożenie 4.636 czy satelity z mostu o innych przełożeniach podejdą do mojego?

Inna opcja to zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku, czy cały most np od 2.8td podjedzie do wału, półosi? czy kompletny

AndrzejM22 dodał w innym poście
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29,
2.8D - 4.875
3.0B - 4.875 4.875
3.0B Cabrio - 4.64
3.5B - 4.625

W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu czy auto będzie się tak samo zachowywało jak na zwykłym moście podczas jazdy po utwardzonej drodze?

Dobra znalazłem rozpiskę z calami więc 2.8 odpada bo ma niby większą średnicę
Mitsubishi
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29 (8.5”)
2.8D - 4.9 (9.5”)
3.0B - 4.875 (8.5”)
3.0B Cabrio - 4.64 (8.5”)
3.5B - 4.625 (9.5”)
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 15-02-2019, 22:37   

Rafał1988 napisał/a:
zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku


proponował bym przekładanie całych mostów , bo przekładanie wałka i koło talerzowego wiąże się ustawianiem luzu miedzy zębnego co łatwe nie jest .

Rafał1988 napisał/a:
W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu


niestety niemożliwe tylne półosie są grubsze mają 30,5 mm średnicy a przednie 28,8 mm średnicy no i sama główka mostu jest większa , także bez ostrego rzeźbienia , dorabiania półosi na zamówienie przerabiania troszkę ramy , wykonalne ale raczej nie opłacalne jak jest ARB za 4k zł albo chińczyk za 2.5k zł :D
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Rafał1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 21-02-2019, 17:53   

AndrzejM22,
Dziękuje za odpowiedz, kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą, talerz jest na 12 śrub, frezów 28 powinno być to samo się okaże.

Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe
jak by był kompletny nawet bym się nie zastanawiał włożył cały, mój jest szczelny.
zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875 czy jest sens :roll:
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 21-02-2019, 23:01   

Rafał1988 napisał/a:
kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą
.

półosie powinny pasować ,

Ale powinno się zmieniać oba mosty , również przedni mechanizm , ponieważ przez różnice przełożeń powstają ogromne naprężenia w skrzyni redukcyjnej i łatwo coś popsuć zwłaszcza na przyczepnych nawieszaniach.
Auto z załączonym napędem będzie bardzo ciężko się toczyć i ciężko będzie rozpiętość napęd ,

Rafał1988 napisał/a:
Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe


powinno się udać , ja zrobiłem tak samo :D :D .

i przypominam o wymianie przedniego mostu żeby to działano tak jak powinno

Rafał1988 napisał/a:
zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875


troszke tak
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Rafał1988 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-02-2019, 16:14   

Tak oczywiście przód też zmienię, główny powód zmiany to zerwana satelita w przednim

Tył główka już siedzi w aucie, teraz poszukiwania przodu.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.