Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:38
[MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika?
Autor Wiadomość
raban1
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2006, 14:19   [MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika?

Zakupiłem M SS DiD z 2001, ma 193 tys przebiegu i ksiązke serwisową, lecz po niemiecku i nie moge sie doczytać jaki najlepiej olej zastosować i ile!

Dlatego mam odnośnie tej sprawy pytanie, ile oleju wchodzi do tego silnika?
Nie wiem takze jaki olej w nim siedzi, chcialbym wlac Shell Helix Diesel Plus syntetyk 5W40, a co jesli w nim jest np. półsyntetyk? Czy nie uszkodze czegoś, a może dla pewności zalać półsyntetyk??

Co sądzicie, proszę o odp.
Ostatnio zmieniony przez xjacobs 05-03-2010, 13:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-12-2006, 17:26   

Oleju wchodzi 5 litrów (dokładnie to niby 5,04 litra). Co do tego jaki olej to Ci nie pomogę - sam leję syntetyk Mobil 1 5W50. Ale przebieg masz z "leksza wiekszejszy" ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
MARIO
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2006, 22:31   

Jeżeli był serwisowany w Niemczech to na 2001 domniemuję, iż powinien być syntetyk. Ale na taki przebieg, to tych wymian oleju winno byc kilkanaście. Z mojego doświadczenia to Hitler nie dojdzie kto, kiedy i co do silnika wlewał. U mnie po drugiej wymianie oleju po 23 tys serwis napełnił CASTROL TXT SOFTEC 5W40 SYNTETIC
 
 
raban1
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2006, 11:35   

A czy są jakieś konkretne marki olejów jakie zaleca producent?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-12-2006, 12:16   

raban1, jako że jest to silnik Renault to Renault do tego silnika zaleca Elf Excellium DID 5W40. Nie lej oleju 0W-XX bo szybko pożegnasz się z turbiną.
Jak najbardziej odpowiednim olejem będzie Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 - klasa sama w sobie.
Castrola, hmmmm...., nie polecam
A przebieg około 200kkm to jescze nic. Widziałem Carismy DID z przebiegiem 350kkm i jeździły na syntetyku
_________________

 
 
dymek1220
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2006, 16:53   

ja leje do swojego Shell heliux syntetic 5W-40, diesel oczywiście i taki też pocecili mi w salonie, nie lej zadnych mineralnych pasci kolego , nie na taki silnik, sam jeżdzę na takim a mam jednostke 16 zaworową dodatkowo z chip-em, idzie jak burza:-) :wink:
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2006, 17:31   

Jak nie pali oleju i brak wycieków trzeba zalać dalej syntetyka, silnik Renault, wlej olej Elf lub Totala- szczególnie dobry olej do diesla seria Quartz :)
 
 
raban1
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2006, 23:20   

Ma delikatne wycieki, jak kazdy ten silnik! :) ! ! Delikatne, ale ma, więc lepiej półsynteze??
 
 
Jurek
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 19:59   

Ja bym lał syntetyk na Twoim miejscu.
 
 
oloolosz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: pomorze
Wysłany: 17-02-2009, 22:08   

ja ostatnie 3 wymiany wlałem casrtola-synetyk,ostatnio zauwazyłem brudna turbine
czy to od oleju?jaki inny wlac?
_________________
MSS 2004 102km 320tkm
 
 
Misiek79 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-02-2010, 01:33   

Jesli chodzi o oleje do wszystkich marek samochodow (nawet ciezarowki i motocykle) polecam oficjalna strone Castrola. Tam sa podane specyfikacje i ilosci jakie powinny byc w silnikach, skrzyniach biegow, mostach itp. Wiadomo,ze jest to dla mnie strona pogladowa,ale mozna sie z niej dowiedziec ile tego oleju ma byc i jakie powinien spelniac specyfikacje. Mozna spisac dane i kupic olej innej marki. Ja stosuje ELF'a. W googlach wpisac "castrol" i pierwsza zakladka. Potem na stronie castrola jest cos takiego jak "dobierz olej do swojego samochodu"
_________________
Misiek79
 
 
emkawu 
Mitsumaniak
The Bishop


Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 46
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 28-02-2010, 13:41   

Temat stary ale garść nowych informacji może się komuś przydać.
Jak chodzi o ilość oleju silnikowego, to według instrukcji powinno być 4,9l w misce olejowej i 0,16l w filtrze oleju. Czyli w sumie 5,06 l. Ja wlałem całą piątkę i chyba trochę przesadziłem bo miarka oleju (bagnet) pokazywała max. Nie wziąłem pod uwagę, że zawsze zostaje trochę starego oleju w zakamarkach silnika. Oczywiście po pewnym czasie oleju trochę ubyło i teraz bagnet jest w połowie zanurzony, czyli tak jak ma być. Myślę, że lepiej wlać ok. 4,5 litra, a resztę potem co jakiś czas dolewać, tak żeby trzymać poziom w połowie bagnetu.
_________________
" Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi "
 
 
Misiek79 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2010, 23:49   

W moim 1,6 wchodza niecale 4 literki. Jest bardzo mala miska olejowa. Majac minimum dolewam okolo litra i juz jest max na miarce.
Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max (silnik musi miec odpowiedni stan). Wiadomo,ze jesli przesadzimy i wlejemy ponad stan to gdzies ten olej wyrzuci i trzeba bedzie uszczelniac silnik (nie male koszta). Najlepiej wlewac olej stopniowo i kontrolowac poziom na miarce i lac do uzyskania okolo 1-2mm przed maksimum.
Nie wspomne,ze olej nalezy spuszczac przy w miare rozgrzanym silniku, potem nowa etykietka z przebiegiem i w droge:)
Co do lepkosci oleju to lac jak najdluzej zadszy olej. W zaleznosci od rodzaju silnika 0W, 5W, 10W i na samym koncu 15W. Dopoki samochod nie bierze duzo oleju to lac jak najrzadszy ( z reguly najdluzsze zastosowanie ma 5W). Zaraz padnie pytanie ile to jest dużo:) Warunki te stawia producent i kazdy podaje inaczej. Czasami jest litr na 1000km, czasami 0,5 litra/1000km a czasami 300ml albo i 100ml/1000km.
Niektorzy placza:) jak przez caly okres od wymiany do wymiany doleja litr (to jest smieszne gdzie w programach przegladowych przebieg do wymiany oleju ksztaltuje sie 20-30tys km lub co rok - w zalezności co predzej nastąpi).
Pozdrawiam
_________________
Misiek79
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-03-2010, 07:56   

Misiek79 napisał/a:
Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max
Nie wszędzie. Znam kilka silników gdzie stan powinien być 1/3 do 1/2, bo inaczej nadmiar oleju znajdziemy w filtrze powietrza. I dotyczy to nowych sprawnych silników, a nie zajechanych złomów.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.