 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:38 |
[MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika? |
Autor |
Wiadomość |
raban1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2006, 14:19 [MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika?
|
|
|
Zakupiłem M SS DiD z 2001, ma 193 tys przebiegu i ksiązke serwisową, lecz po niemiecku i nie moge sie doczytać jaki najlepiej olej zastosować i ile!
Dlatego mam odnośnie tej sprawy pytanie, ile oleju wchodzi do tego silnika?
Nie wiem takze jaki olej w nim siedzi, chcialbym wlac Shell Helix Diesel Plus syntetyk 5W40, a co jesli w nim jest np. półsyntetyk? Czy nie uszkodze czegoś, a może dla pewności zalać półsyntetyk??
Co sądzicie, proszę o odp. |
Ostatnio zmieniony przez xjacobs 05-03-2010, 13:26, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-12-2006, 17:26
|
|
|
Oleju wchodzi 5 litrów (dokładnie to niby 5,04 litra). Co do tego jaki olej to Ci nie pomogę - sam leję syntetyk Mobil 1 5W50. Ale przebieg masz z "leksza wiekszejszy" |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
MARIO [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2006, 22:31
|
|
|
Jeżeli był serwisowany w Niemczech to na 2001 domniemuję, iż powinien być syntetyk. Ale na taki przebieg, to tych wymian oleju winno byc kilkanaście. Z mojego doświadczenia to Hitler nie dojdzie kto, kiedy i co do silnika wlewał. U mnie po drugiej wymianie oleju po 23 tys serwis napełnił CASTROL TXT SOFTEC 5W40 SYNTETIC |
|
|
|
 |
raban1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2006, 11:35
|
|
|
A czy są jakieś konkretne marki olejów jakie zaleca producent? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-12-2006, 12:16
|
|
|
raban1, jako że jest to silnik Renault to Renault do tego silnika zaleca Elf Excellium DID 5W40. Nie lej oleju 0W-XX bo szybko pożegnasz się z turbiną.
Jak najbardziej odpowiednim olejem będzie Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 - klasa sama w sobie.
Castrola, hmmmm...., nie polecam
A przebieg około 200kkm to jescze nic. Widziałem Carismy DID z przebiegiem 350kkm i jeździły na syntetyku |
_________________
 |
|
|
|
 |
dymek1220 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 16:53
|
|
|
ja leje do swojego Shell heliux syntetic 5W-40, diesel oczywiście i taki też pocecili mi w salonie, nie lej zadnych mineralnych pasci kolego , nie na taki silnik, sam jeżdzę na takim a mam jednostke 16 zaworową dodatkowo z chip-em, idzie jak burza:-) |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 17:31
|
|
|
Jak nie pali oleju i brak wycieków trzeba zalać dalej syntetyka, silnik Renault, wlej olej Elf lub Totala- szczególnie dobry olej do diesla seria Quartz |
|
|
|
 |
raban1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 23:20
|
|
|
Ma delikatne wycieki, jak kazdy ten silnik! ! ! Delikatne, ale ma, więc lepiej półsynteze?? |
|
|
|
 |
Jurek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 19:59
|
|
|
Ja bym lał syntetyk na Twoim miejscu. |
|
|
|
 |
oloolosz
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 17-02-2009, 22:08
|
|
|
ja ostatnie 3 wymiany wlałem casrtola-synetyk,ostatnio zauwazyłem brudna turbine
czy to od oleju?jaki inny wlac? |
_________________ MSS 2004 102km 320tkm |
|
|
|
 |
Misiek79
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2010, 01:33
|
|
|
Jesli chodzi o oleje do wszystkich marek samochodow (nawet ciezarowki i motocykle) polecam oficjalna strone Castrola. Tam sa podane specyfikacje i ilosci jakie powinny byc w silnikach, skrzyniach biegow, mostach itp. Wiadomo,ze jest to dla mnie strona pogladowa,ale mozna sie z niej dowiedziec ile tego oleju ma byc i jakie powinien spelniac specyfikacje. Mozna spisac dane i kupic olej innej marki. Ja stosuje ELF'a. W googlach wpisac "castrol" i pierwsza zakladka. Potem na stronie castrola jest cos takiego jak "dobierz olej do swojego samochodu" |
_________________ Misiek79 |
|
|
|
 |
emkawu
Mitsumaniak The Bishop

Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 46 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 28-02-2010, 13:41
|
|
|
Temat stary ale garść nowych informacji może się komuś przydać.
Jak chodzi o ilość oleju silnikowego, to według instrukcji powinno być 4,9l w misce olejowej i 0,16l w filtrze oleju. Czyli w sumie 5,06 l. Ja wlałem całą piątkę i chyba trochę przesadziłem bo miarka oleju (bagnet) pokazywała max. Nie wziąłem pod uwagę, że zawsze zostaje trochę starego oleju w zakamarkach silnika. Oczywiście po pewnym czasie oleju trochę ubyło i teraz bagnet jest w połowie zanurzony, czyli tak jak ma być. Myślę, że lepiej wlać ok. 4,5 litra, a resztę potem co jakiś czas dolewać, tak żeby trzymać poziom w połowie bagnetu. |
_________________ " Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi " |
|
|
|
 |
Misiek79
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-03-2010, 23:49
|
|
|
W moim 1,6 wchodza niecale 4 literki. Jest bardzo mala miska olejowa. Majac minimum dolewam okolo litra i juz jest max na miarce.
Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max (silnik musi miec odpowiedni stan). Wiadomo,ze jesli przesadzimy i wlejemy ponad stan to gdzies ten olej wyrzuci i trzeba bedzie uszczelniac silnik (nie male koszta). Najlepiej wlewac olej stopniowo i kontrolowac poziom na miarce i lac do uzyskania okolo 1-2mm przed maksimum.
Nie wspomne,ze olej nalezy spuszczac przy w miare rozgrzanym silniku, potem nowa etykietka z przebiegiem i w droge:)
Co do lepkosci oleju to lac jak najdluzej zadszy olej. W zaleznosci od rodzaju silnika 0W, 5W, 10W i na samym koncu 15W. Dopoki samochod nie bierze duzo oleju to lac jak najrzadszy ( z reguly najdluzsze zastosowanie ma 5W). Zaraz padnie pytanie ile to jest dużo:) Warunki te stawia producent i kazdy podaje inaczej. Czasami jest litr na 1000km, czasami 0,5 litra/1000km a czasami 300ml albo i 100ml/1000km.
Niektorzy placza:) jak przez caly okres od wymiany do wymiany doleja litr (to jest smieszne gdzie w programach przegladowych przebieg do wymiany oleju ksztaltuje sie 20-30tys km lub co rok - w zalezności co predzej nastąpi).
Pozdrawiam |
_________________ Misiek79 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-03-2010, 07:56
|
|
|
Misiek79 napisał/a: | Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max | Nie wszędzie. Znam kilka silników gdzie stan powinien być 1/3 do 1/2, bo inaczej nadmiar oleju znajdziemy w filtrze powietrza. I dotyczy to nowych sprawnych silników, a nie zajechanych złomów. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|
|