Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Colt CA0 a Proton 300
Autor Wiadomość
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 17:18   [CAxA] Colt CA0 a Proton 300

Powoli zaczynamy z żoną myśleć o samochodzie dla nim. Ma być to coś małego, dość taniego w utrzymaniu. Bierzemy pod uwagę tylko benzyniaki. Bardzo prawdopodobne, że albo kupimy autko z gazem, albo sami gaz założymy.

Nasze typy:
Mitsubishi Colt CA0
Proton 300
Proton 400

Alfa Romeo 145 (ew. 146)
Fiat CC

Posta piszę w tym temacie, bo chciałbym byście naświetlili mi róznice pomiędzy CA0 a Protonem 300. Czy prócz znaczka i niewielu szczegółów w wyglądzie Protona różni się on czymś więcej od Colta?
Ostatnio zmieniony przez londolut 15-02-2010, 00:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-01-2010, 17:58   

Różnice pomiędzy Coltem a Protonem są w wyglądzie zewnętrznym i trochę wewnętrznym (inna deska). Proton ma inny przód i tył. Drzwi się chyba niczym nie różnią.
enanthate napisał/a:
Alfa Romeo 145 (ew. 146)
To jest padaka. Silniki 1.4 są strasznie paliwożerne a 1.6 T.Spark bardzo drogie w utrzymaniu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-01-2010, 18:22   

enanthate napisał/a:
Alfa Romeo 145 (ew. 146)
jak myslisz o benzyniakah, to co ja Ci moge doradzic, nie kupuj auta z koncernu Fiata, silniki sa olejozerne (producent w instrukcji obslugi auta pisze ze spalanie oleju w ilosci 0.7l/1000km jest norma), zwłaszza w silnikach alfy 16V, nie wiem z jakiego materialu sa robione te silniki, ale mialem na tapecie nie jedna 16zaworówke z koncernu AlfaRomeo/Fiat/Lancia/Iveco i widziałem jak te silniki wyglądały po przebiegach 200 000, dosłownie trupy, nadające się do tulejowania, progi wyczuwalne przy dotyku palcem. Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.

Tutaj masz info techniczne silników Alfy http://alfa155.pl/?show=engines
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 15-01-2010, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-01-2010, 18:31   

enanthate, w cenie colta CAO protona kupisz z dużo młodszego rocznika. Mechanicznie to jest to co colt, bodajże na rynek malezyjski :D Alfę bym radził wykreślić z Twojej listy. Podzielam zdanie robertadg.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-01-2010, 20:17   

A może Suzuki Swift 1.3. Spali w mieście 6,5 a na trasie nawet poniżej 5 l. :wink:
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-01-2010, 23:40   

tez bym polecal swifta,lecz niestety slaba blacha i troche kanciasty wyglad,zalezy co sie komu podoba. poolecil bym poszukac tez toyote starlet-sam taka jezdzilem i bylem bardzo zadowolony,zawsze kupujac samochod biore pod uwage bezawaryjnosc.moze micra?troche smieszny wyglad,ale swietne silniczki.Oczywiscie to moje propozycje poza coltem :D
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-01-2010, 00:50   

Swifty gniją.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 16-01-2010, 01:23   

Cytat:
A może Suzuki Swift 1.3. Spali w mieście 6,5 a na trasie nawet poniżej 5 l.
który bo chyba nie 1.0 ani 1.3.
robertdg napisał/a:
jak myslisz o benzyniakah, to co ja Ci moge doradzic, nie kupuj auta z koncernu Fiata, silniki sa olejozerne (producent w instrukcji obslugi auta pisze ze spalanie oleju w ilosci 0.7l/1000km jest norma), zwłaszza w silnikach alfy 16V, nie wiem z jakiego materialu sa robione te silniki, ale mialem na tapecie nie jedna 16zaworówke z koncernu AlfaRomeo/Fiat/Lancia/Iveco i widziałem jak te silniki wyglądały po przebiegach 200 000, dosłownie trupy, nadające się do tulejowania, progi wyczuwalne przy dotyku palcem. Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.


Z tego co wiem fiat zaleca Selenie i to on jest głównym problemem i bolączka aut z koncernu fiata. Co do CC to silniki 900 i 1100 są jednak bardzo trwałymi jednostkami.

guncio125 napisał/a:
toyote starlet
bardzo bym polecał :) .
jeszcze jakbyś znalazł w silniki 1.3 4-efe to odwdzieczy się dobrymi osiągami jak i bardzo niskim spalaniem.
Jednak i słabsza jednostka będzie wystarczalna.

robertdg napisał/a:
Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.


Zależy od dbania mam kumpla co ma Tipo 92rok i by zawstydził nie jedno auto z 2000r.
I jest pooobijane z kazdej strony i było waleniete także....
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-01-2010, 06:57   

londolut napisał/a:
Swifty gniją.
Miałem przez ponad rok i nie zauważyłem rdzy :)
Mówimy o Swiftach III gen. Po 1996.




Pozbyłem sie go, bo był to silnik 1.0 a tak bardzo miło wspominam.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-01-2010, 12:30   

Jednym slowem z leciwych rocznikow najlepiej kupic japończyka i cieszyc sie relatywnie niskim spalaniem przy dobrych osiagach , taniej eksplatacji i niskiej pojemnosci,do czego wg mnie instalacja gazowa jest czymś zbędnym.Na pewno odpłaci sie bezawaryjnością gdy o niego zadbamy :) co do swifta, w rodzinie mamy jednego z tych pierwszych (mk1?-rocznik 84 jak dobrze pamietam) ktorym ojciec dojezdzil do 300 tys ,a kolejny wlasciciel -wujek pare miesiecy temu przekroczyl 500tys !! podobno bez wiekszych napraw,remontu silnika. dodaje ,ze jest to silnik 997ccm,uzywany jako drugie auto w rodzinie.Dlatego tez moj wybór tym razem padl na colta ze wzgledu na wyglad jak i produkcje przez japanów.Dodaje,ze wczesniej jezdzilem polo coupe 84,micra superS 93,panda 01,starlet 90,ale najlepiej wspominam te produkcji japońskiej:D
 
 
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 16-01-2010, 20:44   

enanthate, tak jak piszę londolut, różnica między Coltem a Protonem 300, nie ma chyba poza różnicami w wyglądzie, od prawie 3 lat mam 418 i poza amorkami i sprężynami róznic nie znalazłem, a przeglądałem sporo katalogów porównując części.
Porównując Swifta z Coltem to u mnie wybór padłby na Colta, dużo lepsze wykonanie, więcej miejsca w środku, no i ogólnie ładniejszy :P . Silników nie będę porównywał bo miałem okaję jeździć Suzi 1.0LPG i zarówno dla mnie jak i dla mojej kobiety za słabe :D .
 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 16-01-2010, 21:08   

Ja też początkowo chciałem kupić swifta z silnikiem 1,3.

Ale stwierdziłem, że lepiej trochę więcej zebrać $ i kupić colta CA0, który 3 razy lepiej
wygląda, jest bardziej komfortowy, ma większy bagażnik i jest trochę przestronniejszy,
co również tobie radzę.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 21:15   

Bardziej od Colta CA0 skłaniałbym się ku Protonowi 316... Np. najdroższy Proton na allegro:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11179773

Rok produkcji: 2000, 167 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 115 KM (85 kW), Pojemność skokowa: 1600 cm3
ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, światła przeciwmgłowe

Cena: 7.900 zł


Kusi także Proton 400. Np. coś takiego:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11196088
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 17-01-2010, 00:19   

Te protony to ciekawa propozycja. Świeższe roczniki w zasadzie to samo co colt/lancer CA0/CB0, cena ciekawa.
Tylko w razie kuku mogą być problemy z częściami blacharskimi no ale coś za coś :D
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 17-01-2010, 11:49   

macieekg, z blachami problemu nie ma, coraz więcej aut ściągnietych z UK i z zachodu poszło na części więc wszystko można dostać nawet w bardzo śmiesznych cenach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.