Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W] Wyciek z rury wspomagania
Autor Wiadomość
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2010, 23:48   [EA2W] Wyciek z rury wspomagania

Witam brac mitsu !

Prosiłbym o pomoc i podpowiedz, otóż od kilku dni zaczeło mi trzeszczeć strasznie wspomaganie. Okazało, iż w wyniku pracy i rdzy uszkodzeniu uległa rurka od plynu ze wspomaganiem, ta tuż obok rozrządu. Dlatego też zwracam się z prośbą o pomoc, przede wszystkim o podpowiedź jak fachowo się nazywa się ta rurka, jakie jest jej oznaczenie, oraz czy wymieniać na nową , czy szukać raczej czegoś z używek. A także, czy po jej wymianie należy odpowietrzyć układ wspomagania, a jeżeli tak, to jak się do tego fachowo zabrać.

Póki co jeździć się da, ale nie chce zatrzeć pompy, i dolewać co chwila płynu.

http://i1109.photobucket....pg?t=1293748994

http://i1109.photobucket....pg?t=1293748994

pozdrawiam serdecznie !
 
 
Constans 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 TD 98 EA6W 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-12-2010, 23:56   

Ja ostatnio naprawiałem u siebie pompę wspomagania i nie było żadnego problemu z odpowietrzeniem. Składając wszystko do kupy, wlałem olej do tego przewodu o którym piszesz (przewód ciśnieniowy) i skręciłem. Do zbiorniczka wlałem pod MAX, wyjechałem z garażu, przejechałem po placu parę minut krącąc w lewo i prawo. Poziom się obniżył do MIN, więc dolałem i już nie ubywa.
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 31-12-2010, 04:55   

A co w takiej sytuacji dałoby dolanie ceramizera, np.:
http://allegro.pl/ceramiz...1386373766.html
??
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2010, 07:13   

wada fabryczna EA - ja mam to w całości pokryte przewodem olejo- i paliwo-odpornym
przewód 0.5m, fi 10mm - 8 zł
2 zaciski 16 mm - 2 zł
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-2010, 15:08   

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to ja zawsze robie to na podniesionych przednich kołach żeby nie stawiać oporu maglownicy bez oleju.
Zalewam płyn i kręcę najpierw delikatnie w lewo i prawo i coraz większe ruchy kierownicy aż dochodzę do maksymalnego skrętu, pamiętając o uzupełnianiu płynu.
 
 
Constans 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 TD 98 EA6W 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-12-2010, 15:25   

No tak... Tylko kto ma dwa lewarki? :) Warto przy uruchamianiu samochodu z podniesionym przodem podeprzeć go na drewnianych klockach (też nie każdy posiada). A robienie delikatnych zakrętów w ruchu na dużym parkingu (tym bardziej teraz, gdy wszystko oblodzone) da ten sam efekt. Nie obciąży się układu kierowniczego.
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 31-12-2010, 15:44   

Nie ma potrzeby ani podnosić auta do góry ani nim jeździć :)
Wystarczy pamiętać żeby nie zalewać od razu zbiorniczka płynem na max bo po pierwszym
odpaleniu pompa wypchnie powietrze z układu,więc zalewamy do połowy lub 3/4.
Dalej już tylko kontrola płynu i kręcenie kierownicą aż układ zacznie działać prawidłowo. :)
Auto może stać na własnych kołach i nic się w ten sposób nie uszkodzi.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2010, 19:52   

Constans napisał/a:
Tylko kto ma dwa lewarki?
no właśnie - ja mam 4 :)
 
 
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2011, 20:43   

Koledzy, a może jakiaś podpowiedż, czy też rady, jak się zabrać za wymianę tej rurki ?
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 06-01-2011, 21:11   

Też mam podobny problem..cieknie mi nie wiadomo skąd ale cały zbiorniczek mam zachlapany, zwłaszcza na górze, tak jakby korkiem uciekało ale to wydaje mi się raczej niemożliwe.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2011, 23:02   

Dobra, staneło na tym , iż wykonam najprostszy, a zarazem najtanszy zabieg, zamiast tej felernej rurki, a której cena oscyluje w granicach 100zł wstawie poprostu waz / przewod cisnieniowy, zbrojony wykorzystywany w automatyce, który łatwo sie bedzie formował i dopasuje.

m6riano moze szukaj na rurce gumowej za chłodzeniem, a juz obok zbiorniczka, byc moze pod cisnieniem poprostu sika. Albo posadz kogos za kółkiem, podnies maske i wtedy sprawdzaj.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-01-2011, 12:44   

hmmm koledzy ale po co tak kombinować wykręcasz stary jedziesz w miejsce gdzie zakuwają węże do hydrauliki i dogną ci z rurkami jak oryginał.ja w taki sposób zrobiłem w peugeocie chłodnice oleju wspomagania .wszystko jak przez fabrykę.a i koszta niewielkie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.