Turbo... |
Autor |
Wiadomość |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2010, 18:59 Turbo...
|
|
|
Używając szukajki nie znalazłem analogicznego przypadku do mojego, stąd też nowy topic.
Od tygodnia pojawił się w moim autku problem podczas przyspieszania. Jadąc na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować. Nagle wzrasta - nieproporcjonalnie do przyspieszania, za chwilę opada i rośnie powoli tak jak powinna właściwie. Pierwsze co mi przyszło na myśl to objaw ślizgającego sprzęgła, lecz sprzęgło jest nowiutkie wymienione ok 4 miesiące temu. Nie czuć jakiejś znacznej utraty mocy podczas przyspieszania, ale coraz częściej zaczyna to się powtarzać, szczególnie gdy pedał gazu podczas przyspieszania wciśnięty jest niemalże do końca. Auto nie kopci jakoś znacząco. Raczej tak jak zawsze gdy się depnie. Nie zapaliła się kontrolka check engine. Co może powodować takie znaczne skoki wskazówki obrotomierza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 21:58
|
|
|
kubas, a Twojej cari nie jest przypadkiem sprzęgło hydrauliczne? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2010, 22:04
|
|
|
jest hydrauliczne, jak chyba w kazdej z tym silnikiem. Nadmieniam, że wymieniałem cały komplet: sprzęgło, docisk i wysprzęglik. Stąd też nie podejrzewam o to sprzęgła |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 22:17
|
|
|
Słuchaj w moim poprzednim galu miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, przyczyną był zapowietrzający się układ. Zmieniłem pompkę i działo się to dalej. Myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, że sprzęgło jest jakby "podparte" i dlatego kubas napisał/a: | na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować | spróbuj odpowietrzyć lub odkręć odpowietrznik i zakręć. Być może gdzieś dostaje się powietrze do układu... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2010, 17:01
|
|
|
Ok. jak dojdę jak to się robi to postaram się odpowietrzyć, choć nie sądzę żeby to było właśnie to. Mechanik przy wymianie powiedział, że wszystko działa prawidłowo i w zasadzie działało do zeszłego tygodnia. Problem pojawił się ok 8 dni temu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:57
|
|
|
A tak w ogóle to faluje wskazówka obrotomierza czy obroty silnika?? |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:10
|
|
|
Faluje wskazówka obrotomierza podczas gwałtownego przyspieszania, gdy pedał gazu wciśnięty jest do oporu. Jeśli chodzi o dźwięki wydobywające się spod maski mam wrażenie jakby to raczej syczała turbina. Nie wiem czy to będzie do końca trafne określenie, ale w trakcie gdy wskazówka obrotomierz szybko się podnosi to auto jakby przez tą chwilę troche mocniej ciągnie. Chwilę po tym jak wskazówka nieco opadnie tj. np 2600obr na ok 2200 samochód w dalszym ciągu przyspiesza ale jakby nieco wolniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:16
|
|
|
kubas, lepiej sprawdż te turbine zanim rozwali Ci pół silnika, mojemu koledze właśnie się tak stału i to jeszcze w Wigilie, turbina mu gwizdała o czym go uprzedzalem, ale on to olal, no i czekal go powazny problem, bo jak poszla turbina tak uszkodziło głowice, dosc osobliwy przypadek, ale nie ma rzeczy niemozliwych. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:25
|
|
|
robertdg napisał/a: | kubas, turbina mu gwizdała |
w każdym DiDzie gwiżdże |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:30
|
|
|
Tomashi napisał/a: | w każdym DiDzie gwiżdże | raczej nie wiesz co piszesz, turbina nie powinna gwizdac, bo oznacza to jej nieszczelnosc przewaznie, w nowym DId jak wychodzi z salonu takze powinna gwizdac wg Ciebie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:37
|
|
|
Liczyłem, że ktoś miał stricte podobny przypadek, ale chyba nie bardzo. Co do mechanika to problem w tym, że pewnie mało co który będzie wiedział o co może chodzić dopóki się coś konkretnie nie rozwali. W każdym razie chyba posłucham rad i skocze na jakąś diagnoze |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:41
|
|
|
kubas, ja bym sciagnął smoka powietrza z turbiny i sprawdził luz na wałku turbiny, oraz przejrzał wirnik kompresij, zwracajac uwage na to czy łopatki sa w całości i nie zostawiaja otarc na obudowie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2010, 21:49
|
|
|
kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje? |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2010, 22:04
|
|
|
j-rules to zdecydowanie nie to co opisujesz u siebie.
robertdg niestety taki dobry mechanik ze mnie nie jest i sam tego nie sprawdzę, ale jadąc do mechanika zasugeruje mu taki problem. Dzięki za podpowiedź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-02-2010, 22:07
|
|
|
j-rules napisał/a: | kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje? |
Czy mógłbyś rozwinąć wątek tej zacinającej się linki. Nigdy nie spotkałem sie z tym rozwiązaniem.
Obrotomierz zazwyczaj w dieslu bierze sygnał z alternatora . |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
|