| Głośna praca zimnego silnika? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mskiba03   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Paź 2009
 Posty: 62
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2010, 00:50   Głośna praca zimnego silnika? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, Wiem że każdy diesel jak jest zimny głośniej chodzi, ale mi się wydaje że moja cari jednak chodzi za głośno, bo naprawdę jak traktor:/ Jak się nagrzeje śmiga jak benzynka. Powiedziecie mi co może mieć wpływ na to że zimny silnik tak hałasuje?
 
 PS. Jak odpalam go z rana po mroźnej nocy, nie odpala za pierwszym razem. Jak lekko dodam gazu to odpala bez problemu. Wydaje mi się, że problemem jest ssanie. Tylko teraz pytanie, jak działa ssanie w dieslu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deenbe [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2010, 07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, swiece zarowe |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2010, 15:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest realizowane poprzez zmianę kąta wtrysku na pompie, jeżeli świece żarowe będą padnięte, wystarczy jedna to będą duże trudności z uruchomieniem silnika, zwłaszcza w temperaturach ponizej 0, ponadto przy padniętych świecach auto w trakcie długiegi kręcenia i tuż po odpaleniu kopci na biało. 	  | mskiba03 napisał/a: |  	  | Wydaje mi się, że problemem jest ssanie. Tylko teraz pytanie, jak działa ssanie w dieslu? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mskiba03   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Paź 2009
 Posty: 62
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 01:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świece mam nówki sztuki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, najlepiej byłoby jakbys podjechał do jakiegos pompiarza, może wtryski nie rozpylają jak powinny, albo trzeba wyregulować pompe, ile autko ma najechane km   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mskiba03   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Paź 2009
 Posty: 62
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 16:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Autko ma (przynajmniej na liczniku) 154 tys kilometrow. Do pompiarza chętnie bym podjechał, tylko pytanie gdzie w wawie jest taki, który bedzie sie na tym znal, a nie na dzien dobry bedzie chcial regenrowac wtryski i pompe   
 PS. Padł pomysł na to, że może to być problem luzów na zaworach? Jak w silniku 1.9TD 90KM sprawdzić jakie są luzy i jak je ustawic?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, jak sie nie myle to tam sa hydrauliczne kasatory luzów, a regulacje przeprowadza sie poprzez wymiane plytek szklanek, sciagasz pokrywe zaworów, podnosisz powiedzmy prawa strone auta wbijasz 5ty bieg i jedziesz z koksem sprawdzajac luzy zaworowe szczelinomierzem w instrukcji wdle manuala, jednak ja uwazam ze to nie bedzie wina luzów zaworowych tylko regulacji pompy, ewentualnie zle rozpylajacych wtryskiwaczy, ostatecznie potrzebowałbys mechanika co robi przy silnikach Renault, bo to wkoncu silnik Renault, nie wiem czy serwis Bosch sie tego podejme, zapytaj na kanale regionalnym o polecanego pompiarza, moze Bartek bedzie wiedzial gdzie mozna zrobic taka usluge porzadnie. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, czy po odpaleniu zimnego silnika obroty są ok? 
 Co do głośnej pracy silnika. Na jakim oleju jeździsz? Głośniejsza praca na zimnym silniku jest raczej objawem normalnym. Ale jeśli uważasz że jest zbyt głośny to trzeba sprawdzić wtryski czy przypadkiem któryś nie leje jak jest zimny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mskiba03   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Paź 2009
 Posty: 62
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zraz po odpaleniu zimnego silnika to gasnie, za drugim razem juz smiga, obroty sa powiedzmy ze ok, jak sie rozgrzeje to ida troche do gory jak to podobno w dieslach  Olej to castrol magnatec 10w40 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2010, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, możesz spróbowac jeszcze z Elf Competiton STI 10W40 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | loidd   Mitsumaniak
 KMM
 
  
 Auto: carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 71
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-01-2010, 16:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | mskiba03, jak sie nie myle to tam sa hydrauliczne kasatory luzów | 
 
 Nieprawda
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mskiba03   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Paź 2009
 Posty: 62
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-01-2010, 23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | loidd, skoro nie sa hydrauliczne to jak je wyregulowac? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-01-2010, 23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | kąt wtrysku przestawiony na 99,9 % , bardzo czesta usterka tych motorów   |  
				| Ostatnio zmieniony przez deejay 06-01-2010, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-01-2010, 23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | mskiba03, sprawdzasz szczelinomierzem i jak potrzeba wymieniasz plytke od szklanki na taka odpowiedniej grubosci. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamk4 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 08:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ja tez mam problem z odpaleniem. Jak dobrze pojdzie to za 4-5 razem odpali ale to jak długo trzymam kluczyk i dodaje gazu jeszcze. Kupiłem nowy aku bo stary już nie dawał rady i zdechł. Teraz świece będę sprawdzał ale mają rok. Bo dalej mam problemy z odpaleniem nawet przy temperaturze -1.???? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |