Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA
Autor Wiadomość
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 18:26   Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA

Mitsubishi Colt CA0
Rok prod. 1994 , 1.3 (CA1A) 75HP , swap na 1.6 (CA4A) 113HP


Silnik:
- było 1.3 swap na 1.6 4g92 113 HP (motor by czarnuch)
- olej Motul 15w/50

Układ dolotowy:
- seria

Układ wydechowy:
- brak katalizatora

Układ napędowy:
- krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum
- sprzęgło Exedy

Zawieszenie/Hamulce:
- felgi Dezent V 15" oponki Barum Bravuris 195/50/15
- przód obniżenie -20mm (zawias od 1.6)
- klocki hamulcowe Ferodo
- tył seria
- rozpórka przód

Środek:
- zegary AutoGauge (ciśnienie oleju, temp. oleju)- słupek
- audio ( Alpine/Blaupunkt- głośniki, Blaupunkt- radio)
- oprogramowanie Evoscan (Data Logger) odczyt z czujników w czasie rzeczywistym- obd2
- Cup holder -

Moc:
-pomiar (Peter-Gum)
114KM/ 137Nm

wykres:


Plany:
W końcu pomalować :)


Po zmianie zawiasu:


Przed swap'em silnika:


Zegary:


Kilka Fotek ze swap'a:
Plan: I dzień wyjmujemy, II ogarniamy komore, III wkładamy, IV odpalamy


Zaczęło się


Bi-moto(razem jakies 180KM) :)


Profi tulejka :)


Zmiana :) teraz ja:) Mój kumpel.


Dobra odkręcam...Pyk...Co to już odkręciłeś? Tutaj ja z (turbo)dynamometrem


Prace na finiszu...



Przedstawiam tutaj dokładny spis części i przeróbek przy swapie z 1.3 na 1.6

TUTORIAL SWAP 1.3 na 1.6 CA0
Stage I

-zawieszenie
Kupiłem okazyjnie na allegro całe mc persony z tarczami niby od ca0 gti - gość nie wiedział co miał chyba. (129 zł za całość 2 sztuki + przesyłka wyszła drożej ale jego :P bo kazał mi zapłacić 50 zł a wyszło go to 120zł czyli oddał mi za darmo praktycznie)Jak przyszły okazało się, że jest to po prostu zawias od 1.6, ale za to jakże miłą niespodzianką było kiedy zobaczyłem, że są to sprężyny obniżające, a klocki prawie nowe – UWAGA- Ferodo!! Niestety później już nie było tak kolorowo. Łożyska do wymiany i przeguby bo od 1.3 z piastą stały się jednością. Ale wymieniłem i miałem z głowy. Oczywiście byłem bardzo zadowolony później ze zmiany. Poprawiło się hamowanie i ogólny wygląd auta: pomalowane na czarno zaciski i obniżenie.
Zdjęcie zestawu przed montażem w głębi czerwone springi:

Przed założeniem :

Po założeniu: troszkę niżej:

Stage II
Zbieranie części:
W zestawie od jednego miśka miałem:
Silnik, kolektor dolotowy i przepustnica , przepływkę, ecu + wiązka silnika, sprzęgło, przekaźnik(dokładnie nie wiem co to jest-znajduję się za radiem (Zdjęcie):

Prawie wszystko co jest na zdjęciu miałem :

Potrzeba jeszcze było rozrusznika , alternatora, pompy wspomagania, chłodnicy, kolektora wydechowego, część wydechu od kolektora z łącznikiem elastycznym, zegary od 1.6 Nie wspominam już o wężach itp. Skrzynia została od 1.3 czyli pedałów i linek nie trzeba przerabiać było. Łapy skrzyni zostały tylko musiałem kupić jedną łapę od strony kierowcy(lewą stojąc tyłem do auta) już miałem wcześniej. Potrzebny będzie też akumulator (chyba że ma się jakiś większy)Chyba to wszystko co mi się kojarzy. Kawałek puszki filtra powietrza żeby przykręcić przepływkę. Do tego oczywiście filtry nowe, płyny, paski i oleje.
Jeżeli coś mi się przypomni to dopiszę.
Najgorzej trafić dobry alternator, ja z trzech złożyłem jeden (popękane obudowy to wada fabryczna chyba)
Co nie pasuje plug & play
1.Pompa Wspomagania.
Dalej musieliśmy dorobić tulejkę do pompy wspomagania i wziąć wkład od pompy od 1.3 żeby podłączyć wąż do wspomy, bo w 1.6 jest inna końcówka górna, ale udało się przełożyć i pasuje. Z tym trzeba uważać, żeby nie zgubić sprężynki żadnej ze środka bo będzie źle.
2. Chłodnica. Trzeba dorobić mocowanie chłodnicy bo w 1.3 jest w innym miejscu, a nie ma uniwersalnego pasa przedniego.
3. Wiązka. Trochę roboty jest także z przerobieniem wiązki bo w 1.3 alternator jest z przodu a w 1.6 z tyłu tutaj trzeba dobrego kabla użyć. Także trzeba dorobić kawałek wiązki do czujnika ciśnienia oleju który w 1.3 jest na środku bloku z przodu a w 1.6 z boku u góry. Popakowaliśmy w pancerze od wiązki kable i dopiero dobre oko dopatrzy się że coś nie gra. Czujnik ma teraz dwa podłączenia jedno ze starej wiązki od 1.3 a drugie od 1.6 jeżeli nie ma od 1.3 to nie świeci się kontrolka na zegarach. Jak są dwa wszystko gra :)

Jeżeli są jakieś różnice w rocznikach to trzeba przerabiać też sterowanie chłodnicy za pomocą ECU ale z tym już do czarnucha. Ja na początku nie przerabiałem i było ok. Niestety tylko na początku było ok, bo po pewnym czasie colt teraz troszkę głupieje. Po prostu gaśnie sobie. I myśleliśmy że to właśnie przez to ale czarnuch przerobił i nadal jest ten sam objaw. Nagrzewa się normalnie i ma prawidłowe obroty, żadne błędy nie wyskakują, i po prostu na biegu jałowym zdarza mu się zgasnąć.
A to tak na marginesie jaki mam problem mały. Trochę uciążliwy.
Wymieniłem już :
-przewody na ngk, świece, kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu(tutaj tkwił problem w przerywaniu), sondę lambda, bo padło podejrzenie na nią. Teraz z odczytów evoscanu działa idealnie :) ale nadal gaśnie. Czyściłem też przepustnicę i krokowy i ustawiałem wg manuala. Aparat zapłonowy czarnuch zapewniał że jest ok. I nie wiem co to może być. Nie traci mocy, widać że wykres ładny to wina aparatu też odpada. Jeszcze muszę raz spróbować założyć drugą przepustnicę.

Myślę, że wiele wam się rozjaśniło w temacie podobno nie opłacalnych swapów z 1.3 na 1.6Wyniosło mnie to około 2,5 tys może mniej. I miałem wiele frajdy i zabawy przy swap'ie i dużo się nauczyłem dzięli temu. Połowę zainwestowanej kasy zwróciło mi się po sprzedaży części od 1.3.
A sprzedając colta 1.3 i szukając zdrowego 1.6 nie wiem czy było by to fajne czy stało by się uciążliwe, bo ciężko znaleźć coś zdrowego. Odpowiem na wszelkie pytania.

Pomógł. :)
_________________

Made in Japan

Ostatnio zmieniony przez l_i_p_a 17-11-2010, 10:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 19-01-2010, 18:44   

I jak odczucia z jazdy po swapie tym małym potworkiem? :)
_________________
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2010, 18:48   

l_i_p_a, wielka prosba o "miniaturki" zdjec.
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 18:50   

No jest mega lepiej, ale nie tak jak w cyborgu :) krótka skrzynia dobrze się sprawuje ze świateł, ale w trasie już spalanie wzrasta, ale wyprzedzanie jest łatwiejsze. no i zdrowy silnik to podstawa. Już poprawione sorki za te fotki zapomniałem. :)
_________________

Made in Japan

 
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 19-01-2010, 19:29   Re: Mitsubishi Colt 1.6 by LIPA

Projekt ciekawy :biggrin:

jak osiągi...? 8)
 
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 19:38   

Na hamownii wyszło 114 KM ale myślę że ma trochę więcej, ale każda hamownia ma swoje zdanie :)
_________________

Made in Japan

 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-01-2010, 20:13   

l_i_p_a, poproszę p wykład na temat skrzyni i spasowania, pasują wszystkie śruby? Jakie sprzęgło założyłeś - 1,3 czy 1,6?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 20:21   

Sprzęgło było razem z silnikiem od czarnucha 1.6 wszystkie mocowania pasują plug & play do tego rozrusznik oczywiście od 1.6. Mój colt jest po 94 roku tak jak czarnucha i może dlatego pasuje. wszystkie ząbki itp. pasują. Sprzęgło się mieści bez problemu. Nie mam zdjęć niestety żadnych. Ale pasuje i dzięki temu jest lepsze przyspieszenie. Jakoś skrzynia daje radę z 1.6 i nie narzekam
_________________

Made in Japan

 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 19-01-2010, 20:42   

Skoro lepsze osiągi to napisz przy ilu się kończą poszczególne biegi?
Jestem ciekaw.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 20:47   

Szczerze to nawet nie pamiętam. Nie cisnę do końca tylko między 6,0 zmieniam a 6,5-7 kiedy według wykresu jest to najlepsze, dalej nie opłaca się cisnąć :)
_________________

Made in Japan

 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 21:40   

l_i_p_a napisał/a:
krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum

gratuluję! ;)
l_i_p_a napisał/a:
-pomiar (Peter-Gum)
114KM/ 137Nm

zdrowizna, trzyma serię ;)
_________________
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2010, 21:42   

l_i_p_a napisał/a:
krótka skrzynia z 1.3 - tak pasuje od 1.3 do 1.6 skrzynia!!wbrew temu co pisano na forum

Nawet da sie na niej troche pojezdzic :mrgreen:
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 21:47   

No i wykres też bardzo ładny bez żadnych załamań straszliwych. I czuć że się napędza.
_________________

Made in Japan

 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-01-2010, 22:17   

skoro skrzynia od 1.3 pasi do 1.6 to do GTi też powinna podejśc...czy sie mylę?
_________________

 
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 22:21   

No według tego wynika, że tak. Mi była skrzynia na rękę bo nie musiałem przerabiać na hydraulikę pedału, a z tym też roboty trochę jest
_________________

Made in Japan

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.