Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny? |
Autor |
Wiadomość |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 13-07-2016, 18:42 Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny?
|
|
|
Witajcie.
Miesiąc po nabiciu klimatyzacji z nawiewów znów nie leci zimne powietrze. Czy możecie mi powiedzieć gdzie szukać nieszczelności? Jakieś typowie miejsca które najczęściej są winowajcą awarii w Pajero III? (polift, 3.2 did)
Oczywiście mam zamiar pojechac do warsztatu na nabicie instalacji mieszanką wodór/azot i próbować szukać nieszczelności detektorem wodoru, ale zawsze dobrze widzieć gdzie rozpocząć poszukiwania.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
szysza85
Nowy Forumowicz

Auto: pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 26 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 13-07-2016, 19:00
|
|
|
Temat byl poruszany, jezeli dobrze pamietam to czesto rdzewieja rurki ktore doprowadzaja gaz z klimy do tylnej nagrzewnicy, zazwyczaj je zaslepiali iproblem znikal |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2016, 08:01
|
|
|
Ostatnio wyczytałem na rosyjskich forach, że podmieniają gnijące rurki na ciśnieniowe węże - np. tego typu, jak na zdjęciu (GOODYEAR GALAXY 4826), odpowiedniej średnicy. Zarabiają końcówki i ponoć "jest na lata".
 |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-07-2016, 13:05
|
|
|
Po napełnieniu instalacji mieszaniną azot-wodór czujnik wykrywa wodór na wejściu do tylnej nagrzewnicy (w tylnim zderzaku). Na wierzchu nie widać oleju. Wymieniać tylko oring na wejściu do nagrzewnicy czy raczej nieszczelność jest w środku, w nagrzewnicy/parowniku? Co tam w zasadzie siedzi i co moglo sie zepsuć? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 14-07-2016, 14:00
|
|
|
Niestety trochę grzebania gdyby się to chciało sprawdzić/zrobić porządnie to będzie.
Zakładam że w III wygląda to podobnie. Niestety parownik tylnej klimy który mógł ulec uszkodzeniu jak wynika ze schematów jest zabudowany w cały tylny panel ogrzewania/klimatyzacji :
http://faq.out-club.ru/do...00092707ENG.HTM
http://faq.out-club.ru/do...00010201ENG.HTM
http://faq.out-club.ru/do...1171AA00ALL.png
http://faq.out-club.ru/do...1172AA00ALL.png
Dlatego proponowałbym zacząć od sprawdzenia/naprawy połączeń przewodów - to chyba są standardowe zaciski jak w każdej klimie - jeżeli zadziała to super jak nie trzeba będzie to wyciągać i sprawdzać parownik - chyba dla tego są tak częste sugestie co do zaślepienie przewodów - rozwiązanie szybkie ale niestety likwiduje tylna klimę.
PS. U mnie jak robili klime w focusie to napełniali jakimś takim cudem że po paru godzinach wybarwiały się miejsca gdzie była nieszczelność - dokładnie było widać gdzie jest dziurka w parowniku. Cos takiego mogłoby pomóc bo od razu miałbyś pewność czy puszcza na połączniach czy gdzieś głębiej (oczywiście w pechowym przypadku może być tu i tu ) |
|
|
|
 |
Marvw
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: ZCH
|
Wysłany: 14-07-2016, 19:05
|
|
|
Wystarczy podczas napełniania klimy wybrać opcję z kontrastem,wtedy w razie ewentualnych wycieków te miejsca będą świecić pod lampą ultrafioletową. |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-07-2016, 21:27
|
|
|
jepm, dzięki za schematy. U mnie po zbliżeniu czujnika do skręcanych łączeń tuż przed nagrzewnicą, nie wykrywało nieszczelności. Nieszczelność wyraźna jest na wejściu obu rurek do nagrzewnicy.. przy poruszaniu rurkami (wtedy "pracuje" uszczelnienie tych rurek w nagrzewnicy ulatnianie się czynnika jest wyraźniejsze. Sądzę że nabicie instalacji czynnikiem z kontrastem, demontarz nagrzewnicy i sprawdzenie gdzie cieknie będą najrozsądniejszą opcją. Dziś pisałem do człowieka co miał do sprzedania za pół darmo kompletną nagrzewnicę tylnią, z rurkami az do komory silnika... z powodu całkowitego braku zainteresowania takim zestawem oddał na złom... a akurat by się przydało na ewentualną podmiankę. go |
_________________
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 15-07-2016, 12:28
|
|
|
Kurczę z Twojego opisu to rzeczywiście chyba parownik - jak nie znajdziesz używanego albo najlepiej jednak nowego (ktoś to pewnie produkuje na wymienię - może Nissens - a po moich doświadczeniach z Focusem to mogę powiedzieć że te używane są raczej loterią) - to zdaje się są warsztaty które lutują uszkodzone parowniki - tylko nie wiem co takie lutowanie jest warte. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-07-2016, 14:29
|
|
|
My robimy zamienniki ( nasz "patent") i trzyma na lata. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 28-07-2016, 09:03
|
|
|
Panie Zbyszku co to za "patent" i ile toto kosztuje? (nie mogę znaleźć u Was na stronie).
Ktoś wie ile czynnika i ile oleju wchodzi w układ gdybym był zmuszony tymczasowo "odciąć" tylną klimatyzację / parownik? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-07-2016, 11:03
|
|
|
300 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|