Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G] wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2007, 15:04   [1G] wentylator chłodnicy

witam ponownie i od razu z nowym problemem wymieniałem ostatnio wentylator od strony pasażera bo nie było oryginalny czy ktoś mi może opisać dokładnie jak go podłączyć bo ten kto zamontował ten stary poucinał wtyczki i nie wiem jak to ma lecieć za pierwszym razem mrugała mi co chwile kontrolka od płynu a wentylator i tak się nie załączał dzisiaj znowu się nim bawiłem i teraz chodzi cały czas jak tylko przekręcę kluczyk
i jeszcze jedno pytanko czy przesmarowanie czymś prowadnic pomoże w dokładnym domykaniu szyb bo jak na razie to ostatnie centymetry muszę dopychać ręcznie
Z góry dzięki za informacje
ps może mi ktoś powiedzieć skąd ściągnąć instrukcje do eclipsa
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 21-07-2007, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Annihilator
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 00:43   

Co do wentylatora to nie mam pojęcia, ale co do szyb to przesmarowanie prowadnic - można, aczkolwiek często wystarczy przeczyścić same gumy po których "przemyka" szyba, bo przeważnie syf się zbiera właśnie tam i blokuje przy domykaniu (mi pomogło zwykłe wd40+szmatka).
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 21:58   

beben, instrukcje masz przyklejone, a co do wentylatora to mam też taki przypadek że jak przekręcę kluczyk to mi się załączają wentylatory ale wtedy kiedy mam klimę włączoną. A dokładnie to wyglądało tak: dzisiaj rano kiedy wyprowadzałem auto z garażu to po przekręceniu kluczyka było jak dawniej czyli wentylatory nie pracowały. Po przyjechaniu do roboty i późniejszym (czyli około 15tej) odpalaniu samochodu po przekręceniu kluczyka usłyszałem wentylatory, ale chyba nie pracowały na maxa tylko na "pół gwizdka". Może beben masz podobny problem :?:
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 15:02   

u mnie wentylator chodzi tylko ten od strony pasażera ten po prawej tylko jak się silnik zagrzeje chociaż od kiedy tamten chodzi to rzadko przekracza temperaturę w moim miśku klimy nie ma to znaczy była ale została wymontowana, powiedz mi jeszcze czy wysoka temperatura może wyniknąć z nieszczelności korka i czemu miga mi kontrolka od temperatury płynu w chłodnicy
 
 
Annihilator
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 15:45   

U mnie nie chodzi żaden wiatrak dopuki się nie zagrzeje do połowy wskaźnika temperatury, wtedy włącza się jeden wiatrak, drugi natomiast włącza się tylko przy włączonej klimie... Wydawało mi się że tak właśnei powinno być... Co do kontrolki temperatury płynu, może to przez to, że masz "wymontowaną" klimę? nie wiem, szczerze nie znam się na tym... może być po prostu nakaszanione w kablach...
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 18:04   

annihilator to znaczy że drugi wentylator służy tylko do klimy?
 
 
Annihilator
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 18:58   

beben1982 napisał/a:
annihilator to znaczy że drugi wentylator służy tylko do klimy?


Nie wiem, mi tak właśnie działa...
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 20:23   

Lewy wentylator dodatkowo działa wówczas kiedy jest klimatyzacja włączona. Prawy jest wentylatorem podstawowym układu chłodzenia. Na wysokości lewego wentylatora jak sie schylisz i zaglądniesz mu we wlot powietrza w zderzaku to zobaczysz przed chłodnicą układu chłodzenia mniejszą chłodnice czynnika klimatyzacji. Natomiast rurka wygięta w U to też chłodnica tyle tylko, że oleju w układzie wspomagania.
Pozdrawiam
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 00:06   

czyli jeśli dobrze cię zrozumiałem conti to ta mała chłodnica jest od klimy tak? Natomiast wentylator lewy powinien się załączać tylko jak działa klima czy równocześnie z podstawowym?
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 08:13   

Równocześnie z podstawowym beben . Jak klima jest wyłączona to załącza sie prawy (podstawowy) jak klima jest włączona załączają się obydwa jednocześnie. Maja trzy tryby pracy OFF (nie pracują), LO (niskie obroty) i HI (wysokie obroty). Na najwyższych obrotach słychać je jakby AN-24 stertował ;)
Pozdrawiam
 
 
Annihilator
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 09:46   

conti64 napisał/a:
Na najwyższych obrotach słychać je jakby AN-24 stertował ;)


Spodobało mi się porównanie i musiałem to pokazać:





Sorki za offtop, pozdro :mrgreen:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2007, 01:26   

beben1982 napisał/a:
annihilator to znaczy że drugi wentylator służy tylko do klimy?


w 2g zapina sie on dodatkow nie tylko przy klimie ale w ekstremalnych warunkach i wspomaga jedynke...
 
 
conti64
[Usunięty]

  Wysłany: 26-07-2007, 21:14   

GOLDI, właśnie ślęczę nad schematem i wynika z niego, że jeżeli A/C jest wyłączone to wiatrak klimy nie ma prawa się włączyć. Jeżeli A/C jest włączona, a "woda" w chłodnicy jest "zimna" i dostanie sygnał (pin 1) z centralki A/C to włączają sie oba ale chodzą wolno "LO" bo oba zasilane są przez opornik. Jeżeli A/C jest włączona, woda osiągnie temp. powyżej 85st C włącza sie pełną "HI" mocą wentylator chłodnicy i przełącza się również na pełną "HI" moc wentylator A/C.
A ja mam cuś spieprzone, bo przekręceniu stacyjki na (chyba) IG1 zaczynają sie kręcić obydwa i po sprawdzeniu przekaźnika który struje pracą LO/HI wentylatora A/C przełącza się on również na HI. Wnioskuję więc, albo mi padła centralka A/C albo dostaje "lewego" napięcia - ale na dwa przewody naraz?
Aha, jeszcze to przemawia za centralką A/C, że po nabiciu klimy przy załączaniu się sprzęgła sprężarki załączały również się oba wentylatory, jak obroty (był zasilany LPG) spadły na tyle niebezpiecznie to ECU (na schemacie nazywa się to ładnie MPI Control Unit) wyłączał sprężarkę i wentylatory również się wyłączyły. A od pewnego czasu którego nie potrafię określić dzieje się jak już wcześniej opisałem. Chodzą non stop.
Dziękując za uwagę i cenne spostrzeżenia
Pozdrawiam
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2007, 21:37   

hmmm dokaldnie nie wiem na jakiej zasadzie to polega w 2g a na jakiej w 1g... taki info dostalem to przekazuje dalej...

u mnie wiatrak zapina sie przy 106 stopniach, a gasnie przy 103... silnik 420a... ten typ tak ma
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2007, 21:49   

Drążę temat dalej, a o skutkach będę informował :wink: No właśnie. Ty masz troszkę inny motor GOLDI, co kraj to obyczaj :D
No i właśnie m.in. po to chciałem jakieś pod forum na MEKP aby trzymać takie czy inne info w jednym miejscu.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.