kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
gogan1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Oława
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:24 kontrolka oleju
|
|
|
witam chciałem sie spytać kiedy zapala sie kontrolka od oleju bo dzisiaj sprawdzałem olej i na tej bagietce zero oleju było i nieswieciłą sie kontrolka po dolaniu litra wskazywała ponad minimum i chciałem sie spytać czy mógł by mi tyle wziaść oleju po przejechaniu 11tys km |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:50
|
|
|
kontrolka zapal sie kiedy ciśnienie oleju jest za niskie.
W carismie nie ma wskaźnika poziomu oleju tak jak np w renaultach.
co do oleju to mógł zjeść tyle ale na wszelki wypadek sprawdź czy nie masz jakiś wycieków
(chociaż kiedyś w lagunie mechanik zmieniał mi olej nalał odpowiedni poziom tylko nie brał pod uwagę tego ze filtr jest pusty a był dość spory i na drugi dzień zrobiłem mu lekką awanturkę że zalał za mało) |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:51
|
|
|
Witam
Lampka oleju zapala się wtedy gdy spada ciśnienie pompy(wydajnośc)i uzależnione jest od punktu w którym jest umiejscowiony czujnik oleju. zazwyczaj jest on umieszczony na końcu układu olejowego aby zabezpieczyć silnik przed spadkiem smarowania. A przekłada się miej więcej tak że poniżej ok.1cm zapalasię lub miga.Od min. do max. w większości ayt wchodzi 2 litry.Twóje obawy mogą świadczyć że na przeglądzie nie zalanoCi do max.poziomu a nieco powyżej min.i stąd ten brak.Po przeglądzie zawsze warto sprawdzić stan oleju. Auto może gubiś olej poprzez niedokręcony filtr oleju lub inne nieszczelności. Pomijając uszkodzone pierścienie tłokowe. Uszkodzenie pierścieni objawia się zwiększonym zużyciem oleju i kopceniem w postaci czarnego dymu z rury wydechowej szczególnie przy gwałtownym dodawaniu gazu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:55
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Uszkodzenie pierścieni objawia się zwiększonym zużyciem oleju i kopceniem w postaci czarnego dymu z rury wydechowej szczególnie przy gwałtownym dodawaniu gazu.
Pozdrawiam |
Raczej niebieskim. Czarny to za bogata mieszanka, ewentualnie GDI. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 05-03-2010, 23:00
|
|
|
tylko jeden z obiawów bo kopcenie z rury nie zawsze świadczy o pęknietych pierścieniach a kolor zależny jest też od spalanego paliwa ON czy PB |
|
|
|
 |
gogan1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Oława
|
Wysłany: 05-03-2010, 23:24
|
|
|
hmm nic mi niekopci z wydechu wiec chyba jest dobrze jeszcze jutro sprawdze poziom oleju czy sie cos zmieni jak byłem kiedyś na przegladzie powiedzieli mi ze musiałem kiedyś o coś zachaczyć jakiś kraweżnik czy coś bo mam troszke wgieta miske oleju i cos tam mnie straszyli że jak jeszcze raz mocniej o cos zachacze to może sie coś tam stać |
|
|
|
 |
|