 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu |
Autor |
Wiadomość |
Rafał1988
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-02-2019, 18:40 [3.0 V6] Zerwane zęby satelity, blokada i przełożenie mostu
|
|
|
Witam
Pajero 96r 3.0 v6 24v 130kw krótkie SS automat blokada tyłu R/D Lock 33x12.5x15MT może później 35, ostatnio zerwały się zęby satelity przedniego mostu przełożenie 4.636 czy satelity z mostu o innych przełożeniach podejdą do mojego?
Inna opcja to zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku, czy cały most np od 2.8td podjedzie do wału, półosi? czy kompletny
AndrzejM22 dodał w innym poście
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29,
2.8D - 4.875
3.0B - 4.875 4.875
3.0B Cabrio - 4.64
3.5B - 4.625
W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu czy auto będzie się tak samo zachowywało jak na zwykłym moście podczas jazdy po utwardzonej drodze?
Dobra znalazłem rozpiskę z calami więc 2.8 odpada bo ma niby większą średnicę
Mitsubishi
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29 (8.5”)
2.8D - 4.9 (9.5”)
3.0B - 4.875 (8.5”)
3.0B Cabrio - 4.64 (8.5”)
3.5B - 4.625 (9.5”) |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 15-02-2019, 22:37
|
|
|
Rafał1988 napisał/a: | zmiana przełożeń czy wystarczy przełożyć koło talerzowe z wałkiem ataku |
proponował bym przekładanie całych mostów , bo przekładanie wałka i koło talerzowego wiąże się ustawianiem luzu miedzy zębnego co łatwe nie jest .
Rafał1988 napisał/a: | W innym temacie wyczytałem, że ktoś przekładał blokadę z tylnego mostu do przodu czy faktycznie jest to możliwe bez jakiś udziwnień,
zakładając że upcham dyfer mechanizm z tylnego mostu |
niestety niemożliwe tylne półosie są grubsze mają 30,5 mm średnicy a przednie 28,8 mm średnicy no i sama główka mostu jest większa , także bez ostrego rzeźbienia , dorabiania półosi na zamówienie przerabiania troszkę ramy , wykonalne ale raczej nie opłacalne jak jest ARB za 4k zł albo chińczyk za 2.5k zł |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
Rafał1988
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 21-02-2019, 17:53
|
|
|
AndrzejM22,
Dziękuje za odpowiedz, kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą, talerz jest na 12 śrub, frezów 28 powinno być to samo się okaże.
Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe
jak by był kompletny nawet bym się nie zastanawiał włożył cały, mój jest szczelny.
zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875 czy jest sens |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 21-02-2019, 23:01
|
|
|
Rafał1988 napisał/a: | kupiłem most tył o przełożeniu z blokadą 4.875 (39/8) tylko, że sprzedający mi nie powiedział i wyjął półosie ciekawe czy moje podejdą | .
półosie powinny pasować ,
Ale powinno się zmieniać oba mosty , również przedni mechanizm , ponieważ przez różnice przełożeń powstają ogromne naprężenia w skrzyni redukcyjnej i łatwo coś popsuć zwłaszcza na przyczepnych nawieszaniach.
Auto z załączonym napędem będzie bardzo ciężko się toczyć i ciężko będzie rozpiętość napęd ,
Rafał1988 napisał/a: | Chcę spróbować wysunąć półosie ze swojego wyjąć główkę i włożyć z kupionego hehe |
powinno się udać , ja zrobiłem tak samo .
i przypominam o wymianie przedniego mostu żeby to działano tak jak powinno
Rafał1988 napisał/a: | zastanawiam się tylko czy odczuje różnicę z przełożenia 4.636 vs 4.875 |
troszke tak |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
Rafał1988
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-02-2019, 16:14
|
|
|
Tak oczywiście przód też zmienię, główny powód zmiany to zerwana satelita w przednim
Tył główka już siedzi w aucie, teraz poszukiwania przodu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|