 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2010, 18:33 Regulacja zaworów
|
|
|
Witam wszystkich maniaków.
Miałem problem z odpaleniem miśka. Wymiana lub podmiana na dobre części nic nie dała. Został rozrząd i regulacja zaworów. Rozrząd był ok, tzn. ani nie zerwany, ani nie przeskoczył. Spróbowałem wyregulować zawory. Okazało się, że nie miały żadnego luzu, ustawiłem na zimnym silniku, tak jak radził Krzyżak, luz 0,40, iiiiiiii misiek odpalił Teraz została regulacja na ciepłu silniku. I tu moja prośba. Czy może ktoś powiedzieć, jak należy wyregulować zawory w tym silniku? Na stronie Krzyżaka jest regulacja, ale to nie ten silnik. Czy zasada jest taka sama, czy inaczej. Znalazłem w manualu regulację, ale coś nie gra. Proszę o info, jak to ma być ustawione dobrze |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-03-2010, 18:46
|
|
|
Cytat: | Na stronie Krzyżaka jest regulacja, ale to nie ten silnik. Czy zasada jest taka sama, czy inaczej. |
Zasada taka sama tylko 2x więcej roboty:) Wydech 0.3, dolot 0.2. Reszta wg. instrukcji krzyżaka. Ja robiłem to min. wczoraj więc jak masz pytania to pisz:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2010, 20:14
|
|
|
Mam pytanie, próbowałem wg. instrukcji Krzyżaka, i coś mi nie gra tzn. jak ustawiłem znacznik na kole, pierwszy gar od strony rozrządu w pozycji TDC, zawory miały duży luz, ustawiłem, ale na drugim ssący był tak ciasny, że prawie śrubę wykręciłem, aby był luz. Trzeci wylotowy to samo, dlatego moje pytanie, bo trochę mnie to dziwi, że tak mocno muszę te śruby wykręcać. Pamiętam, że jak wymieniałem kiedyś uszczelkę pod klawiaturą, to te wszystkie śruby były mniej więcej tyle samo wkręcone.
Zaznaczam, że tłok pierwszego cylindra był w pozycji TDC, zawory miały luz. Co jest nie tak? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 20:37
|
|
|
krzaqqu, spróbuj ustawienia w następujący sposób
Kod: | --> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2010, 22:17
|
|
|
robertdg czy mógłbyś rozwinąć, o co chodzi? ustawiać na 1 kiedy mijają się na 4, i tak dalej? Czy dobrze rozumiem?
[ Dodano: 13-03-2010, 22:24 ]
robertdg widziałem twego gala, dużo pracy włożyłeś w niego, ale warto, w końcu to mitsu a nie jakaś popierdułka |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 22:32
|
|
|
krzaqqu, dokladnie tak, dobrze rozumiesz, ustawiasz luzy na zaworach 1-ego cylindra, kiedy mijaja się dżwigienki na 4-tym cylindrze, i tak kolejno z pozostalymi, tak jak wyzej napisane |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2010, 22:45
|
|
|
robertdg ok, jutro spróbuje. A możesz powiedzieć, dlaczego to co napisałeś, różni się od tego, np. ze strony Krzyżaka( który ma olbrzymią wiedzę i b. dużo pomógł) i od instrukcji z manuala? Czy to coś zmienia? Sorry za ilość pytań, ale chciałbym, żeby misiek, który wreszcie zaczął "nowe" życie, chodził jak należy. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 19-03-2010, 02:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 23:15
|
|
|
Tak mnie poinstruował nie jeden mechanik z wieloletnim doświadczeniem i na niejednym aucie tak ustawiałem i zawsze było dobrze. Przy tym nie neguje wiedzy Krzyżaka i tego co pisze w manualu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2010, 23:33
|
|
|
Nie chcę podważać wiedzy nikogo na forum, wręcz przeciwnie, ich wiedza jest nie zastąpiona, wielu mechaników, pożal się boże, mogą im buty wiązać. Pytam tylko, dlaczego taka różnica? Oczywiście, jutro ustawie jak kolega sugeruje, zobaczymy co będzie
[ Dodano: 16-03-2010, 08:37 ]
Regulacja zaworów pomogła, misiek odżył, zimny pali bez problemu, obroty ładnie trzyma, wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|
|