Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
09-03-2009, 00:35
Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ??
Autor Wiadomość
sebi82
[Usunięty]

  Wysłany: 29-10-2007, 09:50   Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ??

Witam,

Jestem szczesliwym posiadaczem nowego Outlandera. Wszystko super, tylko martwi mnie jednak jeden szczegół - przy zmianie biegów w góre (szczególnie to słychać przy tych niższych biegach) po wciśnięciu sprzęgła słychać szum, jakby "szorowanie" czegos (oraz spowalniające ogłosu uderzania czegoś), które po sekundzie, moze dwóch - ustaje.

I tak jest od samego początku, jak tylko wyjechałem z salonu... Nie wiem, czy to jakaś usterka, czy taka natura tego auta...
Posiadacze Outlandera - czy ktoś z Was się z czymś tkaim zetknał? Czy Wy słyszycie jakieś tarcie zaraz po wciśnięciu sprzęgła (przy zmianie biegów np z 1 na 2, lub z 2 na 3 ??)
Co to moze byc?

Dzięki za pomoc!


Pozdrawiam,
Sebastian




Witam ponownie !
Jak wspomniałem wcześniej jestem właściecielem Outlandera II-generacji-rocznik 2007
W nawiązaniu do szumów przy przełączeniu z biuegu I-go na II-gi i dalej wzwyż jest to szum metaliczny, jakby coś się tarło. Najwyrźniej słyszy się na biegach niższych, ale jest to bardzo delikatne w odczuciu.
chyba będę musiał się wybrać do serwisu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sebi82 30-10-2007, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 29-10-2007, 10:14   

Może się skrzynia odkręciła od silnika :lol:

Ale na poważnie, masz nowego Outka to wal do serwisu, wsadź szefa z mechanikiem do samochodu i w trasę niech się wypowiedzą, zapłaciłweś kupę kasy i nie egzekfujesz swoich praw.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 29-10-2007, 21:16   

sebi82, napisz czy jestes posiadaczem Outka I czy II generacji, ja mam II generacje i przyznam szczerze, ze dopoki nie zobaczylem Twojego posta nie myslalem ze to moze byc jakas usterka badz wada. Podczas zmiany w zakresie 1-2 czasem 3 bieg, faktycznie czuje i slysze lekkie szarpniecie, czy lekki zgrzyt- dosc trudne do dokladnego opisania dla laika. Jak napisalem do tej pory jakos nie zwracalem na to baczniejszej uwagi ale skoro temat sie pojawil pisze o tym i czekam na opinie innych.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
sebi82
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 17:29   

Mateusz napisał/a:
sebi82, napisz czy jestes posiadaczem Outka I czy II generacji, ja mam II generacje i przyznam szczerze, ze dopoki nie zobaczylem Twojego posta nie myslalem ze to moze byc jakas usterka badz wada. Podczas zmiany w zakresie 1-2 czasem 3 bieg, faktycznie czuje i slysze lekkie szarpniecie, czy lekki zgrzyt- dosc trudne do dokladnego opisania dla laika. Jak napisalem do tej pory jakos nie zwracalem na to baczniejszej uwagi ale skoro temat sie pojawil pisze o tym i czekam na opinie innych.
pozdrawiam,
mateusz


Mateusz, posiadam Outka II generacji. Proponuję i uprzejmie proszę, aby inni forumowicze posiadajacy Outlandera II ściszyli na moment swoje radia i przysłuchali się, czy słyszą coś niepokojacego zaraz po wciśnięciu sprzęgła (np przy zmianie z jedynki na dwojke).
W przyszłym tygodniu jadę do serwisu Mitsubishi, zeby jakiś mechanik posłuchał...ale mimo że autko na gwarancji, to boję się dać im grzebać w skrzyni... (jak już raz zaczną, to ...) . DLatego zależy mi na wypowiedziach innych posiadaczy Outka, czy to moze jest normalne ... aczkolwiek normlanym być nie powinno...

Pozdrawiam
 
 
rc4 
Forumowicz

Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 58
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-10-2007, 17:55   

Mateusz a może chodzi Ci o haczenie skrzyni biegów przy wrzucaniu 2-ki? u mnie było wyraźnie to odczuwalne, ale się tym nie przejmowałem bo wiem, że z czasem się ,,ułoży" i faktycznie po 12 tys. problem zniknął :roll:
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 31-10-2007, 19:08   

rc4, trudno mi dokladnie okreslic to "zjawisko", byc moze masz racje, jak napisalem do tej pory nie zwracalem na to uwagi zbytnio, majac nadzieje ze pewne dzwieki w noym samochodzie sa odczuwalne przez jakis czas. Nadal nie zamierzam nadmiernie panikowac, ale oczywiscie przy najblizszej okazji zajrze do serwisu aby zweryfikowac moje obserwacje.

Swoja droga mozesz napisac dwa slowa wiecej na temat objawu haczenia dwojki?
postaram sie zdjagnozowac w samochodzie.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
miglancu
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 16:52   

Sebi82, ja ma dokładnie to samo!

Szczególnie słychać przy zmianie z I na II i z II na III.
Myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale mam te same objawy.

Za 3000 km mam pierwszy przegląd i wstrzymam się z reakcją, a potem będę robił dym :evil:
 
 
art
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 08:54   

Witam!

Panowie mam to samo, przejechane 350 km. Po wcisnieciu sprzegła słychać szum tak jak by cos się kręciło a jak prowadzę w butach z cienka podeszwą to czuć lekka wibracje na pedale sprzęgła. Wcześniej jeżdziłem OCTAVIA 4x4 z 6-biegową skrzynią i było to samo tylko bardziej słyszalne. W serwisie powiedzieli że ten typ tak ma :evil:

Myślę że nic z tym nie zrobią to jest wina gównianej skrzyni z VW.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 09:31   

art napisał/a:
Myślę że nic z tym nie zrobią to jest wina *cenzura* skrzyni z VW.

Outlander nie ma skrzyni z VW. Skrzynia jest japońskiej firmy AISIN
_________________

 
 
sebi82
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 15:24   

art napisał/a:
Witam!

Panowie mam to samo, przejechane 350 km. Po wcisnieciu sprzegła słychać szum tak jak by cos się kręciło a jak prowadzę w butach z cienka podeszwą to czuć lekka wibracje na pedale sprzęgła. Wcześniej jeżdziłem OCTAVIA 4x4 z 6-biegową skrzynią i było to samo tylko bardziej słyszalne.


Art,

Czy u CIebie w Octavii ten problem był cały czas, czy może z czasem sie coś dotarło (wytarło)??
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 16:30   

Panowie, z racji tego że jest to silnik diesla który generuje spory moment obrotowy a w związku z tym musi mieć docisk o znacznej sile docisku, część drgań silnika przenosi się po łożysku sprzęgłowym na pedał sprzęgła. Z tym nie da się nic zrobić.
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 16:37   

Myslisz, ze to az tak. Przeciez to sa nowe technologicznie auta nastawione na komfort uzytkownika. Ja w pojarce gdzie wibracje sa duzo wieksze nie mam takich akcji z pedalem sprzegla.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
sebi82
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 16:37   

tomekrvf napisał/a:
Panowie, z racji tego że jest to silnik diesla który generuje spory moment obrotowy a w związku z tym musi mieć docisk o znacznej sile docisku, część drgań silnika przenosi się po łożysku sprzęgłowym na pedał sprzęgła. Z tym nie da się nic zrobić.


Hmmm... Tylko czemu niektóre egzemplarze Outlandera II z takim samym silnikiem i skrzynia biegow maja ten problem a niektore nie?? Odkad rozpoznalem te usterke jezdziłem juz dwukrotnie samochodem testowym OUtlander II z salonu w ktorym kupilem auto i nie slyszalem najmniejszego niepokojacego odglosu po wcisnieciu sprzegla?
:?:
 
 
benek45
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 22:47   

U mnie po wciśnięciu sprzęgła jest cicho jak w ,,kościole''tzn nic nie szumi i nic nie stuka 14500km
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2007, 22:26   

Panowie, rozprawa na tema szumów i innych odgłosów wyrażana przy pomocy klawiatury komputera jest bez sensu :)
Druga sprawa, jedni nie słyszą(nie zwracają uwagi) na to co komuś innemu przeszkadza jak cholera a niekoniecznie musi oznaczać usterkę samochodu.
Gene napisał/a:
Myslisz, ze to az tak. Przeciez to sa nowe technologicznie auta nastawione na komfort uzytkownika. Ja w pojarce gdzie wibracje sa duzo wieksze nie mam takich akcji z pedalem sprzegla.

Myślę że te przenoszenie drgań ma związek właśnie z tą nowoczesnością. Out II ma centralny wysprzęglik, czyli siłownik sprzęgła naciska bezpośrednio na łożysko wyciskowe. W Sporcie masz normalną łapę sprzęgła i droga od łożyska do siłownika jest dość długa. Ale to tylko moje luźne przemyślenia.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.