Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY2A 1.5] Szukam poradnika-instrukcji o odgrzybianiu parown
Autor Wiadomość
Acer24 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19-04-2011, 20:30   [CY2A 1.5] Szukam poradnika-instrukcji o odgrzybianiu parown

Jak zwykle wiosną, po zimie trzeba porządnie oczyścić klimatyzację.
Pomyślałem sobie, że wypsikam preparat chemiczny WURTH-a
wprost do parownika albo włożę tam rurkę i zapodam ozon.
Ponoć najlepiej dostać się tam przez wylot skroplin.
Tylko nie wiem gdzie ten wylot jest ?
Kto wie jak się do tej rurki dostać ? A może jest jakiś tutorial ?
_________________
Poldek
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 20-04-2011, 13:06   

Acer24 napisał/a:
Pomyślałem sobie, że wypsikam preparat chemiczny WURTH-a
Daj sobie z tym spokój... straszny "gnój" robi się w kanałach po wszelkich preparatach typu pianka odgrzybiająca...
Acer24 napisał/a:
albo włożę tam rurkę i zapodam ozon.
Sam chcesz to robić? Masz ozonator? Jakiej mocy (ilość generowanego ozonu na godzinę)?

Ozonowanie odbywa się tak:
1. Wyjmujesz filtr kabinowy
2. Uruchamiasz silnik i włączasz klimatyzację
3. Ustawiasz obieg zamknięty powietrza
4. Wstawiasz ozonator do auta, włączasz go, wychodzisz z auta i zamykasz szczelnie wszystkie drzwi/okna
5. Po minimum 30 minutach wyłączasz ozonator i silnik samochodu
6. Przez minimum godzinę wietrzysz porządnie auto.
7. Wkładasz filtr kabinowy (najlepiej nowy).

To chyba tyle... jak widzisz nie musisz dostawać się rurką z ozonem do parownika, bo jak włączysz obieg zamknięty to ozon "przeleci" przez wszystkie kanały, parownik i "odkazi" również tapicerkę.

Warto jeszcze dodać, że przed ozonowaniem warto porządnie posprzątać w aucie, odkurzyć, wystawić wszelkie zapaszki i nie robić tego w pełnym słońcu - najlepiej w cieniu.

Pozdrawiam!

P.S. Wylot skroplin znajduje się pod autem
 
 
Acer24 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23-04-2011, 19:19   

Mam już "ozonator domowy" FM300 wg instrukcji generuje 400mg ozonu na godzinę.
W instrukcji napisali żeby nie włączać klimatyzacji, tylko obieg wewnętrzny i dać delikatną cyrkulację powietrza, żeby pomału zaozonowane powietrze krążyło w całym aucie, w tym także w przewodach klimatyzacyjnych oraz parowniku.

Problem dodatkowy - jeśli nie trzeba włączać klimy, to i może silnik nie musi chodzić przy ozonowaniu, ale żeby kręciła się dmuchawa nawiewu to musi być kluczyk w pozycji ON.
Pytanie brzmi: czy tak można postąpić ?, tzn.kluczyk tylko na ON, dmuchawa w ruch na godzinę ozonowania - !!! ale przy wyłączonym silniku.
Pamiętam kiedyś mi wsadzano do głowy, że kluczyk nie może być zbyt długo w tej pozycji bo cewka zapłonowa się spali. mam nadzieje, że współczesne auta są idiotoodporne i nic się nie stanie przy takim postępowaniu.
_________________
Poldek
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-04-2011, 22:56   

W zakładzie: auto było na chodzie, klima również z najniższą temperaturą, na zewnątrz było ok 26 st C, wszystko na auto i z obiegiem zamkniętym. Cały cykl trwał ok 30min, potem wietrzonko i po ok 20 min mogłem odjechać. Przy okazji idioto odporności, to jeśli "gupia " lampka w bagażniku wyłącza sie po 20 min świecenia, to może i CAN rozłączy stacyjkę po 20min nic nierobienia? :lol: Ciekawi mnie jedno jeśli nie włączysz klimy to w jaki sposób będziesz ozonował parownik i tym podobne elementy IMHO mocno współpracujące z klimą. ozonowanie samych przewodów to połowa sukcesu. Acer24, Długo masz lancera, bo widzę że dołączyłeś niedawno?
Jeśli minimum 2 lata jedź do jakiegoś zakładu od klimy i niech zrobią to co trzeba. Mniej więcej po 2 latach trzeba uzupełnić czynnik (ma prawo zniknąć w ilości ok 10-15% rocznie :!: ) i oleum w układzie, nie tylko oczyścić przewody. Poszukaj tematu o kosztach i serwisowaniu klimy.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Beny_s 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 01:18   

Szukam ozonatora do kupienia może ktoś coś poleci, poda jakie parametru ma spełniać?
Czy jak będzie słabszy to mam go włączyć na 1h, 2h? - Czy nic to nie pomoże.

Zakładam, że będę ozonował 3-5 samochodów tak rodziennie :)
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 11:04   

Beny_s napisał/a:
Szukam ozonatora do kupienia może ktoś coś poleci, poda jakie parametru ma spełniać?
Czy jak będzie słabszy to mam go włączyć na 1h, 2h? - Czy nic to nie pomoże.


Dokładnie mam te same pytania :)
Na Allegro są w cenie od ok. 150 zł, ale przy 300-400 zł staje się to już dla mnie nie opłacalne...
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-04-2011, 11:35   

Acer24 - ozonuje się przy uruchomionej klimatyzacji, bo tylko wtedy powietrze przechodzi przez parownik - miejsce, gdzie znajduje się najwięcej grzybów/pleśni itp.

Beny_s napisał/a:
Szukam ozonatora do kupienia może ktoś coś poleci, poda jakie parametru ma spełniać?
Czy jak będzie słabszy to mam go włączyć na 1h, 2h? - Czy nic to nie pomoże.


Moje doświadczenia są takie:
1. czas ozonowania min. 30 minut - ozonowanie aut "czystych",
2. czas ozonowania min. 60 minut - ozonowanie aut "lekko śmierdzących"
3. ozonowanie 2-3 razy po min. 60 minut - auta "mocno zapuszczone".

Ozonator o wydajności 7g/h.

Auta czyste, to takie 2-3 letnie, gdzie przykry zapach z klimy praktycznie nie jest wyczuwalny, a ozonowanie to czysta profilaktyka.

Auta "lekko śmierdzące" - to takie gdzie delikatny zapach z klimy pojawia się w momencie jej włączania/wyłączania, czy przełączania obiegu otwarty/zamknięty.

Auta mocno zapuszczone, to takie gdzie klimą czuć w aucie non stop.

Moim zdaniem ozonatory z allegro o małych wydajnościach to... strata pieniędzy.
Czas połowicznego rozkładu ozonu jest na tyle mały, że zanim coś "odkazi" to już połowę ozonu zniknie...
Mam doświadczenia z ozonatorem o wydajności 7g/h i wraz czasy skutecznego ozonowania są takie jak napisałem, więc sami oceńcie czy warto kupować coś z mniejszą wydajnością...

Pozdrawiam!

P.S. Jak ktoś ma "zasyfiony" parownik, bo np jeździł bez filtra kabinowego i na parowniku jest kupa brudu, liści itp, to nawet ozonowanie mu nie pomoże... wtedy najpierw wyjęcie i mycie parownika, a dopiero potem ozonowanie.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 13:43   

Marian_K, czyli tymi ozonatorami z Allegro, to można sobie co najwyżej buty zdezynfekować... :) Wydajność 20x mniejsza niż tego o którym pisałeś.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2011, 14:08   

A ja mam takie pytanie w tym temacie ile kosztuje taka usługa z ozonowaniem w serwisie klimatyzacji?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27-04-2011, 14:36   

Luk napisał/a:
czyli tymi ozonatorami z Allegro, to można sobie co najwyżej buty zdezynfekować...
Żeby być do końca szczerym to muszę napisać, że nie miałem w rękach żadnego ozonatora z Allegro z małą wydajnością, ale opisałem własne doświadczenia z "dużym" ozonatorem i jak dla mnie wnioski są oczywiste. Jak ktoś chce - niech kupi, przetestuje i zda relację. Mi szkoda kasy i czasu na takie testy.
andrew84 napisał/a:
ile kosztuje taka usługa z ozonowaniem w serwisie klimatyzacji?
W zależności od regionu kraju 60-150PLN, ale ze skutecznością też bywa różnie... najlepiej podpytać znajomych i jeździć do zaufanych punktów.
(taki zakład może przecież kupić "ozonator" za 150PLN i świadczyć w/w usługi, ale potem w necie pełno opinii, że "mi ozonowanie nic nie dało - nadal śmierdzi klima")

Pozdrawiam!
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2011, 14:39   

U mnie co prawda w galu jest taka sytuacja, że najbrzydszy zapach wydziela się gdy wentylacja chodzi bez klimy, na klimie jest już praktycznie zapach nie odczuwalny.

Odgrzybiałem niby klimę w tamtym roku, tylko, że tak jak oni to robili, to można sobie samemu w domu robić przy pomocy np. preparatów Wurtha...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 27-04-2011, 14:59   

andrew84 napisał/a:
A ja mam takie pytanie w tym temacie ile kosztuje taka usługa z ozonowaniem w serwisie klimatyzacji?


tydzień temu robiłem:

przegląd
sprawdzenie szczelności
odgrzybianie
nabicie nowym czynnikiem
dołożenie filtra kabinowego


całość 250 zł
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-04-2011, 22:34   

http://forum.mitsumaniaki...ht=klimatyzacja
Załozyłem temat jakiś czas temu w ogólnym. Proponuje połączenie.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Beny_s 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2011, 12:15   

Dla tych co się zastanawiają jeszcze nad kupnem, taki zbiór info z netu:
- ozon rozpada się po ~ 30 min
- działanie bakteriobójcze itp. przy min. stężeniu 1g/10m3
- możliwe odbarwienia plastików/tapicerki przy długotrwałym stosowaniu

Tak więc tanie urządzenia z allegro odpadają :(
 
 
Acer24 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 02-05-2011, 13:07   

Czy aby na pewno odpadają ?
ad. 1. Otóż 30minut dotyczy połowicznego rozpadu ozonu po 30minutach jest go o połowę mniej ale jest.
ad. 2. 1g/10m3 to oznacza, 333mg/3,33m3 czyli mniej więcej tyle ile wynosi objętość powietrza auta osobowego w środku. Taka właśnie jest wydajność urządzeń z Allegro 300-400mg na godzinę. Ale jeśli rurkę wetknąć jak najbliżej parownika i tam podawać ozon, to przy małej prędkości przepływu jego stężenie w okolicach parownika i w przewodach będzie zdecydowanie wyższe od 1g/10m3.
ad.3 nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć.

Teraz najważniejsze: PRAKTYKA:
- w moim 3-letnim już lancerze od zeszłego roku zaczynało "capić klimatycznym aromatem". Żona po prostu zawsze miała włączona klimę, a że jeździ po mieście często po 2, 3 km to parownik często był "mokry" no i grzyby miały idealne warunki.
Zapodałem preparat Wurtha w sprayu, trochę pomogło ale zapaszek delikatniejszy powrócił. Tydzień temu zapodałem ozon - na 50minut z rurką włożoną w przewody wentylacyjne (wykombinowałem, że tam najbliżej do parownika).
Ozonowałem za pomocą ozonatora właśnie z Allegro FM300 power (napisane ma że 400mg/1h).
Wyobraźcie sobie, że od ozonowania atmosferka w aucie jest OK, nic nie śmierdzi, klima jest używana normalnie czyli na "auto". Jeśli tak będzie przez miesiąc, dwa to zostanie obalony mit o lipności tanich ozonatorów z allegro do aut osobowych.
No ale trzeba poczekać w moim wypadku ten miesiąc, dwa żeby móc to potwierdzić.
_________________
Poldek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.