Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny?
Autor Wiadomość
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 13-07-2016, 18:42   Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny?

Witajcie.
Miesiąc po nabiciu klimatyzacji z nawiewów znów nie leci zimne powietrze. Czy możecie mi powiedzieć gdzie szukać nieszczelności? Jakieś typowie miejsca które najczęściej są winowajcą awarii w Pajero III? (polift, 3.2 did)
Oczywiście mam zamiar pojechac do warsztatu na nabicie instalacji mieszanką wodór/azot i próbować szukać nieszczelności detektorem wodoru, ale zawsze dobrze widzieć gdzie rozpocząć poszukiwania.
pozdrawiam
_________________

 
 
szysza85 
Nowy Forumowicz


Auto: pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 26
Skąd: zabrze
Wysłany: 13-07-2016, 19:00   

Temat byl poruszany, jezeli dobrze pamietam to czesto rdzewieja rurki ktore doprowadzaja gaz z klimy do tylnej nagrzewnicy, zazwyczaj je zaslepiali iproblem znikal
_________________

 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2016, 08:01   

Ostatnio wyczytałem na rosyjskich forach, że podmieniają gnijące rurki na ciśnieniowe węże - np. tego typu, jak na zdjęciu (GOODYEAR GALAXY 4826), odpowiedniej średnicy. Zarabiają końcówki i ponoć "jest na lata".




_________________
Sebastian_T
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 14-07-2016, 13:05   

Po napełnieniu instalacji mieszaniną azot-wodór czujnik wykrywa wodór na wejściu do tylnej nagrzewnicy (w tylnim zderzaku). Na wierzchu nie widać oleju. Wymieniać tylko oring na wejściu do nagrzewnicy czy raczej nieszczelność jest w środku, w nagrzewnicy/parowniku? Co tam w zasadzie siedzi i co moglo sie zepsuć?
_________________

 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 14-07-2016, 14:00   

Niestety trochę grzebania gdyby się to chciało sprawdzić/zrobić porządnie to będzie.
Zakładam że w III wygląda to podobnie. Niestety parownik tylnej klimy który mógł ulec uszkodzeniu jak wynika ze schematów jest zabudowany w cały tylny panel ogrzewania/klimatyzacji :

http://faq.out-club.ru/do...00092707ENG.HTM


http://faq.out-club.ru/do...00010201ENG.HTM

http://faq.out-club.ru/do...1171AA00ALL.png

http://faq.out-club.ru/do...1172AA00ALL.png

Dlatego proponowałbym zacząć od sprawdzenia/naprawy połączeń przewodów - to chyba są standardowe zaciski jak w każdej klimie - jeżeli zadziała to super jak nie trzeba będzie to wyciągać i sprawdzać parownik - chyba dla tego są tak częste sugestie co do zaślepienie przewodów - rozwiązanie szybkie ale niestety likwiduje tylna klimę.

PS. U mnie jak robili klime w focusie to napełniali jakimś takim cudem że po paru godzinach wybarwiały się miejsca gdzie była nieszczelność - dokładnie było widać gdzie jest dziurka w parowniku. Cos takiego mogłoby pomóc bo od razu miałbyś pewność czy puszcza na połączniach czy gdzieś głębiej (oczywiście w pechowym przypadku może być tu i tu :? )
 
 
Marvw 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: ZCH
Wysłany: 14-07-2016, 19:05   

Wystarczy podczas napełniania klimy wybrać opcję z kontrastem,wtedy w razie ewentualnych wycieków te miejsca będą świecić pod lampą ultrafioletową.
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 14-07-2016, 21:27   

jepm, dzięki za schematy. U mnie po zbliżeniu czujnika do skręcanych łączeń tuż przed nagrzewnicą, nie wykrywało nieszczelności. Nieszczelność wyraźna jest na wejściu obu rurek do nagrzewnicy.. przy poruszaniu rurkami (wtedy "pracuje" uszczelnienie tych rurek w nagrzewnicy ulatnianie się czynnika jest wyraźniejsze. Sądzę że nabicie instalacji czynnikiem z kontrastem, demontarz nagrzewnicy i sprawdzenie gdzie cieknie będą najrozsądniejszą opcją. Dziś pisałem do człowieka co miał do sprzedania za pół darmo kompletną nagrzewnicę tylnią, z rurkami az do komory silnika... z powodu całkowitego braku zainteresowania takim zestawem oddał na złom... a akurat by się przydało na ewentualną podmiankę. go
_________________

 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 15-07-2016, 12:28   

Kurczę z Twojego opisu to rzeczywiście chyba parownik - jak nie znajdziesz używanego albo najlepiej jednak nowego (ktoś to pewnie produkuje na wymienię - może Nissens - a po moich doświadczeniach z Focusem to mogę powiedzieć że te używane są raczej loterią) - to zdaje się są warsztaty które lutują uszkodzone parowniki - tylko nie wiem co takie lutowanie jest warte.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-07-2016, 14:29   

My robimy zamienniki ( nasz "patent") i trzyma na lata. :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 28-07-2016, 09:03   

Panie Zbyszku co to za "patent" i ile toto kosztuje? (nie mogę znaleźć u Was na stronie).

Ktoś wie ile czynnika i ile oleju wchodzi w układ gdybym był zmuszony tymczasowo "odciąć" tylną klimatyzację / parownik?
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-07-2016, 11:03   

300 zł.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.