Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA |
Autor |
Wiadomość |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:26 Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA
|
|
|
Mitsubishi Colt CA0
Rok prod. 1994 , 1.3 (CA1A) 75HP , swap na 1.6 (CA4A) 113HP
Silnik:
- było 1.3 swap na 1.6 4g92 113 HP (motor by czarnuch)
- olej Motul 15w/50
Układ dolotowy:
- seria
Układ wydechowy:
- brak katalizatora
Układ napędowy:
- krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum
- sprzęgło Exedy
Zawieszenie/Hamulce:
- felgi Dezent V 15" oponki Barum Bravuris 195/50/15
- przód obniżenie -20mm (zawias od 1.6)
- klocki hamulcowe Ferodo
- tył seria
- rozpórka przód
Środek:
- zegary AutoGauge (ciśnienie oleju, temp. oleju)- słupek
- audio ( Alpine/Blaupunkt- głośniki, Blaupunkt- radio)
- oprogramowanie Evoscan (Data Logger) odczyt z czujników w czasie rzeczywistym- obd2
- Cup holder -
Moc:
-pomiar (Peter-Gum)
114KM/ 137Nm
wykres:
Plany:
W końcu pomalować
Po zmianie zawiasu:
Przed swap'em silnika:
Zegary:
Kilka Fotek ze swap'a:
Plan: I dzień wyjmujemy, II ogarniamy komore, III wkładamy, IV odpalamy
Zaczęło się
Bi-moto(razem jakies 180KM)
Profi tulejka
Zmiana teraz ja:) Mój kumpel.
Dobra odkręcam...Pyk...Co to już odkręciłeś? Tutaj ja z (turbo)dynamometrem
Prace na finiszu...
Przedstawiam tutaj dokładny spis części i przeróbek przy swapie z 1.3 na 1.6
TUTORIAL SWAP 1.3 na 1.6 CA0
Stage I
-zawieszenie
Kupiłem okazyjnie na allegro całe mc persony z tarczami niby od ca0 gti - gość nie wiedział co miał chyba. (129 zł za całość 2 sztuki + przesyłka wyszła drożej ale jego bo kazał mi zapłacić 50 zł a wyszło go to 120zł czyli oddał mi za darmo praktycznie)Jak przyszły okazało się, że jest to po prostu zawias od 1.6, ale za to jakże miłą niespodzianką było kiedy zobaczyłem, że są to sprężyny obniżające, a klocki prawie nowe – UWAGA- Ferodo!! Niestety później już nie było tak kolorowo. Łożyska do wymiany i przeguby bo od 1.3 z piastą stały się jednością. Ale wymieniłem i miałem z głowy. Oczywiście byłem bardzo zadowolony później ze zmiany. Poprawiło się hamowanie i ogólny wygląd auta: pomalowane na czarno zaciski i obniżenie.
Zdjęcie zestawu przed montażem w głębi czerwone springi:
Przed założeniem :
Po założeniu: troszkę niżej:
Stage II
Zbieranie części:
W zestawie od jednego miśka miałem:
Silnik, kolektor dolotowy i przepustnica , przepływkę, ecu + wiązka silnika, sprzęgło, przekaźnik(dokładnie nie wiem co to jest-znajduję się za radiem (Zdjęcie):
Prawie wszystko co jest na zdjęciu miałem :
Potrzeba jeszcze było rozrusznika , alternatora, pompy wspomagania, chłodnicy, kolektora wydechowego, część wydechu od kolektora z łącznikiem elastycznym, zegary od 1.6 Nie wspominam już o wężach itp. Skrzynia została od 1.3 czyli pedałów i linek nie trzeba przerabiać było. Łapy skrzyni zostały tylko musiałem kupić jedną łapę od strony kierowcy(lewą stojąc tyłem do auta) już miałem wcześniej. Potrzebny będzie też akumulator (chyba że ma się jakiś większy)Chyba to wszystko co mi się kojarzy. Kawałek puszki filtra powietrza żeby przykręcić przepływkę. Do tego oczywiście filtry nowe, płyny, paski i oleje.
Jeżeli coś mi się przypomni to dopiszę.
Najgorzej trafić dobry alternator, ja z trzech złożyłem jeden (popękane obudowy to wada fabryczna chyba)
Co nie pasuje plug & play
1.Pompa Wspomagania.
Dalej musieliśmy dorobić tulejkę do pompy wspomagania i wziąć wkład od pompy od 1.3 żeby podłączyć wąż do wspomy, bo w 1.6 jest inna końcówka górna, ale udało się przełożyć i pasuje. Z tym trzeba uważać, żeby nie zgubić sprężynki żadnej ze środka bo będzie źle.
2. Chłodnica. Trzeba dorobić mocowanie chłodnicy bo w 1.3 jest w innym miejscu, a nie ma uniwersalnego pasa przedniego.
3. Wiązka. Trochę roboty jest także z przerobieniem wiązki bo w 1.3 alternator jest z przodu a w 1.6 z tyłu tutaj trzeba dobrego kabla użyć. Także trzeba dorobić kawałek wiązki do czujnika ciśnienia oleju który w 1.3 jest na środku bloku z przodu a w 1.6 z boku u góry. Popakowaliśmy w pancerze od wiązki kable i dopiero dobre oko dopatrzy się że coś nie gra. Czujnik ma teraz dwa podłączenia jedno ze starej wiązki od 1.3 a drugie od 1.6 jeżeli nie ma od 1.3 to nie świeci się kontrolka na zegarach. Jak są dwa wszystko gra
Jeżeli są jakieś różnice w rocznikach to trzeba przerabiać też sterowanie chłodnicy za pomocą ECU ale z tym już do czarnucha. Ja na początku nie przerabiałem i było ok. Niestety tylko na początku było ok, bo po pewnym czasie colt teraz troszkę głupieje. Po prostu gaśnie sobie. I myśleliśmy że to właśnie przez to ale czarnuch przerobił i nadal jest ten sam objaw. Nagrzewa się normalnie i ma prawidłowe obroty, żadne błędy nie wyskakują, i po prostu na biegu jałowym zdarza mu się zgasnąć.
A to tak na marginesie jaki mam problem mały. Trochę uciążliwy.
Wymieniłem już :
-przewody na ngk, świece, kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu(tutaj tkwił problem w przerywaniu), sondę lambda, bo padło podejrzenie na nią. Teraz z odczytów evoscanu działa idealnie ale nadal gaśnie. Czyściłem też przepustnicę i krokowy i ustawiałem wg manuala. Aparat zapłonowy czarnuch zapewniał że jest ok. I nie wiem co to może być. Nie traci mocy, widać że wykres ładny to wina aparatu też odpada. Jeszcze muszę raz spróbować założyć drugą przepustnicę.
Myślę, że wiele wam się rozjaśniło w temacie podobno nie opłacalnych swapów z 1.3 na 1.6Wyniosło mnie to około 2,5 tys może mniej. I miałem wiele frajdy i zabawy przy swap'ie i dużo się nauczyłem dzięli temu. Połowę zainwestowanej kasy zwróciło mi się po sprzedaży części od 1.3.
A sprzedając colta 1.3 i szukając zdrowego 1.6 nie wiem czy było by to fajne czy stało by się uciążliwe, bo ciężko znaleźć coś zdrowego. Odpowiem na wszelkie pytania.
Pomógł. |
_________________
Made in Japan
 |
Ostatnio zmieniony przez l_i_p_a 17-11-2010, 10:46, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:44
|
|
|
I jak odczucia z jazdy po swapie tym małym potworkiem? |
_________________
  |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:48
|
|
|
l_i_p_a, wielka prosba o "miniaturki" zdjec. |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:50
|
|
|
No jest mega lepiej, ale nie tak jak w cyborgu krótka skrzynia dobrze się sprawuje ze świateł, ale w trasie już spalanie wzrasta, ale wyprzedzanie jest łatwiejsze. no i zdrowy silnik to podstawa. Już poprawione sorki za te fotki zapomniałem. |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19-01-2010, 19:29 Re: Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA
|
|
|
Projekt ciekawy
jak osiągi...? |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 19:38
|
|
|
Na hamownii wyszło 114 KM ale myślę że ma trochę więcej, ale każda hamownia ma swoje zdanie |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:13
|
|
|
l_i_p_a, poproszę p wykład na temat skrzyni i spasowania, pasują wszystkie śruby? Jakie sprzęgło założyłeś - 1,3 czy 1,6? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:21
|
|
|
Sprzęgło było razem z silnikiem od czarnucha 1.6 wszystkie mocowania pasują plug & play do tego rozrusznik oczywiście od 1.6. Mój colt jest po 94 roku tak jak czarnucha i może dlatego pasuje. wszystkie ząbki itp. pasują. Sprzęgło się mieści bez problemu. Nie mam zdjęć niestety żadnych. Ale pasuje i dzięki temu jest lepsze przyspieszenie. Jakoś skrzynia daje radę z 1.6 i nie narzekam |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:42
|
|
|
Skoro lepsze osiągi to napisz przy ilu się kończą poszczególne biegi?
Jestem ciekaw. |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:47
|
|
|
Szczerze to nawet nie pamiętam. Nie cisnę do końca tylko między 6,0 zmieniam a 6,5-7 kiedy według wykresu jest to najlepsze, dalej nie opłaca się cisnąć  |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:40
|
|
|
l_i_p_a napisał/a: | krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum |
gratuluję!
l_i_p_a napisał/a: | -pomiar (Peter-Gum)
114KM/ 137Nm
|
zdrowizna, trzyma serię |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:42
|
|
|
l_i_p_a napisał/a: | krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum |
Nawet da sie na niej troche pojezdzic |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 21:47
|
|
|
No i wykres też bardzo ładny bez żadnych załamań straszliwych. I czuć że się napędza. |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-01-2010, 22:17
|
|
|
skoro skrzynia od 1.3 pasi do 1.6 to do GTi też powinna podejśc...czy sie mylę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 22:21
|
|
|
No według tego wynika, że tak. Mi była skrzynia na rękę bo nie musiałem przerabiać na hydraulikę pedału, a z tym też roboty trochę jest |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
|