Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo...
Autor Wiadomość
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 18:59   Turbo...

Używając szukajki nie znalazłem analogicznego przypadku do mojego, stąd też nowy topic.
Od tygodnia pojawił się w moim autku problem podczas przyspieszania. Jadąc na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować. Nagle wzrasta - nieproporcjonalnie do przyspieszania, za chwilę opada i rośnie powoli tak jak powinna właściwie. Pierwsze co mi przyszło na myśl to objaw ślizgającego sprzęgła, lecz sprzęgło jest nowiutkie wymienione ok 4 miesiące temu. Nie czuć jakiejś znacznej utraty mocy podczas przyspieszania, ale coraz częściej zaczyna to się powtarzać, szczególnie gdy pedał gazu podczas przyspieszania wciśnięty jest niemalże do końca. Auto nie kopci jakoś znacząco. Raczej tak jak zawsze gdy się depnie. Nie zapaliła się kontrolka check engine. Co może powodować takie znaczne skoki wskazówki obrotomierza?
_________________

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2010, 21:58   

kubas, a Twojej cari nie jest przypadkiem sprzęgło hydrauliczne?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2010, 22:04   

jest hydrauliczne, jak chyba w kazdej z tym silnikiem. Nadmieniam, że wymieniałem cały komplet: sprzęgło, docisk i wysprzęglik. Stąd też nie podejrzewam o to sprzęgła
_________________

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2010, 22:17   

Słuchaj w moim poprzednim galu miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, przyczyną był zapowietrzający się układ. Zmieniłem pompkę i działo się to dalej. Myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, że sprzęgło jest jakby "podparte" i dlatego
kubas napisał/a:
na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować
spróbuj odpowietrzyć lub odkręć odpowietrznik i zakręć. Być może gdzieś dostaje się powietrze do układu...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2010, 17:01   

Ok. jak dojdę jak to się robi to postaram się odpowietrzyć, choć nie sądzę żeby to było właśnie to. Mechanik przy wymianie powiedział, że wszystko działa prawidłowo i w zasadzie działało do zeszłego tygodnia. Problem pojawił się ok 8 dni temu.
_________________

 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 23-02-2010, 18:57   

A tak w ogóle to faluje wskazówka obrotomierza czy obroty silnika?? :)
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2010, 21:10   

Faluje wskazówka obrotomierza podczas gwałtownego przyspieszania, gdy pedał gazu wciśnięty jest do oporu. Jeśli chodzi o dźwięki wydobywające się spod maski mam wrażenie jakby to raczej syczała turbina. Nie wiem czy to będzie do końca trafne określenie, ale w trakcie gdy wskazówka obrotomierz szybko się podnosi to auto jakby przez tą chwilę troche mocniej ciągnie. Chwilę po tym jak wskazówka nieco opadnie tj. np 2600obr na ok 2200 samochód w dalszym ciągu przyspiesza ale jakby nieco wolniej.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2010, 21:16   

kubas, lepiej sprawdż te turbine zanim rozwali Ci pół silnika, mojemu koledze właśnie się tak stału i to jeszcze w Wigilie, turbina mu gwizdała o czym go uprzedzalem, ale on to olal, no i czekal go powazny problem, bo jak poszla turbina tak uszkodziło głowice, dosc osobliwy przypadek, ale nie ma rzeczy niemozliwych.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 23-02-2010, 21:25   

robertdg napisał/a:
kubas, turbina mu gwizdała

w każdym DiDzie gwiżdże
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2010, 21:30   

Tomashi napisał/a:
w każdym DiDzie gwiżdże
:D :D :D raczej nie wiesz co piszesz, turbina nie powinna gwizdac, bo oznacza to jej nieszczelnosc przewaznie, w nowym DId jak wychodzi z salonu takze powinna gwizdac wg Ciebie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2010, 21:37   

Liczyłem, że ktoś miał stricte podobny przypadek, ale chyba nie bardzo. Co do mechanika to problem w tym, że pewnie mało co który będzie wiedział o co może chodzić dopóki się coś konkretnie nie rozwali. W każdym razie chyba posłucham rad i skocze na jakąś diagnoze
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2010, 21:41   

kubas, ja bym sciagnął smoka powietrza z turbiny i sprawdził luz na wałku turbiny, oraz przejrzał wirnik kompresij, zwracajac uwage na to czy łopatki sa w całości i nie zostawiaja otarc na obudowie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2010, 21:49   

kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2010, 22:04   

j-rules to zdecydowanie nie to co opisujesz u siebie.
robertdg niestety taki dobry mechanik ze mnie nie jest i sam tego nie sprawdzę, ale jadąc do mechanika zasugeruje mu taki problem. Dzięki za podpowiedź.
_________________

 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 23-02-2010, 22:07   

j-rules napisał/a:
kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje?


Czy mógłbyś rozwinąć wątek tej zacinającej się linki. Nigdy nie spotkałem sie z tym rozwiązaniem.

Obrotomierz zazwyczaj w dieslu bierze sygnał z alternatora .
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.