Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kondziołki w ECU - jak to w modelu po 97roku ?
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 30-04-2006, 23:12   Kondziołki w ECU - jak to w modelu po 97roku ?

Witajcie,
naczytałem sie o wymianie kondensatorów w ECU i nawet już zlokalizowałem dzisiaj to ustojstwo, ale moje pytanie dotyczy sensowności rozkręcania go.

Moja Carisma to model 98 z 97roku, a na stronce http://mitsubishifan.webpark.pl/ napisane jest iż sprawa z kondensatorami dotyczy konstrukcji do 92 roku.
Także czy jest sens zaglądać do mojego ECU (tak mi sie wydaje ze obroty czasami lubią ot tak sobie podskoczyć na chwile powyzej 1200 -1500 by za moment opaść, a po rozgrzaniu silnika lądują czesto na 500-600, a czasem 800 jak byc powinno), czy może w nowych ECU tego problemu nie ma? Jak to sie ma do Waszych napraw ECU????

Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-05-2006, 09:28   

Nie ma sensu. Jeśli ECU pada w tych autach, to raczej nie z powodu kondziorów.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-05-2006, 09:44   

Mam poważne obawy Darku, że możesz być w błędzie. Mam na stole ECU od Colta 1.3 CA. Kondziorek od filtracji 5V poszedl sie kochac (ang. gone fuck) i procek dostal sexownego wybrzuszenia po srodku :( woxy, skoro juz namierzyłes ECU, wyjmij je, rozkrec i zrób dobrą fotkę wnętrza...... Przypuszczam, że też będzie co wymienić.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-05-2006, 11:16   

Kurde - a wydawało mi się Barku, że kolega pytał o Carismę z 1998 roku.
Co do Colta CAx - potwierdzam - zdarzają się przypadki padaczki ECU. Z reguły tak do rocznika 1995, bo potem były jakieś zmiany technologiczne (nie wnikając w szczegóły).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-05-2006, 11:22   

Ten jest 95 lub 6..... Wiesz - wole na zimne dmuchac niz naprawiac. ECU wyglada wewnątrz juz zupełnie inaczej niż nasze, a problem dalej istnieje....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2006, 12:10   

Niestety Bartek ma rację. Kondziorki padają ze względu na warunki pracy, które w każdym ECU będą zasadniczo podobne (zmiany temperatur, szpilki na zasilaniu itp, itd). Poza tym każdy kondziorek ma inny czas pracy w danych warunkach. Wszystko zależy od tego jakie kondziorki stosuje producent - mogą być lepsze lub gorsze, ale każdy kiedyś padnie. Dodatkowo producent jak wiadomo potrafi kilkukrotnie zmieniać podzespoły w cyklu produkcji, więc to, że powiedzmy w Colcie z 96r kondziorki nie padają, nie znaczy wcale, że w tym z 97r nie będą padać.
Krzyzak zobacz sobie mój wpis w poniższym wątku. Są tam linki do not katalogowych kilku kondziorków. Zobacz jakie potrafią być różnice w żywotności tego elementu nawet w przypadku tego samego modelu ale w innej obudowie. A teraz weź pod uwagę to, że jest to kilka wyselekcjonowanych modeli, które moim zdaniem powinny się sprawdzić w samochodzie. Większośc kondziorków ma jeszcze krótsze czasy pracy.
http://www.mitsubishi-gra...t=1405&start=15
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 01-05-2006, 19:11   

Oto jak się ma sprawa z moim ECU:

1. Wyciągnąłem ufff, troche gimnastyki było i tak to wygląda z zewnątrz


2. Po rozkręceniu ukazała się płytka z przodu


i z tyłu


3. Odszukałem 2 kondensatory 47uF, 50V, 105 stopni C



4. Widać bardzo delikatnie wybrzuszony kondensatorek po prawej stronie na rys powyżej,
oraz skurczenie sie otuliny na nich od temperatury.
Nie mam miernika do pojemności niestety coby stwierdzić czy są oki czy nie. A dosyć delikatnie są lutowane bezpośrednio do płytki (powierzchniowo) a nie przez całą płytkę.


Co możecie Mi powiedzieć o tych kondziołkach? Wybrzuszone są czy nie? Bo tak nie bardzo widać po nich.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez woxy 03-03-2010, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-05-2006, 20:15   

Wymien je profilaktycznie ;) koszt niewielki a bedziesz mial pewnosc....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2010, 21:17   

Czy w Carismie przed liftem również trzeba wymieniac te kondensatory?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-03-2010, 18:46   

Generalnie jeśli nie są spuchnięte to nie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.