 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kondziołki w ECU - jak to w modelu po 97roku ? |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 30-04-2006, 23:12 Kondziołki w ECU - jak to w modelu po 97roku ?
|
|
|
Witajcie,
naczytałem sie o wymianie kondensatorów w ECU i nawet już zlokalizowałem dzisiaj to ustojstwo, ale moje pytanie dotyczy sensowności rozkręcania go.
Moja Carisma to model 98 z 97roku, a na stronce http://mitsubishifan.webpark.pl/ napisane jest iż sprawa z kondensatorami dotyczy konstrukcji do 92 roku.
Także czy jest sens zaglądać do mojego ECU (tak mi sie wydaje ze obroty czasami lubią ot tak sobie podskoczyć na chwile powyzej 1200 -1500 by za moment opaść, a po rozgrzaniu silnika lądują czesto na 500-600, a czasem 800 jak byc powinno), czy może w nowych ECU tego problemu nie ma? Jak to sie ma do Waszych napraw ECU????
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-05-2006, 09:28
|
|
|
Nie ma sensu. Jeśli ECU pada w tych autach, to raczej nie z powodu kondziorów. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-05-2006, 09:44
|
|
|
Mam poważne obawy Darku, że możesz być w błędzie. Mam na stole ECU od Colta 1.3 CA. Kondziorek od filtracji 5V poszedl sie kochac (ang. gone fuck) i procek dostal sexownego wybrzuszenia po srodku woxy, skoro juz namierzyłes ECU, wyjmij je, rozkrec i zrób dobrą fotkę wnętrza...... Przypuszczam, że też będzie co wymienić..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-05-2006, 11:16
|
|
|
Kurde - a wydawało mi się Barku, że kolega pytał o Carismę z 1998 roku.
Co do Colta CAx - potwierdzam - zdarzają się przypadki padaczki ECU. Z reguły tak do rocznika 1995, bo potem były jakieś zmiany technologiczne (nie wnikając w szczegóły). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-05-2006, 11:22
|
|
|
Ten jest 95 lub 6..... Wiesz - wole na zimne dmuchac niz naprawiac. ECU wyglada wewnątrz juz zupełnie inaczej niż nasze, a problem dalej istnieje.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-05-2006, 12:10
|
|
|
Niestety Bartek ma rację. Kondziorki padają ze względu na warunki pracy, które w każdym ECU będą zasadniczo podobne (zmiany temperatur, szpilki na zasilaniu itp, itd). Poza tym każdy kondziorek ma inny czas pracy w danych warunkach. Wszystko zależy od tego jakie kondziorki stosuje producent - mogą być lepsze lub gorsze, ale każdy kiedyś padnie. Dodatkowo producent jak wiadomo potrafi kilkukrotnie zmieniać podzespoły w cyklu produkcji, więc to, że powiedzmy w Colcie z 96r kondziorki nie padają, nie znaczy wcale, że w tym z 97r nie będą padać.
Krzyzak zobacz sobie mój wpis w poniższym wątku. Są tam linki do not katalogowych kilku kondziorków. Zobacz jakie potrafią być różnice w żywotności tego elementu nawet w przypadku tego samego modelu ale w innej obudowie. A teraz weź pod uwagę to, że jest to kilka wyselekcjonowanych modeli, które moim zdaniem powinny się sprawdzić w samochodzie. Większośc kondziorków ma jeszcze krótsze czasy pracy.
http://www.mitsubishi-gra...t=1405&start=15 |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 01-05-2006, 19:11
|
|
|
Oto jak się ma sprawa z moim ECU:
1. Wyciągnąłem ufff, troche gimnastyki było i tak to wygląda z zewnątrz
2. Po rozkręceniu ukazała się płytka z przodu
i z tyłu
3. Odszukałem 2 kondensatory 47uF, 50V, 105 stopni C
4. Widać bardzo delikatnie wybrzuszony kondensatorek po prawej stronie na rys powyżej,
oraz skurczenie sie otuliny na nich od temperatury.
Nie mam miernika do pojemności niestety coby stwierdzić czy są oki czy nie. A dosyć delikatnie są lutowane bezpośrednio do płytki (powierzchniowo) a nie przez całą płytkę.
Co możecie Mi powiedzieć o tych kondziołkach? Wybrzuszone są czy nie? Bo tak nie bardzo widać po nich.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez woxy 03-03-2010, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-05-2006, 20:15
|
|
|
Wymien je profilaktycznie koszt niewielki a bedziesz mial pewnosc.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2010, 21:17
|
|
|
Czy w Carismie przed liftem również trzeba wymieniac te kondensatory? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-03-2010, 18:46
|
|
|
Generalnie jeśli nie są spuchnięte to nie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|